The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rinaldi, Miriam
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21009
Resumo: To a greater or lesser degree, improvisation is an inherent element of the performing arts. However, the concepts that guide the construction of improvisation utterances reflect the values ​​and concepts of their time. Six Viewpoints, an improvisation system articulated by Mary Overlie, was made public in 1978 and since then it has been consolidated and today participates in the formation of many artists in Brazil. Its origin, however, is not dissociated from its historical activities. In this biographical article, a connection between practice and public theory was sought, drawing some traces of the trajectory of the artist Mary Overlie from her childhood in Montana to 1980 in New York.
id UDESC-1_18ee781af135d40481c710c32666a81b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/21009
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six ViewpointsLa escena estadounidense de Mary Overlie y el origen de lo Six ViewpointsA cena americana de Mary Overlie e a origem do Six ViewpointsSix ViewpointsMary OverlieGrand UnionMabou MinesSix ViewpointsMary OverlieGrand UnionMabou MinesSix ViewpointsMary OverlieGran UniónMinas MabouTo a greater or lesser degree, improvisation is an inherent element of the performing arts. However, the concepts that guide the construction of improvisation utterances reflect the values ​​and concepts of their time. Six Viewpoints, an improvisation system articulated by Mary Overlie, was made public in 1978 and since then it has been consolidated and today participates in the formation of many artists in Brazil. Its origin, however, is not dissociated from its historical activities. In this biographical article, a connection between practice and public theory was sought, drawing some traces of the trajectory of the artist Mary Overlie from her childhood in Montana to 1980 in New York.En mayor o menor grado, la improvisación es un elemento inherente a las artes escénicas. Sin embargo, los conceptos que guían la construcción de enunciados de improvisación reflejan los valores y conceptos de su época. Six Viewpoints, un sistema de improvisación articulado por Mary Overlie, se hizo público en 1978 y desde entonces se ha consolidado y hoy participa en la formación de muchos artistas en Brasil. Su origen, sin embargo, no se disocia de sus actividades históricas. En este artículo biográfico se buscó una conexión entre la práctica y la teoría pública, trazando algunas huellas de la trayectoria de la artista Mary Overlie desde su infancia en Montana hasta 1980 en Nueva York.Em maior ou menor grau, a improvisação é elemento inerente das artes cênicas. No entanto, os conceitos que orientam a construção de enunciados de improvisação refletem os valores e os conceitos de sua época. O Six Viewpoints, sistema de improvisação articulado por Mary Overlie, foi tornado público em 1978 e desde então veio se consolidando, e hoje participa da formação de muitos artistas no Brasil. Sua origem, no entanto, não está dissociada de suas circunstâncias históricas. Nesse artigo de caráter biográfico, buscou-se a conexão entre a prática e a teoria, desenhando alguns traços da trajetória da artista Mary Overlie desde sua infância em Montana até 1980, em Nova Iorque.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2100910.5965/1414573103422021e0108Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-31Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-31Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-312358-6958reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21009/13705Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRinaldi, Miriam2022-04-07T02:16:42Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/21009Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2022-04-07T02:16:42Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints
La escena estadounidense de Mary Overlie y el origen de lo Six Viewpoints
A cena americana de Mary Overlie e a origem do Six Viewpoints
title The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints
spellingShingle The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints
Rinaldi, Miriam
Six Viewpoints
Mary Overlie
Grand Union
Mabou Mines
Six Viewpoints
Mary Overlie
Grand Union
Mabou Mines
Six Viewpoints
Mary Overlie
Gran Unión
Minas Mabou
title_short The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints
title_full The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints
title_fullStr The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints
title_full_unstemmed The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints
title_sort The American scene of Mary Overlie and the origin of the Six Viewpoints
author Rinaldi, Miriam
author_facet Rinaldi, Miriam
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rinaldi, Miriam
dc.subject.por.fl_str_mv Six Viewpoints
Mary Overlie
Grand Union
Mabou Mines
Six Viewpoints
Mary Overlie
Grand Union
Mabou Mines
Six Viewpoints
Mary Overlie
Gran Unión
Minas Mabou
topic Six Viewpoints
Mary Overlie
Grand Union
Mabou Mines
Six Viewpoints
Mary Overlie
Grand Union
Mabou Mines
Six Viewpoints
Mary Overlie
Gran Unión
Minas Mabou
description To a greater or lesser degree, improvisation is an inherent element of the performing arts. However, the concepts that guide the construction of improvisation utterances reflect the values ​​and concepts of their time. Six Viewpoints, an improvisation system articulated by Mary Overlie, was made public in 1978 and since then it has been consolidated and today participates in the formation of many artists in Brazil. Its origin, however, is not dissociated from its historical activities. In this biographical article, a connection between practice and public theory was sought, drawing some traces of the trajectory of the artist Mary Overlie from her childhood in Montana to 1980 in New York.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21009
10.5965/1414573103422021e0108
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21009
identifier_str_mv 10.5965/1414573103422021e0108
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21009/13705
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 3 Núm. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-31
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-31
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 42 (2021): Viewpoints e Método Suzuki em praticas artísticas e pedagógicas | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto II; 1-31
2358-6958
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042507571888128