The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15572 |
Resumo: | The process of implementation of strategy in organizations, as pointed by some researches, rarely achieve an outcome above 20%, which suggests the existence of a gap between what is planned and what effectively is carried out. The aim of this essay is to establish a connection between two of the most used subjects on the strategy field, supporting solutions to the problems of the implementation of strategy through the employment of corporative entrepreneurship. As result, six propositions are presented that point to the corporative entrepreneurship as a viable solution to some of the main problems to the implementation: an unsuitable translation of the strategy and vision, inefficient communication of strategy, lack of commitment, performance and leadership competence, and finally, power system and status quo of the cultural organization. Future sketches indicate the empiric investigation of suggested proposals. |
id |
RIEOEI-1_018ad4704d427692520dc98e23ea360b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:https://periodicos.uninove.br:article/15572 |
network_acronym_str |
RIEOEI-1 |
network_name_str |
Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
repository_id_str |
|
spelling |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategiesAs contribuições do empreendedorismo corporativo à implementação de estratégiasEstratégia; Implementação da Estratégia; EmpreendedorismoEmpreendedorismo; Empreendedorismo Corporativo; Implementação de Estratégias; Execução de Estratégias; Barreiras.The process of implementation of strategy in organizations, as pointed by some researches, rarely achieve an outcome above 20%, which suggests the existence of a gap between what is planned and what effectively is carried out. The aim of this essay is to establish a connection between two of the most used subjects on the strategy field, supporting solutions to the problems of the implementation of strategy through the employment of corporative entrepreneurship. As result, six propositions are presented that point to the corporative entrepreneurship as a viable solution to some of the main problems to the implementation: an unsuitable translation of the strategy and vision, inefficient communication of strategy, lack of commitment, performance and leadership competence, and finally, power system and status quo of the cultural organization. Future sketches indicate the empiric investigation of suggested proposals.O processo de implementação da estratégia nas organizações, como indicam algumas pesquisas, raramente obtém êxito superior a 20%, o que aponta para a existência de um gap entre o que se planeja e o que efetivamente se executa. O objetivo deste ensaio teórico é estabelecer conexão entre dois dos temas mais tratados do campo da estratégia, sustentando soluções aos problemas da implementação da estratégia pelo emprego do empreendedorismo corporativo. Como resultado, são apresentadas seis proposições que apontam o empreendedorismo corporativo como uma solução viável para alguns dos principais problemas à Implementação como a tradução inadequada da estratégia e da visão, comunicação ineficaz da estratégia, falta de comprometimento, atuação e competência da liderança, e sistema de poder e status quo da cultura organizacional. Delineamentos futuros indicam a investigação empírica das proposições sugeridas.Universidade Nove de Julho - UNINOVE2015-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/1557210.5585/ijsm.v14i1.2050Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 14, No 1 (2015): January/March; 60-75Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 14, No 1 (2015): January/March; 60-752176-0756reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAEinstname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)instacron:RIEOEIporhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15572/7593Copyright (c) 2015 Iberoamerican Journal of Strategic Managementhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, DanielTeixeira, Rafael2019-09-26T15:35:32Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/15572Revistahttps://periodicos.uninove.br/riaePRIhttps://periodicos.uninove.br/riae/oai||bennycosta@yahoo.com.br2176-07562176-0756opendoar:2019-09-26T15:35:32Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies As contribuições do empreendedorismo corporativo à implementação de estratégias |
title |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies |
spellingShingle |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies Rodrigues, Daniel Estratégia; Implementação da Estratégia; Empreendedorismo Empreendedorismo; Empreendedorismo Corporativo; Implementação de Estratégias; Execução de Estratégias; Barreiras. |
title_short |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies |
title_full |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies |
title_fullStr |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies |
title_full_unstemmed |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies |
title_sort |
The contribuitions of corporative entrepreneurship to the implementation of strategies |
author |
Rodrigues, Daniel |
author_facet |
Rodrigues, Daniel Teixeira, Rafael |
author_role |
author |
author2 |
Teixeira, Rafael |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Daniel Teixeira, Rafael |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estratégia; Implementação da Estratégia; Empreendedorismo Empreendedorismo; Empreendedorismo Corporativo; Implementação de Estratégias; Execução de Estratégias; Barreiras. |
topic |
Estratégia; Implementação da Estratégia; Empreendedorismo Empreendedorismo; Empreendedorismo Corporativo; Implementação de Estratégias; Execução de Estratégias; Barreiras. |
description |
The process of implementation of strategy in organizations, as pointed by some researches, rarely achieve an outcome above 20%, which suggests the existence of a gap between what is planned and what effectively is carried out. The aim of this essay is to establish a connection between two of the most used subjects on the strategy field, supporting solutions to the problems of the implementation of strategy through the employment of corporative entrepreneurship. As result, six propositions are presented that point to the corporative entrepreneurship as a viable solution to some of the main problems to the implementation: an unsuitable translation of the strategy and vision, inefficient communication of strategy, lack of commitment, performance and leadership competence, and finally, power system and status quo of the cultural organization. Future sketches indicate the empiric investigation of suggested proposals. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-03-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15572 10.5585/ijsm.v14i1.2050 |
url |
https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15572 |
identifier_str_mv |
10.5585/ijsm.v14i1.2050 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15572/7593 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Iberoamerican Journal of Strategic Management https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Iberoamerican Journal of Strategic Management https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho - UNINOVE |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho - UNINOVE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 14, No 1 (2015): January/March; 60-75 Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 14, No 1 (2015): January/March; 60-75 2176-0756 reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE instname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE) instacron:RIEOEI |
instname_str |
Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE) |
instacron_str |
RIEOEI |
institution |
RIEOEI |
reponame_str |
Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
collection |
Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE) |
repository.mail.fl_str_mv |
||bennycosta@yahoo.com.br |
_version_ |
1799138723665805312 |