Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809 |
Resumo: | In this interview, improviser from Minas Gerais Dudude Herrman talks about improvisation, about the Decanto de Dança project and improvising for the screen. The interview was done with the artist via WhatsApp, as we are still experiencing the Covid-19 pandemic. It aimed to understand how the artist and researcher Herrmann understands improvisation and how it was used on canvas. The artist gives us valuable clues in this interview to understand her relationship with improvisation. |
id |
UDESC-1_a27beb17262d0a3dfd10e32a9d896827 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/21809 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemicLa improvisación como lugar de descubrimiento y reinvención en tiempos de pandemiaImprovisação como lugar de descoberta e reinvenção em tempos de pandemia ImprovisaçãoDançaRelaçõesImprovisação para a telaImprovisationDanceRelationsImprovisation for the screenImprovisaciónDanzaRelacionesImprovisación para la pantallaIn this interview, improviser from Minas Gerais Dudude Herrman talks about improvisation, about the Decanto de Dança project and improvising for the screen. The interview was done with the artist via WhatsApp, as we are still experiencing the Covid-19 pandemic. It aimed to understand how the artist and researcher Herrmann understands improvisation and how it was used on canvas. The artist gives us valuable clues in this interview to understand her relationship with improvisation.En esta entrevista, el improvisador de Minas Gerais Dudude Herrman habla de improvisación, del proyecto Decanto de Dança y de la improvisación para la pantalla. La entrevista se la hizo a la artista vía WhatsApp, ya que aún estamos viviendo la pandemia del Covid-19. Tuvo como objetivo comprender cómo el artista e investigador Herrmann entiende la improvisación y cómo se utilizó en el lienzo. La artista nos da valiosas pistas en esta entrevista para entender su relación con la improvisación.Dans cette interview, l'improvisateur du Minas Gerais Dudude Herrman parle d'improvisation, du projet Decanto de Dança et d'improvisation pour l'écran. L'interview a été réalisée avec l'artiste via WhatsApp, car nous vivons toujours la pandémie de Covid-19. Il visait à comprendre comment l'artiste et chercheur Herrmann appréhende l'improvisation et comment elle était utilisée sur toile. L'artiste nous livre dans cet entretien de précieux indices pour comprendre son rapport à l'improvisation. Nesta entrevista a improvisadora mineira Dudude Herrman fala sobre improvisação, sobre o projeto Decanto de Dança e improvisar para a tela. A entrevista foi feita com a artista via WhatsApp, uma vez que ainda estavámos vivenciando a pandemia do Covid-19. Teve por objetivo compreender como a artista e pesquisadora Herrmann compreende a improvisação e como esta foi acionada para a tela. A artista nos dá pistas valiosas nesta entrevista para entender sua relação com a improvisação.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2022-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2180910.5965/1414573102442022e0502Urdimento; Vol. 2 Núm. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-122358-695810.5965/10.5965/1414573102442022reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809/14796https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809/14797Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVieira, Marcilio de Souza2022-09-26T20:44:55Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/21809Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2022-09-26T20:44:55Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic La improvisación como lugar de descubrimiento y reinvención en tiempos de pandemia Improvisação como lugar de descoberta e reinvenção em tempos de pandemia |
title |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic |
spellingShingle |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic Vieira, Marcilio de Souza Improvisação Dança Relações Improvisação para a tela Improvisation Dance Relations Improvisation for the screen Improvisación Danza Relaciones Improvisación para la pantalla |
title_short |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic |
title_full |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic |
title_fullStr |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic |
title_full_unstemmed |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic |
title_sort |
Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic |
author |
Vieira, Marcilio de Souza |
author_facet |
Vieira, Marcilio de Souza |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vieira, Marcilio de Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Improvisação Dança Relações Improvisação para a tela Improvisation Dance Relations Improvisation for the screen Improvisación Danza Relaciones Improvisación para la pantalla |
topic |
Improvisação Dança Relações Improvisação para a tela Improvisation Dance Relations Improvisation for the screen Improvisación Danza Relaciones Improvisación para la pantalla |
description |
In this interview, improviser from Minas Gerais Dudude Herrman talks about improvisation, about the Decanto de Dança project and improvising for the screen. The interview was done with the artist via WhatsApp, as we are still experiencing the Covid-19 pandemic. It aimed to understand how the artist and researcher Herrmann understands improvisation and how it was used on canvas. The artist gives us valuable clues in this interview to understand her relationship with improvisation. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809 10.5965/1414573102442022e0502 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809 |
identifier_str_mv |
10.5965/1414573102442022e0502 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809/14796 https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809/14797 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento; Vol. 2 Núm. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12 2358-6958 10.5965/10.5965/1414573102442022 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042507956715520 |