Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lopes, Aldo Peres Campos
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
Texto Completo: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1901
Resumo: The objective of this research is to present a critical analysis of the studies entitled Critical Mathematical Education and Social Implications of Science and Technology in the Contemporary Civilizing Process: Incorporate in the Formation of Teachers of Mathematics.
id UCS-4_4edef163ab7c071f64c2de0f76efcad6
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1901
network_acronym_str UCS-4
network_name_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository_id_str
spelling Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issuesFormação crítica dos professores de Matemática articulada às questões contemporâneasEducação Matemática Críticaormação de ProfessoresEquação CivilizatóriaCiência e TecnologiaCritical Mathematical EducationTeacher EducationCivilizational EquationScience and TechnologyThe objective of this research is to present a critical analysis of the studies entitled Critical Mathematical Education and Social Implications of Science and Technology in the Contemporary Civilizing Process: Incorporate in the Formation of Teachers of Mathematics.O objetivo desta resenha é apresentar uma análise crítica da tese intitulada Educação Matemática Crítica e as Implicações Sociais da Ciência e da Tecnologia no Processo Civilizatório Contemporâneo: Embates para Formação de Professores de Matemática.Editora Cruzeiro do Sul2020-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/190110.26843/rencima.v11i6.1901Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 11 n. 6 (2020): out./dez.; 809-8172179-426Xreponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1901/1454https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Aldo Peres Campos2023-05-12T16:06:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1901Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-05-12T16:06:18Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false
dc.title.none.fl_str_mv Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues
Formação crítica dos professores de Matemática articulada às questões contemporâneas
title Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues
spellingShingle Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues
Lopes, Aldo Peres Campos
Educação Matemática Crítica
ormação de Professores
Equação Civilizatória
Ciência e Tecnologia
Critical Mathematical Education
Teacher Education
Civilizational Equation
Science and Technology
title_short Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues
title_full Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues
title_fullStr Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues
title_full_unstemmed Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues
title_sort Critical education of mathematical teachers concerning contemporary issues
author Lopes, Aldo Peres Campos
author_facet Lopes, Aldo Peres Campos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lopes, Aldo Peres Campos
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Matemática Crítica
ormação de Professores
Equação Civilizatória
Ciência e Tecnologia
Critical Mathematical Education
Teacher Education
Civilizational Equation
Science and Technology
topic Educação Matemática Crítica
ormação de Professores
Equação Civilizatória
Ciência e Tecnologia
Critical Mathematical Education
Teacher Education
Civilizational Equation
Science and Technology
description The objective of this research is to present a critical analysis of the studies entitled Critical Mathematical Education and Social Implications of Science and Technology in the Contemporary Civilizing Process: Incorporate in the Formation of Teachers of Mathematics.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1901
10.26843/rencima.v11i6.1901
url https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1901
identifier_str_mv 10.26843/rencima.v11i6.1901
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1901/1454
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 11 n. 6 (2020): out./dez.; 809-817
2179-426X
reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron:UCS
instname_str Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron_str UCS
institution UCS
reponame_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
collection Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository.name.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)
repository.mail.fl_str_mv ||rencima@cruzeirodosul.edu.br
_version_ 1799306130708496384