The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4121 |
Resumo: | In this article, the objective is to identify some contributions of teacher education for the teaching of Mathematics for the deaf. A qualitative research was developed in which the questionnaire, the field diary, the writing of narratives and the audio recording of the face-to-face meetings of a course offered to teachers who teach Mathematics in regular schools were used. Data were interpreted from Content Analysis. The need for course to work with the deaf, reflection on different practices and experiences, the importance of adapting the curriculum, the use of different methodological strategies, which allowed participants to know activities and materials for teaching Mathematics, were highlighted. |
id |
UCS-4_d877aa9593d0ca83bfd8a528c845b942 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4121 |
network_acronym_str |
UCS-4 |
network_name_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository_id_str |
|
spelling |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early YearsLa educación de los sordos en la formación de profesores que enseñan Matemáticas en la Educación PrimariaA educação de surdos na formação de professores que ensinam Matemática nos Anos IniciaisFormação ContinuadaEnsino de MatemáticaSurdezContinuing EducationMathematics TeachingDeafnessFormación ContinuadaEnseñanza de MatemáticasSorderaIn this article, the objective is to identify some contributions of teacher education for the teaching of Mathematics for the deaf. A qualitative research was developed in which the questionnaire, the field diary, the writing of narratives and the audio recording of the face-to-face meetings of a course offered to teachers who teach Mathematics in regular schools were used. Data were interpreted from Content Analysis. The need for course to work with the deaf, reflection on different practices and experiences, the importance of adapting the curriculum, the use of different methodological strategies, which allowed participants to know activities and materials for teaching Mathematics, were highlighted.En este artículo, se tiene como objetivo identificar algunas contribuciones de una formación de profesores para la enseñanza de la Matemática para sordos. Se desarrollo una investigación cualitativa en la que se utilizó el cuestionario, el diario de campo, la escrita de narrativas y la grabación en audio de los encuentros presenciales de una formación ofrecida a los profesores que enseñan Matemática en escuelas regulares. Los datos fueron interpretados a partir del Análisis de Contenido. Se evidenció la necesidad de formación para el trabajo con los sordos, la reflexión sobre diferentes prácticas y experiencias, la importancia de la adaptación del currículo, la utilización de diferentes estrategias metodológicas, que permitieron que los participantes conocieran actividades y materiales para la enseñanza de Matemática.Neste artigo, tem-se como objetivo identificar algumas contribuições de uma formação de professores para o ensino de Matemática para surdos. Desenvolveu-se uma pesquisa qualitativa na qual se utilizou o questionário, o diário de campo, a escrita de narrativas e a gravação em áudio dos encontros presenciais de uma formação oferecida para docentes que ensinam Matemática de escolas regulares. Os dados foram interpretados a partir da Análise de Conteúdo. Evidenciou-se a necessidade de formação para trabalhar com os surdos, a reflexão sobre diferentes práticas e experiências, a importância da adaptação do currículo, a utilização de diferentes estratégias metodológicas, que permitiram que os participantes conhecessem atividades e materiais para o ensino de Matemática. Editora Cruzeiro do Sul2023-04-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/412110.26843/rencima.v14n2a05Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 14 n. 2 (2023): abr./jun.; 1-232179-426Xreponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4121/2049https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessKlôh, Letícia de MedeirosCarneiro, Reginaldo Fernando2023-04-02T21:49:00Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4121Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-02T21:49Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years La educación de los sordos en la formación de profesores que enseñan Matemáticas en la Educación Primaria A educação de surdos na formação de professores que ensinam Matemática nos Anos Iniciais |
title |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years |
spellingShingle |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years Klôh, Letícia de Medeiros Formação Continuada Ensino de Matemática Surdez Continuing Education Mathematics Teaching Deafness Formación Continuada Enseñanza de Matemáticas Sordera |
title_short |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years |
title_full |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years |
title_fullStr |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years |
title_full_unstemmed |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years |
title_sort |
The education of the deaf in the teachers education who teach Mathematics in the Early Years |
author |
Klôh, Letícia de Medeiros |
author_facet |
Klôh, Letícia de Medeiros Carneiro, Reginaldo Fernando |
author_role |
author |
author2 |
Carneiro, Reginaldo Fernando |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Klôh, Letícia de Medeiros Carneiro, Reginaldo Fernando |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação Continuada Ensino de Matemática Surdez Continuing Education Mathematics Teaching Deafness Formación Continuada Enseñanza de Matemáticas Sordera |
topic |
Formação Continuada Ensino de Matemática Surdez Continuing Education Mathematics Teaching Deafness Formación Continuada Enseñanza de Matemáticas Sordera |
description |
In this article, the objective is to identify some contributions of teacher education for the teaching of Mathematics for the deaf. A qualitative research was developed in which the questionnaire, the field diary, the writing of narratives and the audio recording of the face-to-face meetings of a course offered to teachers who teach Mathematics in regular schools were used. Data were interpreted from Content Analysis. The need for course to work with the deaf, reflection on different practices and experiences, the importance of adapting the curriculum, the use of different methodological strategies, which allowed participants to know activities and materials for teaching Mathematics, were highlighted. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-04-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4121 10.26843/rencima.v14n2a05 |
url |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4121 |
identifier_str_mv |
10.26843/rencima.v14n2a05 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4121/2049 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 14 n. 2 (2023): abr./jun.; 1-23 2179-426X reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS) instacron:UCS |
instname_str |
Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
instacron_str |
UCS |
institution |
UCS |
reponame_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
collection |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rencima@cruzeirodosul.edu.br |
_version_ |
1799306134030385152 |