A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing”
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20845 |
Resumo: | This article freely shares experiences of the researcher, who practices and conducts Viewpoints’s training at Studio Oito Nova Dança in São Paulo. Her first contact with Viewpoints was in 1997 at Fall Studio Session, held by SITI Company in New York. She points out, in her approach, the principles, foundations and assumptions of this technique of improvisation, and ventures to understand its importance as an experience for the pedagogy and reflection on the training of the performing artist. |
id |
UDESC-1_04d460e4d3374977a01153c471ec4351 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/20845 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing”Un reporte de amor con Viewpoints: Ensayando nuestro “ensayar-se” Um relato de amor com Viewpoints: Ensaiando nosso “ensaiar-se”ViewpointsImprovisaçãoPedagogia da Experiência.SITI CompanyMary OverlieViewpointsImprovisationExperience PedagogySITI CompanyMary Overlie.ViewpointsImprovisaciónPedagogías de la ExperienciaSITI CompanyMary OverlieThis article freely shares experiences of the researcher, who practices and conducts Viewpoints’s training at Studio Oito Nova Dança in São Paulo. Her first contact with Viewpoints was in 1997 at Fall Studio Session, held by SITI Company in New York. She points out, in her approach, the principles, foundations and assumptions of this technique of improvisation, and ventures to understand its importance as an experience for the pedagogy and reflection on the training of the performing artist.Este artículo comparte libremente experiencias de la investigadora, que practica y realiza entrenamiento con Viewpoints en Studio Oito Nova Dança en São Paulo. Su primer contacto con Viewpoints fue en 1997 en la Fall Studio Session organizada por SITI Company en Nueva York. Observa, en su planteamiento, los principios, fundamentos y supuestos de esta técnica de improvisación y se aventura a comprender su importancia como experiencia para la pedagogía y reflexión sobre la formación del artista de artes escénicas.Este artigo partilha livremente experiências da pesquisadora que pratica e conduz treinamento com Viewpoints no Estúdio Oito Nova Dança em São Paulo. Seu primeiro contato com Viewpoints foi em 1997 no Fall Studio Session realizado pela SITI Company em Nova York. Observa, na sua abordagem, os princípios, fundamentos e pressupostos desta técnica de improvisação e se aventura a compreender sua importância como experiência para a pedagogia e para a reflexão sobre a formação do artista das Artes da Cena.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2084510.5965/1414573103422021e0302Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-25Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-25Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-252358-6958reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20845/13710Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGuimarãez, Luah2024-02-29T14:45:57Zoai::article/20845Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:45:57Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing” Un reporte de amor con Viewpoints: Ensayando nuestro “ensayar-se” Um relato de amor com Viewpoints: Ensaiando nosso “ensaiar-se” |
title |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing” |
spellingShingle |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing” Guimarãez, Luah Viewpoints Improvisação Pedagogia da Experiência. SITI Company Mary Overlie Viewpoints Improvisation Experience Pedagogy SITI Company Mary Overlie. Viewpoints Improvisación Pedagogías de la Experiencia SITI Company Mary Overlie |
title_short |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing” |
title_full |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing” |
title_fullStr |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing” |
title_full_unstemmed |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing” |
title_sort |
A love story with Viewpoints: Rehearsing our “self-rehearsing” |
author |
Guimarãez, Luah |
author_facet |
Guimarãez, Luah |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guimarãez, Luah |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Viewpoints Improvisação Pedagogia da Experiência. SITI Company Mary Overlie Viewpoints Improvisation Experience Pedagogy SITI Company Mary Overlie. Viewpoints Improvisación Pedagogías de la Experiencia SITI Company Mary Overlie |
topic |
Viewpoints Improvisação Pedagogia da Experiência. SITI Company Mary Overlie Viewpoints Improvisation Experience Pedagogy SITI Company Mary Overlie. Viewpoints Improvisación Pedagogías de la Experiencia SITI Company Mary Overlie |
description |
This article freely shares experiences of the researcher, who practices and conducts Viewpoints’s training at Studio Oito Nova Dança in São Paulo. Her first contact with Viewpoints was in 1997 at Fall Studio Session, held by SITI Company in New York. She points out, in her approach, the principles, foundations and assumptions of this technique of improvisation, and ventures to understand its importance as an experience for the pedagogy and reflection on the training of the performing artist. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20845 10.5965/1414573103422021e0302 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20845 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573103422021e0302 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20845/13710 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-25 Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-25 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-25 2358-6958 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042500867293184 |