FLIPPED CLASSROOM IN BIOLOGY TEACHING: ADVANCES AND PERSPECTIVES
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da SBEnBIO |
Texto Completo: | https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/808 |
Resumo: | The flipped classroom (FC) favors greater interactions between the members of the pedagogical action, promoting greater student engagement in Biology content. This article makes a critical analysis of a part of the knowledge produced on experiences using the FC in the Biology teaching. For this, the Google Scholar database was used by combining different descriptors and filters. Some of these experiences, or part of them, were successful, but they also showed difficulties to be overcome and paths to be followed. The lack of material resources, personnel, and the social vulnerability of students are some of these obstacles. Training teachers and students on this methodology is a prerequisite for a better implementation of the FC. |
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FLIPPED CLASSROOM IN BIOLOGY TEACHING: ADVANCES AND PERSPECTIVESAULA INVERTIDA EN LA ENSEÑANZA DE BIOLOGÍA: AVANCES Y PERSPECTIVASSala de Aula Invertida no Ensino de Biologia: avanços e perspectivasDificuldadesEducação básicaEnsino médioImplementaçãoMetodologias ativasEnsino de biologiaSala de Aula InvertidaDifficultiesBasic educationHigh schoolImplementationActive methodologiesBiology teachingFlipped classroomDificultadesEducación básicaEscuela secundariaImplementaciónMetodologías activasEnseñanza de la BiologíaAula invertidaThe flipped classroom (FC) favors greater interactions between the members of the pedagogical action, promoting greater student engagement in Biology content. This article makes a critical analysis of a part of the knowledge produced on experiences using the FC in the Biology teaching. For this, the Google Scholar database was used by combining different descriptors and filters. Some of these experiences, or part of them, were successful, but they also showed difficulties to be overcome and paths to be followed. The lack of material resources, personnel, and the social vulnerability of students are some of these obstacles. Training teachers and students on this methodology is a prerequisite for a better implementation of the FC.El aula invertida (AI) favorece mayores interacciones entre los integrantes de la acción pedagógica, promoviendo un mayor compromiso de los estudiantes con los contenidos de Biología. Este artículo hace un análisis crítico de una parte del conocimiento producido a partir de experiencias de uso del AI en la enseñanza de la Biología. Para ello se utilizó la base de datos de Google Académico combinando diferentes descriptores y filtros. Algunas de estas experiencias, o parte de ellas, fueron exitosas, pero también mostraron dificultades por superar y caminos por recorrer. La falta de recursos materiales, de personal y la vulnerabilidad social de los estudiantes son algunos de estos obstáculos. Capacitar a docentes y estudiantes en esta metodología es un requisito previo para una mejor implementación del AI.A Sala de Aula Invertida (SAI) favorece maior interação entre os membros da ação pedagógica, promovendo maior engajamento dos estudantes aos conteúdos de Biologia. Esse artigo faz uma análise crítica de um recorte do conhecimento produzido sobre experiências usando a SAI no ensino de Biologia. Para isso, utilizou-se a base de dados Google Acadêmico a partir da combinação de diferentes descritores e filtros. Algumas dessas experiências, ou parte delas, foram exitosas, mas também evidenciaram dificuldades a serem superadas e caminhos a serem seguidos. A falta de recursos materiais, de pessoal e a vulnerabilidade social dos estudantes, são alguns desses obstáculos. A formação de professores e estudantes sobre essa metodologia é um pré-requisito para uma melhor implementação da SAI. SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia2022-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/80810.46667/renbio.v15i2.808SBEnBio Biology Teaching Journal; 2022: v.15, 2 (dez. 2022) ; 1084-1102Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2022: v.15, 2 (dez. 2022) ; 1084-1102Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2022: v.15, n.2 (dez. 2022) ; 1084-11022763-889810.46667/renbio.v15i2reponame:Revista da SBEnBIOinstname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)instacron:SBEnBioporhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/808/304Não se aplicaNão se aplicaNão se aplicaCopyright (c) 2022 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBiohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima, Jamile FernandesRibeiro, Fernanda Pires Rodrigues de AlmeidaSilva, Marcelo dos Santos 2022-12-03T11:33:26Zoai:ojs.renbio.org.br:article/808Revistahttps://renbio.org.br/index.php/sbenbioONGhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/oairevistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com2763-88981982-1867opendoar:2022-12-03T11:33:26Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)false |
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The flipped classroom (FC) favors greater interactions between the members of the pedagogical action, promoting greater student engagement in Biology content. This article makes a critical analysis of a part of the knowledge produced on experiences using the FC in the Biology teaching. For this, the Google Scholar database was used by combining different descriptors and filters. Some of these experiences, or part of them, were successful, but they also showed difficulties to be overcome and paths to be followed. The lack of material resources, personnel, and the social vulnerability of students are some of these obstacles. Training teachers and students on this methodology is a prerequisite for a better implementation of the FC. |
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