Education policy and its research challenges: the case of Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Krawczyk, Nora
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
Texto Completo: https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131
Resumo: Abstract: Researching education policy and/or education policies is not an easy task, mainly because of the multiplicity of disciplines necessary for its/their study. This paper proposes to offer some elements of analysis of research trends in education policy in the last decades in Brazil. For that, the field of education policy, the dialogue between different disciplines, the different approaches, themes and contexts of production will be discussed.   Keywords: Education policy. Brazil. Historicity.
id ReLePe-1_c798cbf1f84603ed4bbaddd45aaf4858
oai_identifier_str oai:uepg.br:article/13131
network_acronym_str ReLePe-1
network_name_str Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
repository_id_str
spelling Education policy and its research challenges: the case of BrazilLa política educativa y sus desafíos en la investigación: el caso de BrasilA política educacional e seus desafios na pesquisa: o caso do BrasilAbstract: Researching education policy and/or education policies is not an easy task, mainly because of the multiplicity of disciplines necessary for its/their study. This paper proposes to offer some elements of analysis of research trends in education policy in the last decades in Brazil. For that, the field of education policy, the dialogue between different disciplines, the different approaches, themes and contexts of production will be discussed.   Keywords: Education policy. Brazil. Historicity.Resumen: Investigar política educativa y/o políticas educativas no es una tarea fácil, principalmente, por la multiplicidad de disciplinas necesarias para su estudio. Este artículo propone ofrecer algunos elementos de análisis de las tendencias de la investigación en política educativa en las últimas décadas en Brasil. Para eso, serán discutidos el campo de la política educativa, el diálogo entre diferentes disciplinas, los diferentes enfoques, los temas y los contextos de producción.   Palavras clave: Política educativa. Brasil. Historicidad.Resumo: Pesquisar política educacional e/ou políticas educacionais não é uma tarefa fácil, principalmente pela multiplicidade de disciplinas necessárias para seu estudo. Este artigo propõe oferecer alguns elementos de análise das tendências da pesquisa em política educacional nas últimas décadas no Brasil. Para isso, serão discutidos o campo da política educacional, o diálogo entre diferentes disciplinas, as diferentes abordagens, os temas e os contextos de produção.   Palavras-chave: Política educacional. Brasil. Historicidade.UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe2019-01-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/1313110.5212/retepe.v.4.003Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 4 (2019); 1-92409-3696reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainstname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)instacron:ReLePeporhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131/209209210585Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainfo:eu-repo/semantics/openAccessKrawczyk, Nora2020-04-09T16:55:09Zoai:uepg.br:article/13131Revistahttps://revistas.uepg.br/index.php/retepeONGhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/oai||editores@relepeenrevista.org2409-36962409-3696opendoar:2020-04-09T16:55:09Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)false
dc.title.none.fl_str_mv Education policy and its research challenges: the case of Brazil
La política educativa y sus desafíos en la investigación: el caso de Brasil
A política educacional e seus desafios na pesquisa: o caso do Brasil
title Education policy and its research challenges: the case of Brazil
spellingShingle Education policy and its research challenges: the case of Brazil
Krawczyk, Nora
title_short Education policy and its research challenges: the case of Brazil
title_full Education policy and its research challenges: the case of Brazil
title_fullStr Education policy and its research challenges: the case of Brazil
title_full_unstemmed Education policy and its research challenges: the case of Brazil
title_sort Education policy and its research challenges: the case of Brazil
author Krawczyk, Nora
author_facet Krawczyk, Nora
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Krawczyk, Nora
description Abstract: Researching education policy and/or education policies is not an easy task, mainly because of the multiplicity of disciplines necessary for its/their study. This paper proposes to offer some elements of analysis of research trends in education policy in the last decades in Brazil. For that, the field of education policy, the dialogue between different disciplines, the different approaches, themes and contexts of production will be discussed.   Keywords: Education policy. Brazil. Historicity.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-01-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131
10.5212/retepe.v.4.003
url https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131
identifier_str_mv 10.5212/retepe.v.4.003
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131/209209210585
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe
publisher.none.fl_str_mv UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 4 (2019); 1-9
2409-3696
reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
instname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)
instacron:ReLePe
instname_str Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)
instacron_str ReLePe
institution ReLePe
reponame_str Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
collection Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
repository.name.fl_str_mv Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)
repository.mail.fl_str_mv ||editores@relepeenrevista.org
_version_ 1808858584302223360