In the trail of the genes: a proposal of didactical game for teaching Genetics

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lovato, Fabricio Luís
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Christo, Thanara Muraro de, Pagliarini, Daiane Schio, Costa, Francielle da Rosa, Bartholomei-Santos, Marlise Ladvocat
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino de Bioquímica
Texto Completo: http://bioquimica.org.br/revista/ojs/index.php/REB/article/view/795
Resumo: Many students, from high school and college level, face Genetics as one of the most difficult subjects in Biology. The use of diversified didactic methodologies becomes a promising tool for teaching, complementing the theoretical content and improving the teaching-learning process. An important method involves the use of didactical games, which bring together the fun and educational functions. Among its benefits, the use of didactical games favors the motivation, the development of the reasoning and the socialization. This article presents a proposal for a didactical game of track, titled ‘In the Trail of the Genes’, involving a board and letters of questions and curiosities. The proposal is of low implementation cost and aims to provide students with a better understanding of the contents related to the discipline of Genetics.
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spelling In the trail of the genes: a proposal of didactical game for teaching GeneticsNa trilha dos genes: uma proposta de jogo didático para o ensino de GenéticaGenetics; Didactical game; TeachingGenética; Jogo Didático; Ensino.Many students, from high school and college level, face Genetics as one of the most difficult subjects in Biology. The use of diversified didactic methodologies becomes a promising tool for teaching, complementing the theoretical content and improving the teaching-learning process. An important method involves the use of didactical games, which bring together the fun and educational functions. Among its benefits, the use of didactical games favors the motivation, the development of the reasoning and the socialization. This article presents a proposal for a didactical game of track, titled ‘In the Trail of the Genes’, involving a board and letters of questions and curiosities. The proposal is of low implementation cost and aims to provide students with a better understanding of the contents related to the discipline of Genetics.Muitos estudantes, do Ensino Médio e do nível universitário, encaram a Genética como uma das mais difíceis disciplinas da Biologia. A utilização de metodologias didáticas diversificadas torna-se uma ferramenta promissora para o ensino, complementando o conteúdo teórico e melhorando o processo de ensino-aprendizagem. Um importante método envolve a utilização de jogos didáticos, os quais reúnem em si as funções lúdica e educativa. Entre seus benefícios, a utilização dos jogos didáticos favorece a motivação, o desenvolvimento do raciocínio e a socialização. Este artigo apresenta uma proposta de jogo didático de trilha, intitulado ‘Na Trilha dos Genes’, envolvendo tabuleiro e cartas de perguntas e curiosidades. A proposta é de baixo custo de implementação e visa propiciar aos estudantes uma melhor compreensão dos conteúdos relacionados à disciplina de Genética.Sociedade Brasileira de Bioquímica e Biologia Molecular - SBBqCapesCAPESLovato, Fabricio LuísChristo, Thanara Muraro dePagliarini, Daiane SchioCosta, Francielle da RosaBartholomei-Santos, Marlise Ladvocat2018-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://bioquimica.org.br/revista/ojs/index.php/REB/article/view/79510.16923/reb.v16i2.795Revista de Ensino de Bioquímica; v. 16, n. 2 (2018): REB (Jul-Dez); 5 - 30Revista de Enseñanza de Bioquímica; v. 16, n. 2 (2018): REB (Jul-Dez); 5 - 30Journal of Biochemistry Education; v. 16, n. 2 (2018): REB (Jul-Dez); 5 - 30Revista de Ensino de Bioquímica; v. 16, n. 2 (2018): REB (Jul-Dez); 5 - 302318-8790reponame:Revista de Ensino de Bioquímicainstname:Sociedade Brasileira de Bioquímica e Biologia Molecular (SBBq)instacron:SBBQMporhttp://bioquimica.org.br/revista/ojs/index.php/REB/article/view/795/653/*ref*/Nelson DL, Cox MM. 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