Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20435 |
Resumo: | The article brings a report of the teaching experience in online platforms for students of Elementary School II in the city of Sorocaba, SP, carried out during the Covid-19 pandemic in 2020-21. An adaptation was made, for the virtual environment, of the theatrical games present in Viola Spolin's binder. The experience instigated the proposition of a virtual theatrical production, entitled "My window opened to the square", accepted to be developed in the 20th FETO - Student Theater Festival of Belo Horizonte, MG. The article explains the methodology and results of the process with the students, considering the procedures from the perspective of active learning, and considering the remote environment as a structuring device of language. |
id |
UDESC-1_8772d0b3edd94da544d8654163d86ebe |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/20435 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school studentsIdeas confinadas o Mi ventana daba a la plaza: Creación teatral online con alumnos de escuelas públicasIdeias confinadas ou Minha janela se abriu pra praça: O fazer teatral online com estudantes da rede públicaTeatro virtualTeatro na escolaTeatro na pandemiaVirtual theaterTheater at schoolTheater in pandemicTeatro virtualTeatro en la escuelaTeatro en la pandemiaThe article brings a report of the teaching experience in online platforms for students of Elementary School II in the city of Sorocaba, SP, carried out during the Covid-19 pandemic in 2020-21. An adaptation was made, for the virtual environment, of the theatrical games present in Viola Spolin's binder. The experience instigated the proposition of a virtual theatrical production, entitled "My window opened to the square", accepted to be developed in the 20th FETO - Student Theater Festival of Belo Horizonte, MG. The article explains the methodology and results of the process with the students, considering the procedures from the perspective of active learning, and considering the remote environment as a structuring device of language. El artículo trae un informe de la experiencia de enseñanza en plataformas en línea para los estudiantes de la Escuela Primaria II en la ciudad de Sorocaba, SP, llevado a cabo durante la pandemia de Covid-19 en 2020-21. Se hizo una adaptación, para el entorno virtual, de juegos teatrales presentes en la carpeta de la autora Viola Spolin. La experiencia instigó la propuesta de un montaje teatral virtual, titulado "Mi ventana se abrió al cuadrado", aceptado para ser desarrollado en el 20º FETO - Festival de Teatro Estudiantil de Belo Horizonte, MG. El artículo explica la metodología y los resultados del proceso con los alumnos, considerando los procedimientos desde la perspectiva del aprendizaje activo, y considerando el entorno remoto como dispositivo estructurador del lenguaje. O artigo traz um relato da experiência de ensino em plataformas online para discentes do Ensino Fundamental II na cidade de Sorocaba, SP, realizada durante a pandemia de Covid-19 em 2020-21. Foi feita uma adaptação, para o ambiente virtual, de jogos teatrais presentes no fichário da autora Viola Spolin. A experiência instigou a proposição de uma encenação teatral virtual, intitulada “Minha janela se abriu pra praça”, aceita para ser desenvolvida no 20º FETO – Festival Estudantil de Teatro de Belo Horizonte, MG. O artigo explana a metodologia e resultados do processo com os estudantes, considerando os procedimentos sob a perspectiva da aprendizagem ativa, e considerando o ambiente remoto como dispositivo estruturador de linguagem. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2043510.5965/1414573102412021e0116Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-27Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-27Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-272358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20435/13411Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastilho, JacyanFogaça, Marcos Clóvis2024-02-29T14:48:07Zoai::article/20435Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:48:07Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students Ideas confinadas o Mi ventana daba a la plaza: Creación teatral online con alumnos de escuelas públicas Ideias confinadas ou Minha janela se abriu pra praça: O fazer teatral online com estudantes da rede pública |
title |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students |
spellingShingle |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students Castilho, Jacyan Teatro virtual Teatro na escola Teatro na pandemia Virtual theater Theater at school Theater in pandemic Teatro virtual Teatro en la escuela Teatro en la pandemia |
title_short |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students |
title_full |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students |
title_fullStr |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students |
title_full_unstemmed |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students |
title_sort |
Confined Ideas or My window opened to the square: Online performing arts with public school students |
author |
Castilho, Jacyan |
author_facet |
Castilho, Jacyan Fogaça, Marcos Clóvis |
author_role |
author |
author2 |
Fogaça, Marcos Clóvis |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castilho, Jacyan Fogaça, Marcos Clóvis |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teatro virtual Teatro na escola Teatro na pandemia Virtual theater Theater at school Theater in pandemic Teatro virtual Teatro en la escuela Teatro en la pandemia |
topic |
Teatro virtual Teatro na escola Teatro na pandemia Virtual theater Theater at school Theater in pandemic Teatro virtual Teatro en la escuela Teatro en la pandemia |
description |
The article brings a report of the teaching experience in online platforms for students of Elementary School II in the city of Sorocaba, SP, carried out during the Covid-19 pandemic in 2020-21. An adaptation was made, for the virtual environment, of the theatrical games present in Viola Spolin's binder. The experience instigated the proposition of a virtual theatrical production, entitled "My window opened to the square", accepted to be developed in the 20th FETO - Student Theater Festival of Belo Horizonte, MG. The article explains the methodology and results of the process with the students, considering the procedures from the perspective of active learning, and considering the remote environment as a structuring device of language. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20435 10.5965/1414573102412021e0116 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20435 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573102412021e0116 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20435/13411 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-27 Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-27 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-27 2358-6958 10.5965/1414573102412021 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042500454154240 |