Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Enfermagem Atual In Derme |
Texto Completo: | https://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/945 |
Resumo: | Objective: to review the literature on academic monitoring in order to identify the contributions it brings to the development of skills in the training of nursing students. Method: this is an integrative literature review, in which the search for articles took place through the LILACS, BDENF, Web of Science, CINAHL and MEDLINE databases, using the Medical Subject Headings (MeSH): “Students, nursing ”; “Education, nursing” and “Monitoring”. Eight articles were recovered that served as a basis for this study. Results: the main competences acquired by the students were identified: encouragement in the area of teaching, scientific production and participation in academic events, training of better quality, development of communication skills, leadership and for teamwork. Conclusion: in this way, academic monitoring should be increasingly encouraged in universities, since it is able to prepare the individual favoring the development of important skills for professional performance in the Unified Health System. |
id |
SOBENFE-1_5d83dcf2c45062206802ca63a2068b57 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistae_ojs.revistaenfermagematual.a2hosted.com:article/945 |
network_acronym_str |
SOBENFE-1 |
network_name_str |
Revista Enfermagem Atual In Derme |
repository_id_str |
|
spelling |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativaEstudantes de enfermagem. Educação em enfermagem. Monitoria.Nursing students. Nursing education. Monitoring.Objective: to review the literature on academic monitoring in order to identify the contributions it brings to the development of skills in the training of nursing students. Method: this is an integrative literature review, in which the search for articles took place through the LILACS, BDENF, Web of Science, CINAHL and MEDLINE databases, using the Medical Subject Headings (MeSH): “Students, nursing ”; “Education, nursing” and “Monitoring”. Eight articles were recovered that served as a basis for this study. Results: the main competences acquired by the students were identified: encouragement in the area of teaching, scientific production and participation in academic events, training of better quality, development of communication skills, leadership and for teamwork. Conclusion: in this way, academic monitoring should be increasingly encouraged in universities, since it is able to prepare the individual favoring the development of important skills for professional performance in the Unified Health System.Objetivo: revisar a literatura sobre monitoria acadêmica com vistas a identificar as contribuições que esta traz para o desenvolvimento de competências na formação de estudantes de enfermagem. Método: trata-se de uma revisão integrativa da literatura, em que a busca pelos artigos deu-se através das bases de dados LILACS, BDENF, Web of Science, CINAHL e MEDLINE, utilizando os Medical Subject Headings (MeSH): “Students, nursing”; “Education, nursing” e “Monitoring”. Foram recuperados oito artigos que serviram de embasamento para esse estudo. Resultados: identificou-se como principais competências adquiridas pelos discentes: incentivo na área da docência, produção científica e participação em eventos acadêmicos, formação de melhor qualidade, desenvolvimento da competência de comunicação, liderança e para o trabalho em equipe. Conclusão: dessa forma, a monitoria acadêmica deve ser cada vez mais incentivada nas universidades, visto que é capaz de preparar o indivíduo favorecendo o desenvolvimento de importantes competências para atuação profissional no Sistema Único de Saúde.SOBENFeE2021-03-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/94510.31011/reaid-2021-v.95-n.33-art.945Journal Enfermagem Atual In Derme; Vol. 95 No. 33 (2021): Jan. Fev. Mar.; e-021038Revista Enfermagem Atual In Derme; v. 95 n. 33 (2021): Jan. Fev. Mar.; e-0210382447-2034reponame:Revista Enfermagem Atual In Dermeinstname:Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE)instacron:SOBENFeEporhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/945/844Copyright (c) 2021 Revista Enfermagem Atual In Dermeinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlves da Silva, Ana KarolineFerreira, Maria Luiza SantosOliveira, Maria Jeny SousaSilva, João Paulo XavierSachado, Lucas Dias SoaresXavier, Samyra Paula Lustoza2023-12-26T12:53:29Zoai:revistae_ojs.revistaenfermagematual.a2hosted.com:article/945Revistahttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/indexONGhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/oaikatia.simoes@gmail.com || contato@revistaenfermagematual.com.br2447-20342447-2034opendoar:2023-12-26T12:53:29Revista Enfermagem Atual In Derme - Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa |
title |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa |
spellingShingle |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa Alves da Silva, Ana Karoline Estudantes de enfermagem. Educação em enfermagem. Monitoria. Nursing students. Nursing education. Monitoring. |
title_short |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa |
title_full |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa |
title_fullStr |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa |
title_full_unstemmed |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa |
title_sort |
Contribuições da monitoria acadêmica para a formação em enfermagem: revisão integrativa |
author |
Alves da Silva, Ana Karoline |
author_facet |
Alves da Silva, Ana Karoline Ferreira, Maria Luiza Santos Oliveira, Maria Jeny Sousa Silva, João Paulo Xavier Sachado, Lucas Dias Soares Xavier, Samyra Paula Lustoza |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira, Maria Luiza Santos Oliveira, Maria Jeny Sousa Silva, João Paulo Xavier Sachado, Lucas Dias Soares Xavier, Samyra Paula Lustoza |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves da Silva, Ana Karoline Ferreira, Maria Luiza Santos Oliveira, Maria Jeny Sousa Silva, João Paulo Xavier Sachado, Lucas Dias Soares Xavier, Samyra Paula Lustoza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estudantes de enfermagem. Educação em enfermagem. Monitoria. Nursing students. Nursing education. Monitoring. |
topic |
Estudantes de enfermagem. Educação em enfermagem. Monitoria. Nursing students. Nursing education. Monitoring. |
description |
Objective: to review the literature on academic monitoring in order to identify the contributions it brings to the development of skills in the training of nursing students. Method: this is an integrative literature review, in which the search for articles took place through the LILACS, BDENF, Web of Science, CINAHL and MEDLINE databases, using the Medical Subject Headings (MeSH): “Students, nursing ”; “Education, nursing” and “Monitoring”. Eight articles were recovered that served as a basis for this study. Results: the main competences acquired by the students were identified: encouragement in the area of teaching, scientific production and participation in academic events, training of better quality, development of communication skills, leadership and for teamwork. Conclusion: in this way, academic monitoring should be increasingly encouraged in universities, since it is able to prepare the individual favoring the development of important skills for professional performance in the Unified Health System. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/945 10.31011/reaid-2021-v.95-n.33-art.945 |
url |
https://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/945 |
identifier_str_mv |
10.31011/reaid-2021-v.95-n.33-art.945 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/945/844 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Enfermagem Atual In Derme info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Enfermagem Atual In Derme |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
SOBENFeE |
publisher.none.fl_str_mv |
SOBENFeE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Enfermagem Atual In Derme; Vol. 95 No. 33 (2021): Jan. Fev. Mar.; e-021038 Revista Enfermagem Atual In Derme; v. 95 n. 33 (2021): Jan. Fev. Mar.; e-021038 2447-2034 reponame:Revista Enfermagem Atual In Derme instname:Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE) instacron:SOBENFeE |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE) |
instacron_str |
SOBENFeE |
institution |
SOBENFeE |
reponame_str |
Revista Enfermagem Atual In Derme |
collection |
Revista Enfermagem Atual In Derme |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Enfermagem Atual In Derme - Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE) |
repository.mail.fl_str_mv |
katia.simoes@gmail.com || contato@revistaenfermagematual.com.br |
_version_ |
1796797518255751168 |