The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326 |
Resumo: | The present work had as a starting point the propositions about scenic space brought by the book The revolution in the theater: conclusions concerning the Theater of the Artists of Munich of the German dramatist and director Georg Fuchs. The article revisited the theatrical architectures developed by German artists of the early 20th century and from them, reflected on the political proposals contained in the works of directors Max Reinhardt and Erwin Piscator. The objective here was to reflect on the relationships between scenic and political space, and how they were decisive in the construction of modern theater. |
id |
UDESC-1_55c06560382aed1995600c0d0e1a87c2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/19326 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architectureLa escena política, la política de la escena: Reflexiones sobre la modernidad en la arquitectura teatral alemanaA cena política, a política da cena: Reflexões sobre modernidade na arquitetura teatral alemãEspaço cênicoTeatro político Teatro alemãoModernidadeArquitetura teatralScenic spacePolitical theaterGerman theaterModernityTheatrical architectureEspacio escénicoTeatro políticoTeatro alemánModernidadArquitectura teatralThe present work had as a starting point the propositions about scenic space brought by the book The revolution in the theater: conclusions concerning the Theater of the Artists of Munich of the German dramatist and director Georg Fuchs. The article revisited the theatrical architectures developed by German artists of the early 20th century and from them, reflected on the political proposals contained in the works of directors Max Reinhardt and Erwin Piscator. The objective here was to reflect on the relationships between scenic and political space, and how they were decisive in the construction of modern theater.El presente trabajo tuvo como punto de partida las propuestas sobre el espacio escénico que aporta el libro La revolución del teatro: conclusiones sobre el Teatro de los Artistas de Munich del dramaturgo y director alemán Georg Fuchs. El artículo revisó las arquitecturas teatrales desarrolladas por artistas alemanes de principios del siglo XX y, a partir de ellas, reflexionó sobre las propuestas políticas contenidas en las obras de los directores Max Reinhardt y Erwin Piscator. El objetivo aquí fue reflexionar sobre las relaciones entre espacio escénico y político, y cómo fueron determinantes en la construcción del teatro moderno.O presente trabalho teve como ponto de partida as proposições sobre espaço cênico trazidas pelo livro A revolução do teatro: conclusões sobre o Teatro dos Artistas de Munique do dramaturgo e encenador alemão Georg Fuchs. O artigo revisitou as arquiteturas teatrais desenvolvidas por artistas alemães do princípio do século XX e a partir delas, refletiu sobre as propostas políticas contidas nos trabalhos dos encenadores Max Reinhardt e Erwin Piscator. O objetivo aqui foi refletir sobre as relações entre espaço cênico e política, e como as mesmas foram determinantes na construção do teatro moderno.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelo paresapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1932610.5965/1414573101402021e0207Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32Urdimento; Vol. 1 Núm. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-322358-695810.5965/10.5965/2358695801402021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326/12755Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Beatriz Magno Alves de2024-02-29T14:50:41Zoai::article/19326Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:50:41Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture La escena política, la política de la escena: Reflexiones sobre la modernidad en la arquitectura teatral alemana A cena política, a política da cena: Reflexões sobre modernidade na arquitetura teatral alemã |
title |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture |
spellingShingle |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture Oliveira, Beatriz Magno Alves de Espaço cênico Teatro político Teatro alemão Modernidade Arquitetura teatral Scenic space Political theater German theater Modernity Theatrical architecture Espacio escénico Teatro político Teatro alemán Modernidad Arquitectura teatral |
title_short |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture |
title_full |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture |
title_fullStr |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture |
title_full_unstemmed |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture |
title_sort |
The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture |
author |
Oliveira, Beatriz Magno Alves de |
author_facet |
Oliveira, Beatriz Magno Alves de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Beatriz Magno Alves de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Espaço cênico Teatro político Teatro alemão Modernidade Arquitetura teatral Scenic space Political theater German theater Modernity Theatrical architecture Espacio escénico Teatro político Teatro alemán Modernidad Arquitectura teatral |
topic |
Espaço cênico Teatro político Teatro alemão Modernidade Arquitetura teatral Scenic space Political theater German theater Modernity Theatrical architecture Espacio escénico Teatro político Teatro alemán Modernidad Arquitectura teatral |
description |
The present work had as a starting point the propositions about scenic space brought by the book The revolution in the theater: conclusions concerning the Theater of the Artists of Munich of the German dramatist and director Georg Fuchs. The article revisited the theatrical architectures developed by German artists of the early 20th century and from them, reflected on the political proposals contained in the works of directors Max Reinhardt and Erwin Piscator. The objective here was to reflect on the relationships between scenic and political space, and how they were decisive in the construction of modern theater. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelo pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326 10.5965/1414573101402021e0207 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573101402021e0207 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326/12755 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32 Urdimento; Vol. 1 Núm. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32 2358-6958 10.5965/10.5965/2358695801402021 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042500335665152 |