The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da SBEnBIO |
Texto Completo: | https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960 |
Resumo: | This study is a mapping of research on Blended Learning in teacher training (2012 – 2022), the State of the Question (EQ). It aimed to analyze publications on Blended Learning in the training of Science and Biology teachers and try to identify possible contributions of this proposal to teacher qualification. The survey was carried out in the databases Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO and Google Scholar, using the descriptors: Blended Learning; educational technologies; teacher training; Science teaching and Biology teaching. Sixteen relative works were found, but none of them addresses Blended Learning in the training of Science and Biology teachers, reinforcing the need for investigations in the area. |
id |
SBEnBio_e00ff9ff22bf43c2003d4e7d85d6eb4a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.renbio.org.br:article/960 |
network_acronym_str |
SBEnBio |
network_name_str |
Revista da SBEnBIO |
repository_id_str |
|
spelling |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question La producción académica sobre educación híbrida en la formación de profesores de ciencias y Biología: construyendo el estado de la cuestión A produção acadêmica sobre ensino híbrido na formação de professores(as) de ciências e Biologia: construindo o estado da questãoBlended LearningTecnologias educacionaisFormação docenteEducação em CiênciasEnsino de BiologiaRelação ensino híbrido e formação docenteBlended LearningEducational technologiesTeacher trainingScience EducationTeaching BiologyBlended teaching and teacher training relationshipEnseñanza híbridaTecnologías educativasFormación de profesoresEnseñanza de las CienciasEnseñanza de la BiologíaRelación Enseñanza híbrida y formación del profesoradoThis study is a mapping of research on Blended Learning in teacher training (2012 – 2022), the State of the Question (EQ). It aimed to analyze publications on Blended Learning in the training of Science and Biology teachers and try to identify possible contributions of this proposal to teacher qualification. The survey was carried out in the databases Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO and Google Scholar, using the descriptors: Blended Learning; educational technologies; teacher training; Science teaching and Biology teaching. Sixteen relative works were found, but none of them addresses Blended Learning in the training of Science and Biology teachers, reinforcing the need for investigations in the area.Este estudio es un mapeo de la investigación sobre Enseñanza Híbrida en la formación docente (2012 – 2022), el Estado de la Cuestión (EQ). Tuvo como objetivo analizar publicaciones sobre Enseñanza Híbrida en la formación de profesores de Ciencias y Biología y tratar de identificar posibles contribuciones de esta propuesta a la formación docente. La encuesta se realizó en las bases de datos Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO y Google Scholar, utilizando los descriptores: Enseñanza Híbrida; aprendizaje combinado; tecnologías educativas; formación de profesores; Enseñanza de las Ciencias y Enseñanza de la Biología. Fueron encontrados 16 trabajos relacionados, pero ninguno aborda la Enseñanza Híbrida en la formación de profesores de Ciencias y Biología, reforzando la necesidad de investigaciones en el área.Este estudo é um mapeamento das pesquisas sobre Ensino Híbrido na formação docente (2012 – 2022), o Estado da Questão (EQ). Objetivou analisar as publicações sobre Ensino Híbrido na formação de professores(as) de Ciências e Biologia e tentar identificar possíveis contribuições dessa proposta para a qualificação docente. O levantamento foi realizado nas bases de dados Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO e Google Acadêmico, utilizando os descritores: Ensino Híbrido; Blended Learning; tecnologias educacionais; formação de professores(as); ensino de Ciências e ensino de Biologia. Foram encontrados 16 trabalhos relativos, mas nenhum aborda o Ensino Híbrido na formação de professores(as) de Ciências e Biologia, reforçando a necessidade de investigações na área.SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia2023-07-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/96010.46667/renbio.v16i1.960SBEnBio Biology Teaching Journal; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-722763-889810.46667/renbio.v16i1reponame:Revista da SBEnBIOinstname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)instacron:SBEnBioporhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960/3172012-20222012-20222012-2022Copyright (c) 2023 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBiohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFeitosa, Robério RodriguesSilva, Daniela Glicea Oliveira da Sobreira, Alana Cecilia de MenezesGallão, Maria IzabelMota, Erika Freitas2023-07-12T21:41:09Zoai:ojs.renbio.org.br:article/960Revistahttps://renbio.org.br/index.php/sbenbioONGhttps://renbio.org.br/index.php/sbenbio/oairevistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com2763-88981982-1867opendoar:2023-07-12T21:41:09Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question La producción académica sobre educación híbrida en la formación de profesores de ciencias y Biología: construyendo el estado de la cuestión A produção acadêmica sobre ensino híbrido na formação de professores(as) de ciências e Biologia: construindo o estado da questão |
title |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question |
spellingShingle |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question Feitosa, Robério Rodrigues Blended Learning Tecnologias educacionais Formação docente Educação em Ciências Ensino de Biologia Relação ensino híbrido e formação docente Blended Learning Educational technologies Teacher training Science Education Teaching Biology Blended teaching and teacher training relationship Enseñanza híbrida Tecnologías educativas Formación de profesores Enseñanza de las Ciencias Enseñanza de la Biología Relación Enseñanza híbrida y formación del profesorado |
title_short |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question |
title_full |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question |
title_fullStr |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question |
title_full_unstemmed |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question |
title_sort |
The academic production about blended learning in the training of science and Biology teachers: building the state of the question |
author |
Feitosa, Robério Rodrigues |
author_facet |
Feitosa, Robério Rodrigues Silva, Daniela Glicea Oliveira da Sobreira, Alana Cecilia de Menezes Gallão, Maria Izabel Mota, Erika Freitas |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Daniela Glicea Oliveira da Sobreira, Alana Cecilia de Menezes Gallão, Maria Izabel Mota, Erika Freitas |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Feitosa, Robério Rodrigues Silva, Daniela Glicea Oliveira da Sobreira, Alana Cecilia de Menezes Gallão, Maria Izabel Mota, Erika Freitas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Blended Learning Tecnologias educacionais Formação docente Educação em Ciências Ensino de Biologia Relação ensino híbrido e formação docente Blended Learning Educational technologies Teacher training Science Education Teaching Biology Blended teaching and teacher training relationship Enseñanza híbrida Tecnologías educativas Formación de profesores Enseñanza de las Ciencias Enseñanza de la Biología Relación Enseñanza híbrida y formación del profesorado |
topic |
Blended Learning Tecnologias educacionais Formação docente Educação em Ciências Ensino de Biologia Relação ensino híbrido e formação docente Blended Learning Educational technologies Teacher training Science Education Teaching Biology Blended teaching and teacher training relationship Enseñanza híbrida Tecnologías educativas Formación de profesores Enseñanza de las Ciencias Enseñanza de la Biología Relación Enseñanza híbrida y formación del profesorado |
description |
This study is a mapping of research on Blended Learning in teacher training (2012 – 2022), the State of the Question (EQ). It aimed to analyze publications on Blended Learning in the training of Science and Biology teachers and try to identify possible contributions of this proposal to teacher qualification. The survey was carried out in the databases Portal de Periódicos Capes, Plataforma SciELO and Google Scholar, using the descriptors: Blended Learning; educational technologies; teacher training; Science teaching and Biology teaching. Sixteen relative works were found, but none of them addresses Blended Learning in the training of Science and Biology teachers, reinforcing the need for investigations in the area. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-07-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960 10.46667/renbio.v16i1.960 |
url |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960 |
identifier_str_mv |
10.46667/renbio.v16i1.960 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://renbio.org.br/index.php/sbenbio/article/view/960/317 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
2012-2022 2012-2022 2012-2022 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia |
publisher.none.fl_str_mv |
SBEnBio - Associação Brasileira de Ensino de Biologia |
dc.source.none.fl_str_mv |
SBEnBio Biology Teaching Journal; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72 Revista de Enseñanza de Biología SBEnBio; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72 Revista de Ensino de Biologia da SBEnBio; 2023: v.16, n.1 (jan./jun. 2023) ; 49-72 2763-8898 10.46667/renbio.v16i1 reponame:Revista da SBEnBIO instname:Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) instacron:SBEnBio |
instname_str |
Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) |
instacron_str |
SBEnBio |
institution |
SBEnBio |
reponame_str |
Revista da SBEnBIO |
collection |
Revista da SBEnBIO |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da SBEnBIO - Associação Brasileira de Ensino de Biologia (SBEnBio) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaensinodebiologia@gmail.com||revistaensinodebiologia@gmail.com |
_version_ |
1797068866071822336 |