Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000800025 |
Resumo: | Taking into account the requirements for the teaching of chemistry, several visualization resources (software, videos, animations, molecular models, among others) are available. These visual aids are used in order to enhance the understanding of chemical phenomena in the classroom. However, many teachers make scant use of these resources, limiting macroscopic understanding of chemical science. Thus, this article discusses chemistry teachers' views on several aspects such as using visual aids in teaching chemistry, a resource most widely used in classes on atomic models, isomerism and spatial geometry. |
id |
SBQ-3_e69cf57539789b5927e0e4a8c4d8e0e6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422013000800025 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de químicarepresentationsteachers of chemistryviewsTaking into account the requirements for the teaching of chemistry, several visualization resources (software, videos, animations, molecular models, among others) are available. These visual aids are used in order to enhance the understanding of chemical phenomena in the classroom. However, many teachers make scant use of these resources, limiting macroscopic understanding of chemical science. Thus, this article discusses chemistry teachers' views on several aspects such as using visual aids in teaching chemistry, a resource most widely used in classes on atomic models, isomerism and spatial geometry.Sociedade Brasileira de Química2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000800025Química Nova v.36 n.8 2013reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422013000800025info:eu-repo/semantics/openAccessVasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda deArroio,Agnaldopor2013-10-04T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422013000800025Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2013-10-04T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química |
title |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química |
spellingShingle |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de representations teachers of chemistry views |
title_short |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química |
title_full |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química |
title_fullStr |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química |
title_full_unstemmed |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química |
title_sort |
Explorando as percepções de professores em serviço sobre as visualizações no ensino de química |
author |
Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de |
author_facet |
Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de Arroio,Agnaldo |
author_role |
author |
author2 |
Arroio,Agnaldo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vasconcelos,Flávia Cristina Gomes Catunda de Arroio,Agnaldo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
representations teachers of chemistry views |
topic |
representations teachers of chemistry views |
description |
Taking into account the requirements for the teaching of chemistry, several visualization resources (software, videos, animations, molecular models, among others) are available. These visual aids are used in order to enhance the understanding of chemical phenomena in the classroom. However, many teachers make scant use of these resources, limiting macroscopic understanding of chemical science. Thus, this article discusses chemistry teachers' views on several aspects such as using visual aids in teaching chemistry, a resource most widely used in classes on atomic models, isomerism and spatial geometry. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000800025 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000800025 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0100-40422013000800025 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.36 n.8 2013 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318115130966016 |