Análise da percepção do grau de importância e implantação dos elementos do Quick Response Manufacturing em uma empresa do setor de cosméticos: um estudo exploratório
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFSCAR |
Texto Completo: | https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/11696 |
Resumo: | The Quick Response Manufacturing (QRM) is an alternative management approach to Lean Manufacturing, which aims to achieve lead time reduction in environments with a high variety of products. The objective of the present research is to evaluate the degree of knowledge and application of QRM in a company of the cosmetics sector and, from this, to propose improvement actions so that companies can better prepare to introduce QRM in their business. Basically the proposal followed the basic steps of a QRM project, reaching the conclusion that the long lead time in the studied sector of the company is caused by four main causes: (I) high demand for orders that are not being served within a lead time four weeks; (Ii) lack of adequate processes in the project sector; (III) delay in the arrival of machinery; and (IV) difficulty in implementing the QRM mentality in departments such as Purchasing and Finance. It was possible to conclude from this that managing the changes in the QRM implementation process is a fundamental factor in order to take advantage of the benefits brought by this approach, making it important for companies to invest in QRM training and dissemination and awareness of employees, suppliers and customers about this approach, since the research made it clear that employees understand the importance of lead time, but need support, training, direction and integrated vision that must be provided by top management. |
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The objective of the present research is to evaluate the degree of knowledge and application of QRM in a company of the cosmetics sector and, from this, to propose improvement actions so that companies can better prepare to introduce QRM in their business. Basically the proposal followed the basic steps of a QRM project, reaching the conclusion that the long lead time in the studied sector of the company is caused by four main causes: (I) high demand for orders that are not being served within a lead time four weeks; (Ii) lack of adequate processes in the project sector; (III) delay in the arrival of machinery; and (IV) difficulty in implementing the QRM mentality in departments such as Purchasing and Finance. It was possible to conclude from this that managing the changes in the QRM implementation process is a fundamental factor in order to take advantage of the benefits brought by this approach, making it important for companies to invest in QRM training and dissemination and awareness of employees, suppliers and customers about this approach, since the research made it clear that employees understand the importance of lead time, but need support, training, direction and integrated vision that must be provided by top management.O Quick Response Manufacturing (QRM) é uma abordagem de gestão alternativa à Manufatura Enxuta, que objetiva alcançar a redução do lead time em ambientes com alta variedade de produtos. O objetivo da presente pesquisa é avaliar o grau de conhecimento e aplicação do QRM em uma empresa do setor de cosméticos e, a partir disso, propor ações de melhoria para que as empresas possam melhor se preparar para introduzir o QRM em seu negócio. Basicamente a proposta seguiu os passos básicos de um projeto QRM, chegando à conclusão de que o longo lead time no setor estudado da empresa é ocasionado por quatro principais causas: (I) alta demanda de pedidos que não estão sendo atendidos dentro de um lead time de quatro semanas; (II) falta de processos adequados no setor de projetos; (III) demora na chegada de maquinários; e (IV) dificuldade de implementar a mentalidade do QRM em departamentos como Compras e Finanças. Foi possível concluir a partir disso, que gerenciar as mudanças no processo de implementação do QRM é fator fundamental para que se possa usufruir de fato dos benefícios trazidos por essa abordagem, fazendo-se importante que as empresas invistam em treinamentos sobre QRM e na disseminação e conscientização dos colaboradores, fornecedores e clientes sobre a referida abordagem, já que a pesquisa deixou claro que os colaboradores entendem a importância do lead time, porém precisam de apoio, treinamento, direcionamento e visão integrada que deve ser fornecida pela alta gerência.Não recebi financiamentoporUniversidade Federal de São CarlosCâmpus São CarlosPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEPUFSCarEngajamentoTrabalho em equipeCosméticoMentalidadeMotivaçãoQuestionário QRMFoco em pessoasFocus on peopleMindsetTeam workQRM questionnaireENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO::GERENCIA DE PRODUCAOAnálise da percepção do grau de importância e implantação dos elementos do Quick Response Manufacturing em uma empresa do setor de cosméticos: um estudo exploratórioinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisOnline6006009e5a83c6-728c-4e41-946f-fd7a8431b1d6info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINALDissRTC-QRMquestionario.pdfDissRTC-QRMquestionario.pdfTexto completoapplication/pdf1556546https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/11696/5/DissRTC-QRMquestionario.pdfc747a8866ee5102db1640bd5dd3dbce7MD55LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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