Our Gospel
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18861 |
Resumo: | The present work consists of the play Nosso Evangelho with the introduction of the author Edson Sodré, founder of the Kriadaki Group Theater and student of the Teaching of Theater at Unirio. He is still serving time in the semi-open regime. The play seeks a simple way of communicating, composed of acid and ironic criticisms to the diferente layers of society, including the theater itself. There are several references to different dramaturgical writers and thinkers in order to attract the eyes of people from the poorest sections of society. |
id |
UDESC-1_458492bf47d234074d5820f67c2df3db |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/18861 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Our Gospel Nuestro Evangelio Nosso EvangelhoTeatroEducaçãoCulturaPrisãoTheaterEducationCulturePrisonTeatroEducaciónCulturaPrisiónThe present work consists of the play Nosso Evangelho with the introduction of the author Edson Sodré, founder of the Kriadaki Group Theater and student of the Teaching of Theater at Unirio. He is still serving time in the semi-open regime. The play seeks a simple way of communicating, composed of acid and ironic criticisms to the diferente layers of society, including the theater itself. There are several references to different dramaturgical writers and thinkers in order to attract the eyes of people from the poorest sections of society. El presente trabajo consiste en la obra Nosso Evangelho con la presentación del autor Edson Sodré, fundador del Grupo de Teatro Kriadaki y alumno de la Enseñanza del Teatro en Unirio. Todavía está cumpliendo condena en el régimen semiabierto. La obra busca una forma sencilla de comunicarse, compuesta de críticas ácidas e irónicas a los diferentes estratos de la sociedad, incluido el propio teatro. Hay varias referencias a diferentes autores y pensadores dramatúrgicos con el fin de atraer la atención de personas de los sectores más pobres de la sociedad.O presente trabalho consiste na peça Nosso Evangelho com apresentação do autor Edson Sodré, fundador do Grupo Teatral Kriadaki e aluno do Ensino de Teatro da Unirio. Ainda cumpre pena no regime semiaberto. A peça busca uma forma simples de comunicar, compõe-se de críticas ácidas e irônicas às diversas camadas da sociedade, inclusive ao próprio fazer teatral. Há várias referências a diversos autores e pensadores dramatúrgicos com objetivo de atrair o olhar de pessoas das camadas mais pobres da sociedade.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2020-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1886110.5965/14145731033920200602Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-25Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-25Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-252358-695810.5965/1414573103392020reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18861/12617Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSão Jose, Luan de AlmeidaFiche, Natalia RibeiroTeixeira, Edson Sodré2020-12-30T23:13:55Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/18861Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2020-12-30T23:13:55Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Our Gospel Nuestro Evangelio Nosso Evangelho |
title |
Our Gospel |
spellingShingle |
Our Gospel São Jose, Luan de Almeida Teatro Educação Cultura Prisão Theater Education Culture Prison Teatro Educación Cultura Prisión |
title_short |
Our Gospel |
title_full |
Our Gospel |
title_fullStr |
Our Gospel |
title_full_unstemmed |
Our Gospel |
title_sort |
Our Gospel |
author |
São Jose, Luan de Almeida |
author_facet |
São Jose, Luan de Almeida Fiche, Natalia Ribeiro Teixeira, Edson Sodré |
author_role |
author |
author2 |
Fiche, Natalia Ribeiro Teixeira, Edson Sodré |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
São Jose, Luan de Almeida Fiche, Natalia Ribeiro Teixeira, Edson Sodré |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teatro Educação Cultura Prisão Theater Education Culture Prison Teatro Educación Cultura Prisión |
topic |
Teatro Educação Cultura Prisão Theater Education Culture Prison Teatro Educación Cultura Prisión |
description |
The present work consists of the play Nosso Evangelho with the introduction of the author Edson Sodré, founder of the Kriadaki Group Theater and student of the Teaching of Theater at Unirio. He is still serving time in the semi-open regime. The play seeks a simple way of communicating, composed of acid and ironic criticisms to the diferente layers of society, including the theater itself. There are several references to different dramaturgical writers and thinkers in order to attract the eyes of people from the poorest sections of society. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18861 10.5965/14145731033920200602 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18861 |
identifier_str_mv |
10.5965/14145731033920200602 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18861/12617 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-25 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-25 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-25 2358-6958 10.5965/1414573103392020 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042506936451072 |