The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Beatriz Magno Alves de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326
Resumo: The present work had as a starting point the propositions about scenic space brought by the book The revolution in the theater: conclusions concerning the Theater of the Artists of Munich of the German dramatist and director Georg Fuchs. The article revisited the theatrical architectures developed by German artists of the early 20th century and from them, reflected on the political proposals contained in the works of directors Max Reinhardt and Erwin Piscator. The objective here was to reflect on the relationships between scenic and political space, and how they were decisive in the construction of modern theater.
id UDESC-1_a3bf7f112be5edbc558cdfc654ade71b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/19326
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architectureLa escena política, la política de la escena: Reflexiones sobre la modernidad en la arquitectura teatral alemanaA cena política, a política da cena: Reflexões sobre modernidade na arquitetura teatral alemãEspaço cênicoTeatro político Teatro alemãoModernidadeArquitetura teatralScenic spacePolitical theaterGerman theaterModernityTheatrical architectureEspacio escénicoTeatro políticoTeatro alemánModernidadArquitectura teatralThe present work had as a starting point the propositions about scenic space brought by the book The revolution in the theater: conclusions concerning the Theater of the Artists of Munich of the German dramatist and director Georg Fuchs. The article revisited the theatrical architectures developed by German artists of the early 20th century and from them, reflected on the political proposals contained in the works of directors Max Reinhardt and Erwin Piscator. The objective here was to reflect on the relationships between scenic and political space, and how they were decisive in the construction of modern theater.El presente trabajo tuvo como punto de partida las propuestas sobre el espacio escénico que aporta el libro La revolución del teatro: conclusiones sobre el Teatro de los Artistas de Munich del dramaturgo y director alemán Georg Fuchs. El artículo revisó las arquitecturas teatrales desarrolladas por artistas alemanes de principios del siglo XX y, a partir de ellas, reflexionó sobre las propuestas políticas contenidas en las obras de los directores Max Reinhardt y Erwin Piscator. El objetivo aquí fue reflexionar sobre las relaciones entre espacio escénico y político, y cómo fueron determinantes en la construcción del teatro moderno.O presente trabalho teve como ponto de partida as proposições sobre espaço cênico trazidas pelo livro A revolução do teatro: conclusões sobre o Teatro dos Artistas de Munique do dramaturgo e encenador alemão Georg Fuchs. O artigo revisitou as arquiteturas teatrais desenvolvidas por artistas alemães do princípio do século XX e a partir delas, refletiu sobre as propostas políticas contidas nos trabalhos dos encenadores Max Reinhardt e Erwin Piscator. O objetivo aqui foi refletir sobre as relações entre espaço cênico e política, e como as mesmas foram determinantes na construção do teatro moderno.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelo paresapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1932610.5965/1414573101402021e0207Urdimento; Vol. 1 Núm. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-322358-695810.5965/10.5965/2358695801402021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326/12755Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Beatriz Magno Alves de2021-07-30T16:16:56Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/19326Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2021-07-30T16:16:56Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
La escena política, la política de la escena: Reflexiones sobre la modernidad en la arquitectura teatral alemana
A cena política, a política da cena: Reflexões sobre modernidade na arquitetura teatral alemã
title The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
spellingShingle The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
Oliveira, Beatriz Magno Alves de
Espaço cênico
Teatro político
Teatro alemão
Modernidade
Arquitetura teatral
Scenic space
Political theater
German theater
Modernity
Theatrical architecture
Espacio escénico
Teatro político
Teatro alemán
Modernidad
Arquitectura teatral
title_short The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
title_full The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
title_fullStr The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
title_full_unstemmed The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
title_sort The political scene, the scene policy: Reflections on modernity in German theatrical architecture
author Oliveira, Beatriz Magno Alves de
author_facet Oliveira, Beatriz Magno Alves de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Beatriz Magno Alves de
dc.subject.por.fl_str_mv Espaço cênico
Teatro político
Teatro alemão
Modernidade
Arquitetura teatral
Scenic space
Political theater
German theater
Modernity
Theatrical architecture
Espacio escénico
Teatro político
Teatro alemán
Modernidad
Arquitectura teatral
topic Espaço cênico
Teatro político
Teatro alemão
Modernidade
Arquitetura teatral
Scenic space
Political theater
German theater
Modernity
Theatrical architecture
Espacio escénico
Teatro político
Teatro alemán
Modernidad
Arquitectura teatral
description The present work had as a starting point the propositions about scenic space brought by the book The revolution in the theater: conclusions concerning the Theater of the Artists of Munich of the German dramatist and director Georg Fuchs. The article revisited the theatrical architectures developed by German artists of the early 20th century and from them, reflected on the political proposals contained in the works of directors Max Reinhardt and Erwin Piscator. The objective here was to reflect on the relationships between scenic and political space, and how they were decisive in the construction of modern theater.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelo pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326
10.5965/1414573101402021e0207
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326
identifier_str_mv 10.5965/1414573101402021e0207
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19326/12755
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 1 Núm. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-32
2358-6958
10.5965/10.5965/2358695801402021
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042507012997120