Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFSCAR |
Texto Completo: | https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14113 |
Resumo: | The beer market in Brazil arouses interests all over the world. With a large volume of distribution concentrated in a few players, the competition for spaces in this market is fierce, and consequently, investment in advertising grows exponentially. Understanding the consumer purchasing decision-making process and knowing their preferences and influences is essential to direct the strategies of these large companies, ensuring an adequate return on investments in Marketing. The objective of the research is to understand the buying behavior of the beer consumer, identifying the influences in the purchasing decision-making process, in particular the impact of brand communication in this process. This being a quantitative-descriptive research, the data collection sought to capture attitudinal issues of purchase, and the behavior in relation to brands of beer most consumed today, highlighting different aspects such as flavor, packaging and social circle providing relevance in the process. |
id |
SCAR_5bcedcc3919b7e366f6cf3bc226c8f88 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/14113 |
network_acronym_str |
SCAR |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFSCAR |
repository_id_str |
4322 |
spelling |
Silva, Ingrid Soares daMachado, Nycole do AmaralPiato, Éderson Luizhttp://lattes.cnpq.br/1439984077907071http://lattes.cnpq.br/3027518570929419http://lattes.cnpq.br/154618266009275644e91141-fe22-4677-b23c-394eeabd8b6bedec32ba-037b-4066-ac3a-72242eca26232021-04-15T15:50:28Z2021-04-15T15:50:28Z2021-03-17SILVA, Ingrid Soares da; MACHADO, Nycole do Amaral. Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda.. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2021. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14113.https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14113The beer market in Brazil arouses interests all over the world. With a large volume of distribution concentrated in a few players, the competition for spaces in this market is fierce, and consequently, investment in advertising grows exponentially. Understanding the consumer purchasing decision-making process and knowing their preferences and influences is essential to direct the strategies of these large companies, ensuring an adequate return on investments in Marketing. The objective of the research is to understand the buying behavior of the beer consumer, identifying the influences in the purchasing decision-making process, in particular the impact of brand communication in this process. This being a quantitative-descriptive research, the data collection sought to capture attitudinal issues of purchase, and the behavior in relation to brands of beer most consumed today, highlighting different aspects such as flavor, packaging and social circle providing relevance in the process.O mercado de cervejas no Brasil desperta interesses por todo o mundo. Com grande volume de distribuição concentrado em poucos players, a disputa por espaços nesse mercado é acirrada, e consequentemente, o investimento em propaganda cresce exponencialmente. Entender o processo decisório de compra do consumidor e conhecer suas preferências e suas influências é essencial para direcionar as estratégias dessas grandes empresas, garantindo o retorno adequado sobre os investimentos em Marketing. O objetivo da pesquisa é compreender o comportamento de compra do consumidor de cervejas, identificando as influências no processo decisório de compra, em especial o impacto da comunicação de marca nesse processo. Sendo essa uma pesquisa quantitativa-descritiva, a coleta de dados buscou captar questões atitudinais de compra, e o comportamento com relação a marcas de cervejas mais consumidas atualmente, ressaltando diferentes aspectos como sabor, embalagem e círculo social provendo relevância no processo.Não recebi financiamentoporUniversidade Federal de São CarlosCâmpus SorocabaAdministração - Adm-SoUFSCarAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessComportamento de compraInfluência da propagandaConsumo de cervejasPurchase behaviorInfluence of advertisingBeer consumptionCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS::MERCADOLOGIAComportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda.Purchase behavior of beers consumer in Sorocaba-SP: analysis advertising influences.info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis60060060031d81ae1-cbf2-4dd5-b124-d36ca3e173c1reponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINALTCC - Versão Final - Revisão 14.04.21.pdfTCC - Versão Final - Revisão 14.04.21.pdfTCC - Artigoapplication/pdf768515https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14113/1/TCC%20-%20Vers%c3%a3o%20Final%20-%20Revis%c3%a3o%2014.04.21.pdf1244bac40a6e5eecdf64bc2caaac08a5MD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14113/2/license_rdfe39d27027a6cc9cb039ad269a5db8e34MD52THUMBNAILTCC - Versão Final - Revisão 14.04.21.pdf.jpgTCC - Versão Final - Revisão 14.04.21.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg6083https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14113/3/TCC%20-%20Vers%c3%a3o%20Final%20-%20Revis%c3%a3o%2014.04.21.pdf.jpgf474418dd183f7f554d712875303fe61MD53ufscar/141132023-09-18 18:32:09.571oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/14113Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufscar.br/oai/requestopendoar:43222023-09-18T18:32:09Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda. |
dc.title.alternative.por.fl_str_mv |
Purchase behavior of beers consumer in Sorocaba-SP: analysis advertising influences. |
title |
Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda. |
spellingShingle |
Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda. Silva, Ingrid Soares da Comportamento de compra Influência da propaganda Consumo de cervejas Purchase behavior Influence of advertising Beer consumption CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS::MERCADOLOGIA |
title_short |
Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda. |
title_full |
Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda. |
title_fullStr |
Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda. |
title_full_unstemmed |
Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda. |
title_sort |
Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda. |
author |
Silva, Ingrid Soares da |
author_facet |
Silva, Ingrid Soares da Machado, Nycole do Amaral |
author_role |
author |
author2 |
Machado, Nycole do Amaral |
author2_role |
author |
dc.contributor.authorlattes.por.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/3027518570929419 http://lattes.cnpq.br/1546182660092756 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Ingrid Soares da Machado, Nycole do Amaral |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Piato, Éderson Luiz |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/1439984077907071 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
44e91141-fe22-4677-b23c-394eeabd8b6b edec32ba-037b-4066-ac3a-72242eca2623 |
contributor_str_mv |
Piato, Éderson Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comportamento de compra Influência da propaganda Consumo de cervejas Purchase behavior Influence of advertising Beer consumption |
topic |
Comportamento de compra Influência da propaganda Consumo de cervejas Purchase behavior Influence of advertising Beer consumption CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS::MERCADOLOGIA |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS::MERCADOLOGIA |
description |
The beer market in Brazil arouses interests all over the world. With a large volume of distribution concentrated in a few players, the competition for spaces in this market is fierce, and consequently, investment in advertising grows exponentially. Understanding the consumer purchasing decision-making process and knowing their preferences and influences is essential to direct the strategies of these large companies, ensuring an adequate return on investments in Marketing. The objective of the research is to understand the buying behavior of the beer consumer, identifying the influences in the purchasing decision-making process, in particular the impact of brand communication in this process. This being a quantitative-descriptive research, the data collection sought to capture attitudinal issues of purchase, and the behavior in relation to brands of beer most consumed today, highlighting different aspects such as flavor, packaging and social circle providing relevance in the process. |
publishDate |
2021 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-04-15T15:50:28Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2021-04-15T15:50:28Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2021-03-17 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
SILVA, Ingrid Soares da; MACHADO, Nycole do Amaral. Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda.. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2021. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14113. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14113 |
identifier_str_mv |
SILVA, Ingrid Soares da; MACHADO, Nycole do Amaral. Comportamento de compra do consumidor de cervejas em Sorocaba-SP: análise sobre as influências da propaganda.. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) – Universidade Federal de São Carlos, Sorocaba, 2021. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14113. |
url |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14113 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
600 600 600 |
dc.relation.authority.fl_str_mv |
31d81ae1-cbf2-4dd5-b124-d36ca3e173c1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos Câmpus Sorocaba Administração - Adm-So |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos Câmpus Sorocaba Administração - Adm-So |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFSCAR instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFSCAR |
collection |
Repositório Institucional da UFSCAR |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14113/1/TCC%20-%20Vers%c3%a3o%20Final%20-%20Revis%c3%a3o%2014.04.21.pdf https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14113/2/license_rdf https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14113/3/TCC%20-%20Vers%c3%a3o%20Final%20-%20Revis%c3%a3o%2014.04.21.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
1244bac40a6e5eecdf64bc2caaac08a5 e39d27027a6cc9cb039ad269a5db8e34 f474418dd183f7f554d712875303fe61 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813715629130121216 |