Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910 |
Resumo: | This paper presents the development of a web help desk using the technique of artificial intelligence Case Based Reasoning (CBR). The system is applied in the field of technical help desk from a company developer of business automation applications. Using the Java programming language in conjunction with web development frameworks, the system was developed to assist in decision support technicians involved with customer service. |
id |
UDESC-3_3499a60b89d390e80fc72c2d06797966 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/2910 |
network_acronym_str |
UDESC-3 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
repository_id_str |
|
spelling |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEMAplicación del razonamiento basado en casos en el apoyo a la decisión de un sistema WEB de HELP DESKAplicação de raciocínio baseado em casos no suporte a decisão de um sistema Web de HELP DESKMVCJPAJavaWebsistemas de suporte a decisãointeligência artificialraciocínio baseado em caosMVCJPAJavaWebdecision support systemsartificial intelligencecase based reasoningMVCJPAJavaWebsistemas de soporte a la decisióninteligencia artificialrazonamiento basado en el caosThis paper presents the development of a web help desk using the technique of artificial intelligence Case Based Reasoning (CBR). The system is applied in the field of technical help desk from a company developer of business automation applications. Using the Java programming language in conjunction with web development frameworks, the system was developed to assist in decision support technicians involved with customer service.En este artículo se presenta el desarrollo de un sistema web de help desk utilizando la técnica de inteligencia artificial Razonamiento Basado en Casos (RBC). El sistema se aplica en el dominio técnico de help desk de una empresa que desarrolla aplicaciones de automatización comercial. Usando el lenguaje de programación Java junto con frameworks de desarrollo web, el sistema se desarrolló para apoyar la decisión de los técnicos que participan en el servicio a clientes. Este artigo apresenta a elaboração de um sistema web de help desk utilizando a técnica de inteligência artificial Raciocínio Baseado em Casos (RBC). O sistema é aplicado no domínio técnico de help desk de uma empresa desenvolvedora de aplicações de automação comercial. Utilizando a linguagem de programação Java em conjunto com frameworks de desenvolvimento web, o sistema foi desenvolvido para auxiliar no suporte a decisão dos técnicos envolvidos com atendimento a clientes.Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC2012-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/291010.5965/2764747101022012001Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 1 No. 2 (2012); 01-09Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 1 Núm. 2 (2012); 01-09Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 1 n. 2 (2012); 01-092764-747110.5965/2764747101022012reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestãoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910/2182Copyright (c) 2012 Diego Joel Pilger, Marcel Hugohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPilger, Diego JoelHugo, Marcel2023-08-31T20:32:43Zoai::article/2910Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/indexPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/oairbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br2764-74712764-7471opendoar:2023-08-31T20:32:43Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM Aplicación del razonamiento basado en casos en el apoyo a la decisión de un sistema WEB de HELP DESK Aplicação de raciocínio baseado em casos no suporte a decisão de um sistema Web de HELP DESK |
title |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM |
spellingShingle |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM Pilger, Diego Joel MVC JPA Java Web sistemas de suporte a decisão inteligência artificial raciocínio baseado em caos MVC JPA Java Web decision support systems artificial intelligence case based reasoning MVC JPA Java Web sistemas de soporte a la decisión inteligencia artificial razonamiento basado en el caos |
title_short |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM |
title_full |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM |
title_fullStr |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM |
title_full_unstemmed |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM |
title_sort |
Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM |
author |
Pilger, Diego Joel |
author_facet |
Pilger, Diego Joel Hugo, Marcel |
author_role |
author |
author2 |
Hugo, Marcel |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pilger, Diego Joel Hugo, Marcel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
MVC JPA Java Web sistemas de suporte a decisão inteligência artificial raciocínio baseado em caos MVC JPA Java Web decision support systems artificial intelligence case based reasoning MVC JPA Java Web sistemas de soporte a la decisión inteligencia artificial razonamiento basado en el caos |
topic |
MVC JPA Java Web sistemas de suporte a decisão inteligência artificial raciocínio baseado em caos MVC JPA Java Web decision support systems artificial intelligence case based reasoning MVC JPA Java Web sistemas de soporte a la decisión inteligencia artificial razonamiento basado en el caos |
description |
This paper presents the development of a web help desk using the technique of artificial intelligence Case Based Reasoning (CBR). The system is applied in the field of technical help desk from a company developer of business automation applications. Using the Java programming language in conjunction with web development frameworks, the system was developed to assist in decision support technicians involved with customer service. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910 10.5965/2764747101022012001 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910 |
identifier_str_mv |
10.5965/2764747101022012001 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910/2182 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Diego Joel Pilger, Marcel Hugo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Diego Joel Pilger, Marcel Hugo https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 1 No. 2 (2012); 01-09 Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 1 Núm. 2 (2012); 01-09 Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 1 n. 2 (2012); 01-09 2764-7471 10.5965/2764747101022012 reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
collection |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
rbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br |
_version_ |
1797048020278181888 |