The use of the media as a factor of social inclusion
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interações (Campo Grande. Online) |
Texto Completo: | https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3148 |
Resumo: | The Rádio Z is an extension project of the Publicity and Propaganda (PP) course in partnership with the Journalism course at the Catholic University Dom Bosco and the Pestalozzi Association of Campo Grande (APCG). The methodology consists of editing a one-minute program to be broadcast on local stations. It appears that students put into practice the theory received in the classroom and know another reality. For Pestalozzi students, there is an improvement in self-esteem and improvement of vocal techniques. |
id |
UCDB-1_5daf9c07ba0491faf3740033b3744ebf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/3148 |
network_acronym_str |
UCDB-1 |
network_name_str |
Interações (Campo Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of the media as a factor of social inclusionEl uso de los medios de comunicación como factor de inclusión socialA utilização dos meios de comunicação como fator de inclusão socialradioadvertising and marketingjournalismsocial inclusionrádiopublicidade e propagandajornalismoinclusão socialradio Publicidad y PropagandaPeriodismoinclusión socialThe Rádio Z is an extension project of the Publicity and Propaganda (PP) course in partnership with the Journalism course at the Catholic University Dom Bosco and the Pestalozzi Association of Campo Grande (APCG). The methodology consists of editing a one-minute program to be broadcast on local stations. It appears that students put into practice the theory received in the classroom and know another reality. For Pestalozzi students, there is an improvement in self-esteem and improvement of vocal techniques.El Rádio Z es un proyecto de extensión del curso de Publicidad y Propaganda (PP) en alianza con el curso de Periodismo de la Universidad Católica Dom Bosco y la Asociación Pestalozzi de Campo Grande (APCG). La metodología consiste en editar un programa de un minuto para ser transmitido en las estaciones locales. Se percibe que los alumnos ponen en práctica la teoría recibida en el aula y conocen otra realidad. Para los estudiantes de Pestalozzi, hay una mejora en la autoestima y mejora en las técnicas vocales.O Rádio Z é um projeto de extensão do curso de Publicidade e Propaganda (PP) em parceria com o curso de Jornalismo da Universidade Católica Dom Bosco e a Associação Pestalozzi de Campo Grande (APCG). A metodologia consiste na edição de um programa de um minuto a ser veiculado em emissoras locais. Constata-se que os alunos colocam em prática a teoria recebida em sala de aula e conhecem outra realidade. Para os alunos da Pestalozzi, observa-se uma melhora da autoestima e o aprimoramento das técnicas vocais.Universidade Católica Dom Bosco2021-11-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/314810.20435/inter.v22i3.3148Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-754Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-754Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-7541984-042X1518-7012reponame:Interações (Campo Grande. Online)instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)instacron:UCDBporhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3148/2605Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande)info:eu-repo/semantics/openAccessRuas, CláudiaSilva, Inara SouzaSocorro, Lorena Arantes do2022-06-04T10:49:40Zoai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/3148Revistahttps://www.scielo.br/j/inter/PRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br1984-042X1518-7012opendoar:2022-06-04T10:49:40Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of the media as a factor of social inclusion El uso de los medios de comunicación como factor de inclusión social A utilização dos meios de comunicação como fator de inclusão social |
title |
The use of the media as a factor of social inclusion |
spellingShingle |
The use of the media as a factor of social inclusion Ruas, Cláudia radio advertising and marketing journalism social inclusion rádio publicidade e propaganda jornalismo inclusão social radio Publicidad y Propaganda Periodismo inclusión social |
title_short |
The use of the media as a factor of social inclusion |
title_full |
The use of the media as a factor of social inclusion |
title_fullStr |
The use of the media as a factor of social inclusion |
title_full_unstemmed |
The use of the media as a factor of social inclusion |
title_sort |
The use of the media as a factor of social inclusion |
author |
Ruas, Cláudia |
author_facet |
Ruas, Cláudia Silva, Inara Souza Socorro, Lorena Arantes do |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Inara Souza Socorro, Lorena Arantes do |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ruas, Cláudia Silva, Inara Souza Socorro, Lorena Arantes do |
dc.subject.por.fl_str_mv |
radio advertising and marketing journalism social inclusion rádio publicidade e propaganda jornalismo inclusão social radio Publicidad y Propaganda Periodismo inclusión social |
topic |
radio advertising and marketing journalism social inclusion rádio publicidade e propaganda jornalismo inclusão social radio Publicidad y Propaganda Periodismo inclusión social |
description |
The Rádio Z is an extension project of the Publicity and Propaganda (PP) course in partnership with the Journalism course at the Catholic University Dom Bosco and the Pestalozzi Association of Campo Grande (APCG). The methodology consists of editing a one-minute program to be broadcast on local stations. It appears that students put into practice the theory received in the classroom and know another reality. For Pestalozzi students, there is an improvement in self-esteem and improvement of vocal techniques. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3148 10.20435/inter.v22i3.3148 |
url |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3148 |
identifier_str_mv |
10.20435/inter.v22i3.3148 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3148/2605 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Dom Bosco |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Dom Bosco |
dc.source.none.fl_str_mv |
Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-754 Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-754 Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 3, jul./set. 2021; 747-754 1984-042X 1518-7012 reponame:Interações (Campo Grande. Online) instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) instacron:UCDB |
instname_str |
Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) |
instacron_str |
UCDB |
institution |
UCDB |
reponame_str |
Interações (Campo Grande. Online) |
collection |
Interações (Campo Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) |
repository.mail.fl_str_mv |
||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br |
_version_ |
1799304615829700608 |