Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Arroio,Agnaldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000800025
Resumo: Taking into account the requirements for the teaching of chemistry, several visualization resources (software, videos, animations, molecular models, among others) are available. These visual aids are used in order to enhance the understanding of chemical phenomena in the classroom. However, many teachers make scant use of these resources, limiting macroscopic understanding of chemical science. Thus, this article discusses chemistry teachers' views on several aspects such as using visual aids in teaching chemistry, a resource most widely used in classes on atomic models, isomerism and spatial geometry.
id SBQ-3_e69cf57539789b5927e0e4a8c4d8e0e6
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422013000800025
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de químicarepresentationsteachers of chemistryviewsTaking into account the requirements for the teaching of chemistry, several visualization resources (software, videos, animations, molecular models, among others) are available. These visual aids are used in order to enhance the understanding of chemical phenomena in the classroom. However, many teachers make scant use of these resources, limiting macroscopic understanding of chemical science. Thus, this article discusses chemistry teachers' views on several aspects such as using visual aids in teaching chemistry, a resource most widely used in classes on atomic models, isomerism and spatial geometry.Sociedade Brasileira de Química2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000800025Química Nova v.36 n.8 2013reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422013000800025info:eu-repo/semantics/openAccessVasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda deArroio,Agnaldopor2013-10-04T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422013000800025Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2013-10-04T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
title Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
spellingShingle Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de
representations
teachers of chemistry
views
title_short Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
title_full Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
title_fullStr Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
title_full_unstemmed Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
title_sort Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
author Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de
author_facet Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de
Arroio,Agnaldo
author_role author
author2 Arroio,Agnaldo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de
Arroio,Agnaldo
dc.subject.por.fl_str_mv representations
teachers of chemistry
views
topic representations
teachers of chemistry
views
description Taking into account the requirements for the teaching of chemistry, several visualization resources (software, videos, animations, molecular models, among others) are available. These visual aids are used in order to enhance the understanding of chemical phenomena in the classroom. However, many teachers make scant use of these resources, limiting macroscopic understanding of chemical science. Thus, this article discusses chemistry teachers' views on several aspects such as using visual aids in teaching chemistry, a resource most widely used in classes on atomic models, isomerism and spatial geometry.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000800025
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000800025
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422013000800025
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.36 n.8 2013
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318115130966016