Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Nathanael Moraes
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Silva, Iracema Rocha, Acioly, Thiago Machado da Silva, Viana, Diego Carvalho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Interações (Campo Grande. Online)
Texto Completo: https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3685
Resumo: In the age of technological change, attracting the attention of consumers can be an organization's biggest challenge; after all, these business agents have changed and are more demanding. The article deals with technological renewal and the concept of Internet of Things (IoT), proposed by Kevin Ashton. This study aims to list the main contributions of this technology to the creation of new business models and new markets. IoT changes businesses and consumers as it integrates the physical world with the virtual, generating massive amounts of information that can be used for a variety of purposes, primarily to improve productivity and reduce unnecessary spending. The IoT represents an opportunity to create new business models and open up new innovative markets; all of this possible thanks to the processing of a large volume of information and events that will be generated by the connected objects, enabling a quick response for each of them.
id UCDB-1_8ab57502d1e3491d5ed69967ea320a12
oai_identifier_str oai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/3685
network_acronym_str UCDB-1
network_name_str Interações (Campo Grande. Online)
repository_id_str
spelling Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature reviewModelo de negocio basado en el Internet de las Cosas: un análisis de nuevas oportunidades de negocio – revisión de literaturaModelo de negócios baseado na Internet das Coisas: uma análise das oportunidades de novos negócios – revisão de literaturainnovationenterprisetechnologyinovaçãoempreendimentotecnologiainnovaciónempreendimientotecnologiaIn the age of technological change, attracting the attention of consumers can be an organization's biggest challenge; after all, these business agents have changed and are more demanding. The article deals with technological renewal and the concept of Internet of Things (IoT), proposed by Kevin Ashton. This study aims to list the main contributions of this technology to the creation of new business models and new markets. IoT changes businesses and consumers as it integrates the physical world with the virtual, generating massive amounts of information that can be used for a variety of purposes, primarily to improve productivity and reduce unnecessary spending. The IoT represents an opportunity to create new business models and open up new innovative markets; all of this possible thanks to the processing of a large volume of information and events that will be generated by the connected objects, enabling a quick response for each of them.En la era del cambio tecnológico, atraer la atención de los consumidores puede ser el mayor desafío de una organización; después de todo, estos agentes comerciales han cambiado y son más exigentes. El artículo trata sobre la renovación tecnológica, el concepto de Internet de las Cosas o Internet of Things (IoT), propuesto por Kevin Ashton. Este estudio tiene como objetivo enumerar las principales contribuciones de esta tecnología a la creación de nuevos modelos de negocio y nuevos mercados. La IoT cambia las empresas y los consumidores al integrar el mundo físico y virtual, generando grandes cantidades de información que se pueden utilizar para una variedad de propósitos, principalmente para mejorar la productividad y reducir gastos innecesarios. La IoT representa una oportunidad para crear nuevos modelos comerciales y abrir nuevos mercados innovadores; todo eso posible gracias al procesamiento de un gran volumen de información y eventos que serán generados por los objetos conectados, permitiendo una rápida respuesta para cada uno de ellos.Na era da transformação tecnológica, atrair a atenção dos consumidores pode ser o maior desafio de uma organização; afinal, esses agentes dos negócios mudaram e estão mais exigentes. O artigo versa sobre renovação tecnológica e o conceito de Internet das Coisas ou Internet of Things (IoT), proposto por Kevin Ashton. Este estudo objetiva elencar as principais contribuições desta tecnologia para a criação de novos modelos de negócios e novos mercados. A IoT provoca mudanças nas empresas e consumidores conforme integra o mundo físico com o virtual, gerando quantidades massivas de informações que podem ser usadas para diversas finalidades, principalmente para melhorar a produtividade e reduzir gastos desnecessários. A IoT representa uma oportunidade para criar novos modelos de negócios e abrir novos mercados inovadores; tudo isso possível graças ao processamento de um grande volume de informações e eventos que serão gerados pelos objetos conectados, possibilitando resposta rápida para cada um deles.Universidade Católica Dom Bosco2023-07-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/368510.20435/inter.v24i2.3685Interações (Campo Grande); Interações v. 24, n. 2, abr./jun. 2023; 717–726Interações (Campo Grande); Interações v. 24, n. 2, abr./jun. 2023; 717–726Interações (Campo Grande); Interações v. 24, n. 2, abr./jun. 2023; 717–7261984-042X1518-7012reponame:Interações (Campo Grande. Online)instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)instacron:UCDBporhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3685/2841Copyright (c) 2023 Nathanael Moraes Silva, Iracema Rocha Silva, Thiago Machado da Silva Acioly, Diego Carvalho Vianahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Nathanael Moraes Silva, Iracema Rocha Acioly, Thiago Machado da Silva Viana, Diego Carvalho 2023-12-01T13:36:58Zoai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/3685Revistahttps://www.scielo.br/j/inter/PRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br1984-042X1518-7012opendoar:2023-12-01T13:36:58Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)false
dc.title.none.fl_str_mv Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review
Modelo de negocio basado en el Internet de las Cosas: un análisis de nuevas oportunidades de negocio – revisión de literatura
Modelo de negócios baseado na Internet das Coisas: uma análise das oportunidades de novos negócios – revisão de literatura
title Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review
spellingShingle Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review
Silva, Nathanael Moraes
innovation
enterprise
technology
inovação
empreendimento
tecnologia
innovación
empreendimiento
tecnologia
title_short Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review
title_full Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review
title_fullStr Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review
title_full_unstemmed Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review
title_sort Internet of Things business model: an analysis of new business opportunities – literature review
author Silva, Nathanael Moraes
author_facet Silva, Nathanael Moraes
Silva, Iracema Rocha
Acioly, Thiago Machado da Silva
Viana, Diego Carvalho
author_role author
author2 Silva, Iracema Rocha
Acioly, Thiago Machado da Silva
Viana, Diego Carvalho
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Nathanael Moraes
Silva, Iracema Rocha
Acioly, Thiago Machado da Silva
Viana, Diego Carvalho
dc.subject.por.fl_str_mv innovation
enterprise
technology
inovação
empreendimento
tecnologia
innovación
empreendimiento
tecnologia
topic innovation
enterprise
technology
inovação
empreendimento
tecnologia
innovación
empreendimiento
tecnologia
description In the age of technological change, attracting the attention of consumers can be an organization's biggest challenge; after all, these business agents have changed and are more demanding. The article deals with technological renewal and the concept of Internet of Things (IoT), proposed by Kevin Ashton. This study aims to list the main contributions of this technology to the creation of new business models and new markets. IoT changes businesses and consumers as it integrates the physical world with the virtual, generating massive amounts of information that can be used for a variety of purposes, primarily to improve productivity and reduce unnecessary spending. The IoT represents an opportunity to create new business models and open up new innovative markets; all of this possible thanks to the processing of a large volume of information and events that will be generated by the connected objects, enabling a quick response for each of them.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-07-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3685
10.20435/inter.v24i2.3685
url https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3685
identifier_str_mv 10.20435/inter.v24i2.3685
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/3685/2841
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Dom Bosco
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Dom Bosco
dc.source.none.fl_str_mv Interações (Campo Grande); Interações v. 24, n. 2, abr./jun. 2023; 717–726
Interações (Campo Grande); Interações v. 24, n. 2, abr./jun. 2023; 717–726
Interações (Campo Grande); Interações v. 24, n. 2, abr./jun. 2023; 717–726
1984-042X
1518-7012
reponame:Interações (Campo Grande. Online)
instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)
instacron:UCDB
instname_str Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)
instacron_str UCDB
institution UCDB
reponame_str Interações (Campo Grande. Online)
collection Interações (Campo Grande. Online)
repository.name.fl_str_mv Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)
repository.mail.fl_str_mv ||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br
_version_ 1799304616550072320