Education policy and its research challenges: the case of Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131 |
Resumo: | Abstract: Researching education policy and/or education policies is not an easy task, mainly because of the multiplicity of disciplines necessary for its/their study. This paper proposes to offer some elements of analysis of research trends in education policy in the last decades in Brazil. For that, the field of education policy, the dialogue between different disciplines, the different approaches, themes and contexts of production will be discussed. Keywords: Education policy. Brazil. Historicity. |
id |
ReLePe-1_c798cbf1f84603ed4bbaddd45aaf4858 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:uepg.br:article/13131 |
network_acronym_str |
ReLePe-1 |
network_name_str |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
repository_id_str |
|
spelling |
Education policy and its research challenges: the case of BrazilLa política educativa y sus desafíos en la investigación: el caso de BrasilA política educacional e seus desafios na pesquisa: o caso do BrasilAbstract: Researching education policy and/or education policies is not an easy task, mainly because of the multiplicity of disciplines necessary for its/their study. This paper proposes to offer some elements of analysis of research trends in education policy in the last decades in Brazil. For that, the field of education policy, the dialogue between different disciplines, the different approaches, themes and contexts of production will be discussed. Keywords: Education policy. Brazil. Historicity.Resumen: Investigar política educativa y/o políticas educativas no es una tarea fácil, principalmente, por la multiplicidad de disciplinas necesarias para su estudio. Este artículo propone ofrecer algunos elementos de análisis de las tendencias de la investigación en política educativa en las últimas décadas en Brasil. Para eso, serán discutidos el campo de la política educativa, el diálogo entre diferentes disciplinas, los diferentes enfoques, los temas y los contextos de producción. Palavras clave: Política educativa. Brasil. Historicidad.Resumo: Pesquisar política educacional e/ou políticas educacionais não é uma tarefa fácil, principalmente pela multiplicidade de disciplinas necessárias para seu estudo. Este artigo propõe oferecer alguns elementos de análise das tendências da pesquisa em política educacional nas últimas décadas no Brasil. Para isso, serão discutidos o campo da política educacional, o diálogo entre diferentes disciplinas, as diferentes abordagens, os temas e os contextos de produção. Palavras-chave: Política educacional. Brasil. Historicidade.UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe2019-01-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/1313110.5212/retepe.v.4.003Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 4 (2019); 1-92409-3696reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainstname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)instacron:ReLePeporhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131/209209210585Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainfo:eu-repo/semantics/openAccessKrawczyk, Nora2020-04-09T16:55:09Zoai:uepg.br:article/13131Revistahttps://revistas.uepg.br/index.php/retepeONGhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/oai||editores@relepeenrevista.org2409-36962409-3696opendoar:2020-04-09T16:55:09Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education policy and its research challenges: the case of Brazil La política educativa y sus desafíos en la investigación: el caso de Brasil A política educacional e seus desafios na pesquisa: o caso do Brasil |
title |
Education policy and its research challenges: the case of Brazil |
spellingShingle |
Education policy and its research challenges: the case of Brazil Krawczyk, Nora |
title_short |
Education policy and its research challenges: the case of Brazil |
title_full |
Education policy and its research challenges: the case of Brazil |
title_fullStr |
Education policy and its research challenges: the case of Brazil |
title_full_unstemmed |
Education policy and its research challenges: the case of Brazil |
title_sort |
Education policy and its research challenges: the case of Brazil |
author |
Krawczyk, Nora |
author_facet |
Krawczyk, Nora |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Krawczyk, Nora |
description |
Abstract: Researching education policy and/or education policies is not an easy task, mainly because of the multiplicity of disciplines necessary for its/their study. This paper proposes to offer some elements of analysis of research trends in education policy in the last decades in Brazil. For that, the field of education policy, the dialogue between different disciplines, the different approaches, themes and contexts of production will be discussed. Keywords: Education policy. Brazil. Historicity. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131 10.5212/retepe.v.4.003 |
url |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131 |
identifier_str_mv |
10.5212/retepe.v.4.003 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/13131/209209210585 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe |
publisher.none.fl_str_mv |
UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 4 (2019); 1-9 2409-3696 reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa instname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) instacron:ReLePe |
instname_str |
Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) |
instacron_str |
ReLePe |
institution |
ReLePe |
reponame_str |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
collection |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) |
repository.mail.fl_str_mv |
||editores@relepeenrevista.org |
_version_ |
1808858584302223360 |