Social responsibility: a double corporative strategy?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Raquel da Silva
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Souza, Maria Tereza Saraiva de, Vieira, Sergio Luiz de Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/13050
Resumo: This study, eminently theoretical and based on specific literature review, presents a brief historical approach on the corporative social responsibility, besides offering an updated view of the main norms, existing certifications and awardings in the area, searching, in a wider context, to understand both the original strategical meaning of these actions and this new clipping of observation and analysis, which points to a new niche market, with the trading of products and services that aim to support the companies in the socio-environmental issues. Would this new market assumed the corporative strategy condition?
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spelling Social responsibility: a double corporative strategy?Responsabilidade social: uma dupla estratégia corporativa?Corporative social responsibility. Norms. Certiications. Prizes. Strategy.Certificações. Estratégia. Normas. Prêmios. Responsabilidade social corporativa.This study, eminently theoretical and based on specific literature review, presents a brief historical approach on the corporative social responsibility, besides offering an updated view of the main norms, existing certifications and awardings in the area, searching, in a wider context, to understand both the original strategical meaning of these actions and this new clipping of observation and analysis, which points to a new niche market, with the trading of products and services that aim to support the companies in the socio-environmental issues. Would this new market assumed the corporative strategy condition?Este estudo apresenta, com base em revisão de literatura específica, breve histórico sobre a responsabilidade social corporativa, além de oferecer um panorama atualizado das principais normas, certificações e premiações existentes na área, buscando, num contexto mais amplo, compreender tanto o sentido estratégico original dessas ações quanto esse novo recorte de observação e análise, que aponta para um novo nicho de mercado, com a comercialização de produtos e serviços que visam a auxiliar as empresas nas questões socioambientais. Teria esse novo mercado assumido a condição de estratégia corporativa?Universidade Nove de Julho - UNINOVE2007-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/1305010.5585/ijsm.v5i1.96Revista Ibero-Americana de Estratégia; 2006: RIAE v5n1; 51-62Revista Ibero-Americana de Estratégia; 2006: RIAE v5n1; 51-622176-0756reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAEinstname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)instacron:RIEOEIporhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/13050/6501Copyright (c) 2019 Iberoamerican Journal of Strategic Managementinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Raquel da SilvaSouza, Maria Tereza Saraiva deVieira, Sergio Luiz de Souza2019-09-20T13:40:09Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/13050Revistahttps://periodicos.uninove.br/riaePRIhttps://periodicos.uninove.br/riae/oai||bennycosta@yahoo.com.br2176-07562176-0756opendoar:2019-09-20T13:40:09Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)false
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