Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vieira, Marcilio de Souza
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809
Resumo: In this interview, improviser from Minas Gerais Dudude Herrman talks about improvisation, about the Decanto de Dança project and improvising for the screen. The interview was done with the artist via WhatsApp, as we are still experiencing the Covid-19 pandemic. It aimed to understand how the artist and researcher Herrmann understands improvisation and how it was used on canvas. The artist gives us valuable clues in this interview to understand her relationship with improvisation.
id UDESC-1_a27beb17262d0a3dfd10e32a9d896827
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/21809
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemicLa improvisación como lugar de descubrimiento y reinvención en tiempos de pandemiaImprovisação como lugar de descoberta e reinvenção em tempos de pandemia ImprovisaçãoDançaRelaçõesImprovisação para a telaImprovisationDanceRelationsImprovisation for the screenImprovisaciónDanzaRelacionesImprovisación para la pantallaIn this interview, improviser from Minas Gerais Dudude Herrman talks about improvisation, about the Decanto de Dança project and improvising for the screen. The interview was done with the artist via WhatsApp, as we are still experiencing the Covid-19 pandemic. It aimed to understand how the artist and researcher Herrmann understands improvisation and how it was used on canvas. The artist gives us valuable clues in this interview to understand her relationship with improvisation.En esta entrevista, el improvisador de Minas Gerais Dudude Herrman habla de improvisación, del proyecto Decanto de Dança y de la improvisación para la pantalla. La entrevista se la hizo a la artista vía WhatsApp, ya que aún estamos viviendo la pandemia del Covid-19. Tuvo como objetivo comprender cómo el artista e investigador Herrmann entiende la improvisación y cómo se utilizó en el lienzo. La artista nos da valiosas pistas en esta entrevista para entender su relación con la improvisación.Dans cette interview, l'improvisateur du Minas Gerais Dudude Herrman parle d'improvisation, du projet Decanto de Dança et d'improvisation pour l'écran. L'interview a été réalisée avec l'artiste via WhatsApp, car nous vivons toujours la pandémie de Covid-19. Il visait à comprendre comment l'artiste et chercheur Herrmann appréhende l'improvisation et comment elle était utilisée sur toile. L'artiste nous livre dans cet entretien de précieux indices pour comprendre son rapport à l'improvisation.  Nesta entrevista a improvisadora mineira Dudude Herrman fala sobre improvisação, sobre o projeto Decanto de Dança e improvisar para a tela. A entrevista foi feita com a artista via WhatsApp, uma vez que ainda estavámos vivenciando a pandemia do Covid-19. Teve por objetivo compreender como a artista e pesquisadora Herrmann compreende a improvisação e como esta foi acionada para a tela. A artista nos dá pistas valiosas nesta entrevista para entender sua relação com a improvisação.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2022-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2180910.5965/1414573102442022e0502Urdimento; Vol. 2 Núm. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-122358-695810.5965/10.5965/1414573102442022reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809/14796https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809/14797Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVieira, Marcilio de Souza2022-09-26T20:44:55Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/21809Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2022-09-26T20:44:55Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
La improvisación como lugar de descubrimiento y reinvención en tiempos de pandemia
Improvisação como lugar de descoberta e reinvenção em tempos de pandemia
title Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
spellingShingle Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
Vieira, Marcilio de Souza
Improvisação
Dança
Relações
Improvisação para a tela
Improvisation
Dance
Relations
Improvisation for the screen
Improvisación
Danza
Relaciones
Improvisación para la pantalla
title_short Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
title_full Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
title_fullStr Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
title_full_unstemmed Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
title_sort Improvisation as a place of discovery and reinvention in times of pandemic
author Vieira, Marcilio de Souza
author_facet Vieira, Marcilio de Souza
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vieira, Marcilio de Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Improvisação
Dança
Relações
Improvisação para a tela
Improvisation
Dance
Relations
Improvisation for the screen
Improvisación
Danza
Relaciones
Improvisación para la pantalla
topic Improvisação
Dança
Relações
Improvisação para a tela
Improvisation
Dance
Relations
Improvisation for the screen
Improvisación
Danza
Relaciones
Improvisación para la pantalla
description In this interview, improviser from Minas Gerais Dudude Herrman talks about improvisation, about the Decanto de Dança project and improvising for the screen. The interview was done with the artist via WhatsApp, as we are still experiencing the Covid-19 pandemic. It aimed to understand how the artist and researcher Herrmann understands improvisation and how it was used on canvas. The artist gives us valuable clues in this interview to understand her relationship with improvisation.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809
10.5965/1414573102442022e0502
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809
identifier_str_mv 10.5965/1414573102442022e0502
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809/14796
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21809/14797
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 2 Núm. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-12
2358-6958
10.5965/10.5965/1414573102442022
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1754732227312222208