Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000300028 |
Resumo: | In this work, the beliefs of undergraduate students from Brazil and Portugal on the use of visual tools in teaching chemistry, which have increasingly been introduced in the areas of teaching/learning in these two countries in recent years, have been investigated. An interpretative analysis of the results shows little familiarity of students with specific points of the theme, beyond a poor conception about the way the visualization tools influence the construction of scientific concepts. |
id |
SBQ-3_ae35905cf74a173691a42aba04d0c084 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422014000300028 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugalscientific visualizationteacher's instructionmodels and modelingIn this work, the beliefs of undergraduate students from Brazil and Portugal on the use of visual tools in teaching chemistry, which have increasingly been introduced in the areas of teaching/learning in these two countries in recent years, have been investigated. An interpretative analysis of the results shows little familiarity of students with specific points of the theme, beyond a poor conception about the way the visualization tools influence the construction of scientific concepts.Sociedade Brasileira de Química2014-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000300028Química Nova v.37 n.3 2014reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.5935/0100-4042.20140090info:eu-repo/semantics/openAccessVries,Mauritz Gregório deFerreira,CelesteArroio,Agnaldopor2014-05-05T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422014000300028Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2014-05-05T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal |
title |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal |
spellingShingle |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal Vries,Mauritz Gregório de scientific visualization teacher's instruction models and modeling |
title_short |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal |
title_full |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal |
title_fullStr |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal |
title_full_unstemmed |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal |
title_sort |
Concepções de licenciandos em química sobre visualizações no ensino de ciências em dois países: Brasil e Portugal |
author |
Vries,Mauritz Gregório de |
author_facet |
Vries,Mauritz Gregório de Ferreira,Celeste Arroio,Agnaldo |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira,Celeste Arroio,Agnaldo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vries,Mauritz Gregório de Ferreira,Celeste Arroio,Agnaldo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
scientific visualization teacher's instruction models and modeling |
topic |
scientific visualization teacher's instruction models and modeling |
description |
In this work, the beliefs of undergraduate students from Brazil and Portugal on the use of visual tools in teaching chemistry, which have increasingly been introduced in the areas of teaching/learning in these two countries in recent years, have been investigated. An interpretative analysis of the results shows little familiarity of students with specific points of the theme, beyond a poor conception about the way the visualization tools influence the construction of scientific concepts. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000300028 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422014000300028 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.5935/0100-4042.20140090 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.37 n.3 2014 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318115841900544 |