Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Baumgärtel, Stephan Arnulf
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Gislon, Giórgio Zimann, Cupertino, Karine de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268
Resumo: This article analyses how structure and topics presented in the online performance Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth address the spectator regarding the psico-social context created by the Covid-19 pandemia. It asks how these formal and thematic traits relate to unstable social relations and excited subjectivities as elements through which the capitalist system nowadays sustains its functioning. Within this focus, the article analyses the tecnocomunal proposal that designs this online performance as an example of a production of events and pseudo-events, molded by the tension between escapist and transformative gestures.
id UDESC-1_bb71d89c8e8cf8c5b255941c3653c18a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/20268
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo MagiluthPrometendo a cena online como acontecimento: Uma análise de Tudo que coube numa VHS, do Grupo MagiluthAcontecimento teatralPerformatividade onlineRepresentação onlineTeatro na pandemiaTeatro onlineOnline performativityOnline representationOnline theatreTheatrical eventTheatre within the pandemiaAcontecimiento teatralPerformatividad onlineRepresentación onlineTeatro en la pandemiaTeatro onlineThis article analyses how structure and topics presented in the online performance Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth address the spectator regarding the psico-social context created by the Covid-19 pandemia. It asks how these formal and thematic traits relate to unstable social relations and excited subjectivities as elements through which the capitalist system nowadays sustains its functioning. Within this focus, the article analyses the tecnocomunal proposal that designs this online performance as an example of a production of events and pseudo-events, molded by the tension between escapist and transformative gestures.Este artículo investiga de que manera estructural y temática Tudo que coube numa VHS, del Grupo Magiluth, se dirige al espectador dentro del contexto psicosocial pandémico de Covid 19. Se pregunta cómo los rasgos formales y temáticos de la obra se relacionan con la forma actual de sustentación del sistema capitalista a través de las relaciones sociales inestables y subjetividades destacadas. En este ámbito, el artículo analiza la oferta tecno-vivencial que ofrece esta obra escénica online como ejemplo de una producción rellena de pseudo-acontecimientos escapistas y hechos transformadores. Este artigo interroga de que maneira estrutural e temática Tudo que coube numa VHS, do Grupo Magiluth, se endereça ao espectador dentro do contexto psicossocial de pandemia de Covid 19. Indaga como os traços formais e temáticos do trabalho se relacionam com modos atuais de sustentação do sistema capitalista através de relações sociais instáveis e subjetividades exacerbadas. Dentro desse escopo, o artigo analisa a oferta tecnovivencial feita por esse trabalho cênico online como exemplo de uma produção tensionada de pseudo-acontecimentos escapistas e acontecimentos transformadores. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-09-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2026810.5965/1414573102412021e0123Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-322358-695810.5965/1414573102412021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268/13420https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268/14862Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBaumgärtel, Stephan ArnulfGislon, Giórgio Zimann Cupertino, Karine de Oliveira2021-12-13T23:28:28Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/20268Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2021-12-13T23:28:28Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
Prometendo a cena online como acontecimento: Uma análise de Tudo que coube numa VHS, do Grupo Magiluth
title Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
spellingShingle Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
Baumgärtel, Stephan Arnulf
Acontecimento teatral
Performatividade online
Representação online
Teatro na pandemia
Teatro online
Online performativity
Online representation
Online theatre
Theatrical event
Theatre within the pandemia
Acontecimiento teatral
Performatividad online
Representación online
Teatro en la pandemia
Teatro online
title_short Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
title_full Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
title_fullStr Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
title_full_unstemmed Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
title_sort Promising the online stage as event: an analysis of Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth
author Baumgärtel, Stephan Arnulf
author_facet Baumgärtel, Stephan Arnulf
Gislon, Giórgio Zimann
Cupertino, Karine de Oliveira
author_role author
author2 Gislon, Giórgio Zimann
Cupertino, Karine de Oliveira
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Baumgärtel, Stephan Arnulf
Gislon, Giórgio Zimann
Cupertino, Karine de Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Acontecimento teatral
Performatividade online
Representação online
Teatro na pandemia
Teatro online
Online performativity
Online representation
Online theatre
Theatrical event
Theatre within the pandemia
Acontecimiento teatral
Performatividad online
Representación online
Teatro en la pandemia
Teatro online
topic Acontecimento teatral
Performatividade online
Representação online
Teatro na pandemia
Teatro online
Online performativity
Online representation
Online theatre
Theatrical event
Theatre within the pandemia
Acontecimiento teatral
Performatividad online
Representación online
Teatro en la pandemia
Teatro online
description This article analyses how structure and topics presented in the online performance Tudo que coube numa VHS by Grupo Magiluth address the spectator regarding the psico-social context created by the Covid-19 pandemia. It asks how these formal and thematic traits relate to unstable social relations and excited subjectivities as elements through which the capitalist system nowadays sustains its functioning. Within this focus, the article analyses the tecnocomunal proposal that designs this online performance as an example of a production of events and pseudo-events, molded by the tension between escapist and transformative gestures.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268
10.5965/1414573102412021e0123
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268
identifier_str_mv 10.5965/1414573102412021e0123
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268/13420
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/20268/14862
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 2 Núm. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 41 (2021): O Teatro Popular Musical e suas multiplicidades | Pedagogia das Artes Cênicas em tempos pandêmicos: Criações online e ensino emergencial remoto; 1-32
2358-6958
10.5965/1414573102412021
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042507416698880