The use of the media as a factor of social inclusion

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ruas, Cláudia
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Silva, Inara Souza, Socorro, Lorena Arantes do
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Interações (Campo Grande. Online)
Texto Completo: https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3148
Resumo: The Rádio Z is an extension project of the Publicity and Propaganda (PP) course in partnership with the Journalism course at the Catholic University Dom Bosco and the Pestalozzi Association of Campo Grande (APCG). The methodology consists of editing a one-minute program to be broadcast on local stations. It appears that students put into practice the theory received in the classroom and know another reality. For Pestalozzi students, there is an improvement in self-esteem and improvement of vocal techniques.
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spelling The use of the media as a factor of social inclusionEl uso de los medios de comunicación como factor de inclusión socialA utilização dos meios de comunicação como fator de inclusão socialradioadvertising and marketingjournalismsocial inclusionrádiopublicidade e propagandajornalismoinclusão socialradio Publicidad y PropagandaPeriodismoinclusión socialThe Rádio Z is an extension project of the Publicity and Propaganda (PP) course in partnership with the Journalism course at the Catholic University Dom Bosco and the Pestalozzi Association of Campo Grande (APCG). The methodology consists of editing a one-minute program to be broadcast on local stations. It appears that students put into practice the theory received in the classroom and know another reality. For Pestalozzi students, there is an improvement in self-esteem and improvement of vocal techniques.El Rádio Z es un proyecto de extensión del curso de Publicidad y Propaganda (PP) en alianza con el curso de Periodismo de la Universidad Católica Dom Bosco y la Asociación Pestalozzi de Campo Grande (APCG). La metodología consiste en editar un programa de un minuto para ser transmitido en las estaciones locales. Se percibe que los alumnos ponen en práctica la teoría recibida en el aula y conocen otra realidad. Para los estudiantes de Pestalozzi, hay una mejora en la autoestima y mejora en las técnicas vocales.O Rádio Z é um projeto de extensão do curso de Publicidade e Propaganda (PP) em parceria com o curso de Jornalismo da Universidade Católica Dom Bosco e a Associação Pestalozzi de Campo Grande (APCG). A metodologia consiste na edição de um programa de um minuto a ser veiculado em emissoras locais. Constata-se que os alunos colocam em prática a teoria recebida em sala de aula e conhecem outra realidade. Para os alunos da Pestalozzi, observa-se uma melhora da autoestima e o aprimoramento das técnicas vocais.Universidade Católica Dom Bosco2021-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/314810.20435/inter.v22i3.3148Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-754Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-754Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-7541984-042X1518-7012reponame:Interações (Campo Grande. Online)instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)instacron:UCDBporhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3148/2605Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande)info:eu-repo/semantics/openAccessRuas, CláudiaSilva, Inara SouzaSocorro, Lorena Arantes do2022-06-04T10:49:40Zoai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/3148Revistahttps://www.scielo.br/j/inter/PRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br1984-042X1518-7012opendoar:2022-06-04T10:49:40Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)false
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