City and aesthetic experience: occupy the streets, to occupy the curricula
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/22687 |
Resumo: | In contemporary formative relationships there is an attitudinal and epistemic need to make the city a space for the aesthetic experience to exist and, therefore, one of the ways in which such an educational premise, which slips directly into the formation of new spectators, can be consolidated as an area of knowledge and field of experience, it would be the regular occupation of public spaces by different aesthetic actions, thus, Universities are not outside of this context. Thus, in an essayistic way, the following work raises some reflections on the training potential that the city can offer in the construction of aesthetic artifacts and, also, some possible relationships between curriculum, city and culture in artistic training. |
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City and aesthetic experience: occupy the streets, to occupy the curricula Ciudad y experiencia estética: ocupar las calles, ocupar los currículosCidade e experiência estética: ocupar as ruas, para ocupar os currículosCidadeExperiência estéticaTeatroFormação de professoresCityAesthetic experienceTheaterTeacher trainingCiudadExperiencia estéticaTeatroFormación docenteIn contemporary formative relationships there is an attitudinal and epistemic need to make the city a space for the aesthetic experience to exist and, therefore, one of the ways in which such an educational premise, which slips directly into the formation of new spectators, can be consolidated as an area of knowledge and field of experience, it would be the regular occupation of public spaces by different aesthetic actions, thus, Universities are not outside of this context. Thus, in an essayistic way, the following work raises some reflections on the training potential that the city can offer in the construction of aesthetic artifacts and, also, some possible relationships between curriculum, city and culture in artistic training.En las relaciones formativas contemporáneas existe una necesidad actitudinal y epistémica de hacer de la ciudad un espacio para que exista la experiencia estética y, por tanto, una de las formas en que tal premisa educativa, que se desliza directamente en la formación de nuevos espectadores, puede consolidarse como área de conocimiento y campo de experiencia sería la ocupación regular de los espacios públicos por diferentes acciones estéticas, por lo que las Universidades no quedan fuera de este contexto. Así, de manera ensayística, el siguiente trabajo plantea algunas reflexiones sobre el potencial formativo que la ciudad puede ofrecer en la construcción de artefactos estéticos y, también, algunas posibles relaciones entre currículum, ciudad y cultura en la formación artística.Há nas relações formativas contemporâneas a necessidade atitudinal e epistêmica de se fazer da cidade um espaço para que a experiência estética possa existir e, assim sendo, uma das maneiras para que tal premissa educativa, que resvala diretamente na formação de novos espectadores, possa se consolidar enquanto área de conhecimento e campo de experiência seria a ocupação regular dos espaços públicos por ações estéticas diversas, desse modo, as Universidades não estão fora deste contexto. Assim, de maneira ensaística, o trabalho a seguir levanta algumas reflexões sobre as potências formativas que a cidade pode oferecer na construção de artefatos estéticos e, ainda, algumas possíveis relações entre currículo, cidade e cultura na formação artística.Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2022-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2268710.5965/1414573103452022e0113Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 45 (2022): Cidades, espaços teatrais e experiência artística; 1-30Urdimento; Vol. 3 Núm. 45 (2022): Cidades, espaços teatrais e experiência artística; 1-30Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 45 (2022): Cidades, espaços teatrais e experiência artística; 1-302358-695810.5965/10.5965/1414573103452022reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/22687/14907https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/22687/14908Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Abimaelson 2024-02-29T15:00:24Zoai::article/22687Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T15:00:24Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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