The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Educação Matemática (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/112 |
Resumo: | In this paper we present the report of an experience with 8th grade students at a municipal public school in the city of São Paulo / SP, whose focus was to develop creativity and protagonism through problem solving, supported by the teaching of Malba Tahan. In the development of the activities we reflect on the role of the methodology used by the author as well as his contribution to Mathematics Education, considering the learning process learning in a more integrative and meaningful way. |
id |
SBEM_96859793511cbdd34c51414341280d94 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistasbemsp.com.br:article/112 |
network_acronym_str |
SBEM |
network_name_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutionsLa Didática de Malba Tahan: alumnos como solucionadores creativos de problemasA Didática de Malba Tahan: alunos como solucionadores criativos de problemasProblem solvingmathematics educationcreativityResolución de problemaseducación matemáticacreatividadResolução de problemasEducação MatemáticacriatividadeMalba TahanIn this paper we present the report of an experience with 8th grade students at a municipal public school in the city of São Paulo / SP, whose focus was to develop creativity and protagonism through problem solving, supported by the teaching of Malba Tahan. In the development of the activities we reflect on the role of the methodology used by the author as well as his contribution to Mathematics Education, considering the learning process learning in a more integrative and meaningful way.En este trabajo se presenta el relato de una experiencia vivenciada con alumnos del 8º año, en una escuela pública municipal de la ciudad de São Paulo / SP, cuyo enfoque fue desarrollar la creatividad y el protagonismo a través de la resolución de problemas, apoyados en la didáctica de Malba Tahan. En el desarrollo de las actividades reflexionamos sobre el papel de la metodología utilizada por el autor así como su contribución a la Educación Matemática, considerando el proceso de enseñanza aprendizaje de manera más integradora y significativa.Apresentamos neste trabalho o relato de uma experiência vivenciada com alunos do 8º ano, numa escola pública municipal da cidade de São Paulo/SP, cujo enfoque foi desenvolver a criatividade e o protagonismo através da resolução de problemas, apoiados na didática de Malba Tahan. No desenvolvimento das atividades refletimos sobre o papel da metodologia utilizada pelo autor bem como sua contribuição para a Educação Matemática, considerando o processo ensino aprendizagem de maneira mais integradora e significativa.Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)2018-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/11210.25090/remat25269062v15n192018p345a352Revista de Educação Matemática; Vol. 15 No. 19: maio/ago. 2018; 345 - 352Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 19: maio/ago. 2018; 345 - 352Revista de Educação Matemática; Vol. 15 Núm. 19: maio/ago. 2018; 345 - 352Revista de Educação Matemática; v. 15 n. 19: maio/ago. 2018; 345 - 3522526-906210.25090/remat25269062v15n192018reponame:Revista de Educação Matemática (Online)instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)instacron:SBEMporhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/112/pdfCopyright (c) 2018 Isaura Aparecida Torse de Almeidainfo:eu-repo/semantics/openAccessAlmeida, Isaura Aparecida Torse de2021-05-06T16:11:46ZRevistahttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SPONG |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions La Didática de Malba Tahan: alumnos como solucionadores creativos de problemas A Didática de Malba Tahan: alunos como solucionadores criativos de problemas |
title |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions |
spellingShingle |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions Almeida, Isaura Aparecida Torse de Problem solving mathematics education creativity Resolución de problemas educación matemática creatividad Resolução de problemas Educação Matemática criatividade Malba Tahan |
title_short |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions |
title_full |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions |
title_fullStr |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions |
title_full_unstemmed |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions |
title_sort |
The Didactics of Malba Tahan: students as problem creative solutions |
author |
Almeida, Isaura Aparecida Torse de |
author_facet |
Almeida, Isaura Aparecida Torse de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Almeida, Isaura Aparecida Torse de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Problem solving mathematics education creativity Resolución de problemas educación matemática creatividad Resolução de problemas Educação Matemática criatividade Malba Tahan |
topic |
Problem solving mathematics education creativity Resolución de problemas educación matemática creatividad Resolução de problemas Educação Matemática criatividade Malba Tahan |
description |
In this paper we present the report of an experience with 8th grade students at a municipal public school in the city of São Paulo / SP, whose focus was to develop creativity and protagonism through problem solving, supported by the teaching of Malba Tahan. In the development of the activities we reflect on the role of the methodology used by the author as well as his contribution to Mathematics Education, considering the learning process learning in a more integrative and meaningful way. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/112 10.25090/remat25269062v15n192018p345a352 |
url |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/112 |
identifier_str_mv |
10.25090/remat25269062v15n192018p345a352 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/112/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Isaura Aparecida Torse de Almeida info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Isaura Aparecida Torse de Almeida |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Educação Matemática; Vol. 15 No. 19: maio/ago. 2018; 345 - 352 Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 19: maio/ago. 2018; 345 - 352 Revista de Educação Matemática; Vol. 15 Núm. 19: maio/ago. 2018; 345 - 352 Revista de Educação Matemática; v. 15 n. 19: maio/ago. 2018; 345 - 352 2526-9062 10.25090/remat25269062v15n192018 reponame:Revista de Educação Matemática (Online) instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) instacron:SBEM |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
instacron_str |
SBEM |
institution |
SBEM |
reponame_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
collection |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1730542052441063424 |