Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vries,Mauritz Gregório de
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Ferreira,Celeste, Arroio,Agnaldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000300028
Resumo: In this work, the beliefs of undergraduate students from Brazil and Portugal on the use of visual tools in teaching chemistry, which have increasingly been introduced in the areas of teaching/learning in these two countries in recent years, have been investigated. An interpretative analysis of the results shows little familiarity of students with specific points of the theme, beyond a poor conception about the way the visualization tools influence the construction of scientific concepts.
id SBQ-3_ae35905cf74a173691a42aba04d0c084
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422014000300028
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugalscientific visualizationteacher's instructionmodels and modelingIn this work, the beliefs of undergraduate students from Brazil and Portugal on the use of visual tools in teaching chemistry, which have increasingly been introduced in the areas of teaching/learning in these two countries in recent years, have been investigated. An interpretative analysis of the results shows little familiarity of students with specific points of the theme, beyond a poor conception about the way the visualization tools influence the construction of scientific concepts.Sociedade Brasileira de Química2014-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000300028Química Nova v.37 n.3 2014reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.5935/0100-4042.20140090info:eu-repo/semantics/openAccessVries,Mauritz Gregório deFerreira,CelesteArroio,Agnaldopor2014-05-05T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422014000300028Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2014-05-05T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
title Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
spellingShingle Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
Vries,Mauritz Gregório de
scientific visualization
teacher's instruction
models and modeling
title_short Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
title_full Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
title_fullStr Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
title_full_unstemmed Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
title_sort Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
author Vries,Mauritz Gregório de
author_facet Vries,Mauritz Gregório de
Ferreira,Celeste
Arroio,Agnaldo
author_role author
author2 Ferreira,Celeste
Arroio,Agnaldo
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vries,Mauritz Gregório de
Ferreira,Celeste
Arroio,Agnaldo
dc.subject.por.fl_str_mv scientific visualization
teacher's instruction
models and modeling
topic scientific visualization
teacher's instruction
models and modeling
description In this work, the beliefs of undergraduate students from Brazil and Portugal on the use of visual tools in teaching chemistry, which have increasingly been introduced in the areas of teaching/learning in these two countries in recent years, have been investigated. An interpretative analysis of the results shows little familiarity of students with specific points of the theme, beyond a poor conception about the way the visualization tools influence the construction of scientific concepts.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000300028
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000300028
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.5935/0100-4042.20140090
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.37 n.3 2014
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318115841900544