Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422009000200039 |
Resumo: | Chemistry teachers increasingly use research articles in their undergraduate courses. This trend arises from current pedagogical emphasis on active learning and scientific process. In this paper, we describe some educational experiences on the use of research articles in chemistry higher education. Additionally, we present our own conclusions on the use of such methodology applied to a scientific communication course offered to undergraduate chemistry students at the University of São Paulo, Brazil. |
id |
SBQ-3_81d154cb905049c2adbf21d4e204ebac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422009000200039 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Químicaundergraduate educationresearch articleschemistryChemistry teachers increasingly use research articles in their undergraduate courses. This trend arises from current pedagogical emphasis on active learning and scientific process. In this paper, we describe some educational experiences on the use of research articles in chemistry higher education. Additionally, we present our own conclusions on the use of such methodology applied to a scientific communication course offered to undergraduate chemistry students at the University of São Paulo, Brazil.Sociedade Brasileira de Química2009-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422009000200039Química Nova v.32 n.2 2009reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422009000200039info:eu-repo/semantics/openAccessMassi,LucianaSantos,Gelson Ribeiro dosFerreira,Jerino QueirozQueiroz,Salete Linharespor2009-04-23T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422009000200039Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2009-04-23T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química |
title |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química |
spellingShingle |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química Massi,Luciana undergraduate education research articles chemistry |
title_short |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química |
title_full |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química |
title_fullStr |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química |
title_full_unstemmed |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química |
title_sort |
Artigos científicos como recurso didático no ensino superior de Química |
author |
Massi,Luciana |
author_facet |
Massi,Luciana Santos,Gelson Ribeiro dos Ferreira,Jerino Queiroz Queiroz,Salete Linhares |
author_role |
author |
author2 |
Santos,Gelson Ribeiro dos Ferreira,Jerino Queiroz Queiroz,Salete Linhares |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Massi,Luciana Santos,Gelson Ribeiro dos Ferreira,Jerino Queiroz Queiroz,Salete Linhares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
undergraduate education research articles chemistry |
topic |
undergraduate education research articles chemistry |
description |
Chemistry teachers increasingly use research articles in their undergraduate courses. This trend arises from current pedagogical emphasis on active learning and scientific process. In this paper, we describe some educational experiences on the use of research articles in chemistry higher education. Additionally, we present our own conclusions on the use of such methodology applied to a scientific communication course offered to undergraduate chemistry students at the University of São Paulo, Brazil. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422009000200039 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422009000200039 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0100-40422009000200039 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.32 n.2 2009 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318108762963968 |