COMMUNICATION AND OBSTACLES IN THE WORK PROCESS OF URGENCY AND EMERGENCY CARE TEAMS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Enfermagem Atual In Derme |
Texto Completo: | https://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/1721 |
Resumo: | Objective: to know the experience of professionals in pre- and intra-hospital care services about communication barriers. Method: qualitative and descriptive study, carried out with thirty-two emergency service professionals. Data collection was carried out between October 2020 and February 2021, by semi-structured interview, and the data were analyzed by Thematic Content Analysis. Results: professionals identify that communication between services is not effective, which compromises the quality of care provided to the population, thus emphasizing the importance of creating training courses, replacement and availability of materials and new care protocols. Final considerations: it brought the recognition of the problem that is of great relevance, highlighting the devaluation of the communication process and that there is a lack of studies that discuss this problem. |
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COMMUNICATION AND OBSTACLES IN THE WORK PROCESS OF URGENCY AND EMERGENCY CARE TEAMSCOMUNICACIÓN Y OBSTÁCULOS EN EL PROCESO DE TRABAJO DE LOS EQUIPOS DE ATENCIÓN DE URGENCIAS Y EMERGENCIASCOMUNICAÇÃO E ENTRAVES NO PROCESSO DE TRABALHO DAS EQUIPES DE ATENDIMENTO ÀS URGÊNCIAS E EMERGÊNCIASComunicaçãoBarreiras de ComunicaçãoEmergênciasAssistência ao PacienteAtenção à SaúdeComunicaciónBarreras de ComunicaciónEmergenciasAsistencia al PacienteCuidado de la SaludCommunicationCommunication BarriersEmergenciesHealth CareObjective: to know the experience of professionals in pre- and intra-hospital care services about communication barriers. Method: qualitative and descriptive study, carried out with thirty-two emergency service professionals. Data collection was carried out between October 2020 and February 2021, by semi-structured interview, and the data were analyzed by Thematic Content Analysis. Results: professionals identify that communication between services is not effective, which compromises the quality of care provided to the population, thus emphasizing the importance of creating training courses, replacement and availability of materials and new care protocols. Final considerations: it brought the recognition of the problem that is of great relevance, highlighting the devaluation of the communication process and that there is a lack of studies that discuss this problem.Objetivo: conocer la experiencia de los profesionales de los servicios de atención pre e intrahospitalaria sobre las barreras de comunicación. Método: estudio cualitativo y descriptivo, realizado con treinta y dos profesionales del servicio de emergencia. La recolección de datos se realizó entre octubre de 2020 y febrero de 2021, por medio de entrevista semiestructurada, y los datos fueron analizados por Análisis de Contenido Temático. Resultados: los profesionales identifican que la comunicación entre los servicios no es efectiva, lo que compromete la calidad de la atención prestada a la población, destacando así la importancia de la creación de cursos de capacitación, reposición y disponibilidad de materiales y nuevos protocolos de atención. Consideraciones finales: trajo el reconocimiento del problema que es de gran relevancia, destacando la desvalorización del proceso de comunicación y que faltan estudios que discutan este problema.Objetivo: conhecer a vivência de profissionais dos serviços de atendimento pré e intra-hospitalar acerca dos entraves na comunicação. Método: estudo qualitativo e descritivo, realizado com trinta e dois profissionais de serviços de urgência. A coleta dos dados foi realizada entre outubro de 2020 a fevereiro de 2021, por entrevista semiestruturada, sendo os dados analisados por Análise de Conteúdo Temática. Resultados: os profissionais identificam que a comunicação entre os serviços não é efetiva, o que compromete a qualidade dos atendimentos prestados à população, frisando com isso a importância da criação de cursos de capacitação, reposição e disponibilidade de materiais e novos protocolos assistenciais. Considerações finais: trouxe o reconhecimento da problemática que é de grande relevância, destacando a desvalorização do processo de comunicação e que há falta de estudos que discutam essa problemática.SOBENFeE2023-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/172110.31011/reaid-2023-v.97-n.4-art.1721Journal Enfermagem Atual In Derme; Vol. 97 No. 4 (2023): Out. Nov. dez. ; e023187Revista Enfermagem Atual In Derme; v. 97 n. 4 (2023): Out. Nov. dez. ; e0231872447-2034reponame:Revista Enfermagem Atual In Dermeinstname:Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE)instacron:SOBENFeEporhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/1721/2046https://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/article/view/1721/2047Copyright (c) 2023 Revista Enfermagem Atual In Dermehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDE MELO, ROSANA ALVESCavalcante Valença Fernandes, Flávia Emília Ribeiro Coqueiro, Lara Sibelly Coelho de Melo, DaniellyCardoso Carvalho, Mariane 2023-12-26T12:47:46Zoai:revistae_ojs.revistaenfermagematual.a2hosted.com:article/1721Revistahttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/indexONGhttps://revistaenfermagematual.com/index.php/revista/oaikatia.simoes@gmail.com || contato@revistaenfermagematual.com.br2447-20342447-2034opendoar:2023-12-26T12:47:46Revista Enfermagem Atual In Derme - Sociedade Brasileira de Enfermagem em Feridas e Estética (SOBENFeE)false |
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