The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Feitosa, Robério Rodrigues
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Silva, Daniela Glicea Oliveira da, Sobreira, Alana Cecilia de Menezes, Gallão, Maria Izabel, Mota, Erika Freitas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da SBEnBIO
Texto Completo: https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960
Resumo: This study is a mapping of research on Blended Learning in teacher training (2012 – 2022), the State of the Question (EQ). It aimed to analyze publications on Blended Learning in the training of Science and Biology teachers and try to identify possible contributions of this proposal to teacher qualification. The survey was carried out in the databases Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO and Google Scholar, using the descriptors: Blended Learning; educational technologies; teacher training; Science teaching and Biology teaching. Sixteen relative works were found, but none of them addresses Blended Learning in the training of Science and Biology teachers, reinforcing the need for investigations in the area.
id SBEnBio_e00ff9ff22bf43c2003d4e7d85d6eb4a
oai_identifier_str oai:ojs.renbio.org.br:article/960
network_acronym_str SBEnBio
network_name_str Revista da SBEnBIO
repository_id_str
spelling The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question La producción académica sobre educación híbrida en la formación de profesores de ciencias y Biología: construyendo el estado de la cuestión A produção acadêmica sobre ensino híbrido na formação de professores(as) de ciências e Biologia: construindo o estado da questãoBlended LearningTecnologias educacionaisFormação docenteEducação em CiênciasEnsino de BiologiaRelação ensino híbrido e formação docenteBlended LearningEducational technologiesTeacher trainingScience EducationTeaching BiologyBlended teaching and teacher training relationshipEnseñanza híbridaTecnologías educativasFormación de profesoresEnseñanza de las CienciasEnseñanza de la BiologíaRelación Enseñanza híbrida y formación del profesoradoThis study is a mapping of research on Blended Learning in teacher training (2012 – 2022), the State of the Question (EQ). It aimed to analyze publications on Blended Learning in the training of Science and Biology teachers and try to identify possible contributions of this proposal to teacher qualification. The survey was carried out in the databases Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO and Google Scholar, using the descriptors: Blended Learning; educational technologies; teacher training; Science teaching and Biology teaching. Sixteen relative works were found, but none of them addresses Blended Learning in the training of Science and Biology teachers, reinforcing the need for investigations in the area.Este estudio es un mapeo de la investigación sobre Enseñanza Híbrida en la formación docente (2012 – 2022), el Estado de la Cuestión (EQ). Tuvo como objetivo analizar publicaciones sobre Enseñanza Híbrida en la formación de profesores de Ciencias y Biología y tratar de identificar posibles contribuciones de esta propuesta a la formación docente. La encuesta se realizó en las bases de datos Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO y Google Scholar, utilizando los descriptores: Enseñanza Híbrida; aprendizaje combinado; tecnologías educativas; formación de profesores; Enseñanza de las Ciencias y Enseñanza de la Biología. Fueron encontrados 16 trabajos relacionados, pero ninguno aborda la Enseñanza Híbrida en la formación de profesores de Ciencias y Biología, reforzando la necesidad de investigaciones en el área.Este estudo é um mapeamento das pesquisas sobre Ensino Híbrido na formação docente (2012 – 2022), o Estado da Questão (EQ). Objetivou analisar as publicações sobre Ensino Híbrido na formação de professores(as) de Ciências e Biologia e tentar identificar possíveis contribuições dessa proposta para a qualificação docente. O levantamento foi realizado nas bases de dados Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO e Google Acadêmico, utilizando os descritores: Ensino Híbrido; Blended Learning; tecnologias educacionais; formação de professores(as); ensino de Ciências e ensino de Biologia. Foram encontrados 16 trabalhos relativos, mas nenhum aborda o Ensino Híbrido na formação de professores(as) de Ciências e Biologia, reforçando a necessidade de investigações na área.SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia2023-07-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/96010.46667/renbio.v16i1.960SBEnBio Biology Teaching Journal; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-722763-889810.46667/renbio.v16i1reponame:Revista da SBEnBIOinstname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)instacron:SBEnBioporhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960/3172012-20222012-20222012-2022Copyright (c) 2023 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBiohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFeitosa, Robério RodriguesSilva, Daniela Glicea Oliveira da Sobreira, Alana Cecilia de MenezesGallão, Maria IzabelMota, Erika Freitas2023-07-12T21:41:09Zoai:ojs.renbio.org.br:article/960Revistahttps://renbio.org.br/index.php/sbenbioONGhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/oairevistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com2763-88981982-1867opendoar:2023-07-12T21:41:09Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)false
dc.title.none.fl_str_mv The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
La producción académica sobre educación híbrida en la formación de profesores de ciencias y Biología: construyendo el estado de la cuestión
A produção acadêmica sobre ensino híbrido na formação de professores(as) de ciências e Biologia: construindo o estado da questão
title The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
spellingShingle The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
Feitosa, Robério Rodrigues
Blended Learning
Tecnologias educacionais
Formação docente
Educação em Ciências
Ensino de Biologia
Relação ensino híbrido e formação docente
Blended Learning
Educational technologies
Teacher training
Science Education
Teaching Biology
Blended teaching and teacher training relationship
Enseñanza híbrida
Tecnologías educativas
Formación de profesores
Enseñanza de las Ciencias
Enseñanza de la Biología
Relación Enseñanza híbrida y formación del profesorado
title_short The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
title_full The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
title_fullStr The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
title_full_unstemmed The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
title_sort The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
author Feitosa, Robério Rodrigues
author_facet Feitosa, Robério Rodrigues
Silva, Daniela Glicea Oliveira da
Sobreira, Alana Cecilia de Menezes
Gallão, Maria Izabel
Mota, Erika Freitas
author_role author
author2 Silva, Daniela Glicea Oliveira da
Sobreira, Alana Cecilia de Menezes
Gallão, Maria Izabel
Mota, Erika Freitas
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Feitosa, Robério Rodrigues
Silva, Daniela Glicea Oliveira da
Sobreira, Alana Cecilia de Menezes
Gallão, Maria Izabel
Mota, Erika Freitas
dc.subject.por.fl_str_mv Blended Learning
Tecnologias educacionais
Formação docente
Educação em Ciências
Ensino de Biologia
Relação ensino híbrido e formação docente
Blended Learning
Educational technologies
Teacher training
Science Education
Teaching Biology
Blended teaching and teacher training relationship
Enseñanza híbrida
Tecnologías educativas
Formación de profesores
Enseñanza de las Ciencias
Enseñanza de la Biología
Relación Enseñanza híbrida y formación del profesorado
topic Blended Learning
Tecnologias educacionais
Formação docente
Educação em Ciências
Ensino de Biologia
Relação ensino híbrido e formação docente
Blended Learning
Educational technologies
Teacher training
Science Education
Teaching Biology
Blended teaching and teacher training relationship
Enseñanza híbrida
Tecnologías educativas
Formación de profesores
Enseñanza de las Ciencias
Enseñanza de la Biología
Relación Enseñanza híbrida y formación del profesorado
description This study is a mapping of research on Blended Learning in teacher training (2012 – 2022), the State of the Question (EQ). It aimed to analyze publications on Blended Learning in the training of Science and Biology teachers and try to identify possible contributions of this proposal to teacher qualification. The survey was carried out in the databases Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO and Google Scholar, using the descriptors: Blended Learning; educational technologies; teacher training; Science teaching and Biology teaching. Sixteen relative works were found, but none of them addresses Blended Learning in the training of Science and Biology teachers, reinforcing the need for investigations in the area.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-07-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960
10.46667/renbio.v16i1.960
url https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960
identifier_str_mv 10.46667/renbio.v16i1.960
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960/317
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv 2012-2022
2012-2022
2012-2022
dc.publisher.none.fl_str_mv SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia
publisher.none.fl_str_mv SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia
dc.source.none.fl_str_mv SBEnBio Biology Teaching Journal; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72
Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72
Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72
2763-8898
10.46667/renbio.v16i1
reponame:Revista da SBEnBIO
instname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)
instacron:SBEnBio
instname_str Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)
instacron_str SBEnBio
institution SBEnBio
reponame_str Revista da SBEnBIO
collection Revista da SBEnBIO
repository.name.fl_str_mv Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)
repository.mail.fl_str_mv revistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com
_version_ 1797068866071822336