Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pilger, Diego Joel
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Hugo, Marcel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910
Resumo: This paper presents the development of a web help desk using the technique of artificial intelligence Case Based Reasoning (CBR). The system is applied in the field of technical help desk from a company developer of business automation applications. Using the Java programming language in conjunction with web development frameworks, the system was developed to assist in decision support technicians involved with customer service.
id UDESC-3_3499a60b89d390e80fc72c2d06797966
oai_identifier_str oai::article/2910
network_acronym_str UDESC-3
network_name_str Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
repository_id_str
spelling Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEMAplicación del razonamiento basado en casos en el apoyo a la decisión de un sistema WEB de HELP DESKAplicação de raciocínio baseado em casos no suporte a decisão de um sistema Web de HELP DESKMVCJPAJavaWebsistemas de suporte a decisãointeligência artificialraciocínio baseado em caosMVCJPAJavaWebdecision support systemsartificial intelligencecase based reasoningMVCJPAJavaWebsistemas de soporte a la decisióninteligencia artificialrazonamiento basado en el caosThis paper presents the development of a web help desk using the technique of artificial intelligence Case Based Reasoning (CBR). The system is applied in the field of technical help desk from a company developer of business automation applications. Using the Java programming language in conjunction with web development frameworks, the system was developed to assist in decision support technicians involved with customer service.En este artículo se presenta el desarrollo de un sistema web de help desk utilizando la técnica de inteligencia artificial Razonamiento Basado en Casos (RBC). El sistema se aplica en el dominio técnico de help desk de una empresa que desarrolla aplicaciones de automatización comercial. Usando el lenguaje de programación Java junto con frameworks de desarrollo web, el sistema se desarrolló para apoyar la decisión de los técnicos que participan en el servicio a clientes. Este artigo apresenta a elaboração de um sistema web de help desk utilizando a técnica de inteligência artificial Raciocínio Baseado em Casos (RBC). O sistema é aplicado no domínio técnico de help desk de uma empresa desenvolvedora de aplicações de automação comercial. Utilizando a linguagem de programação Java em conjunto com frameworks de desenvolvimento web, o sistema foi desenvolvido para auxiliar no suporte a decisão dos técnicos envolvidos com atendimento a clientes.Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC2012-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/291010.5965/2764747101022012001Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 1 No. 2 (2012); 01-09Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 1 Núm. 2 (2012); 01-09Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 1 n. 2 (2012); 01-092764-747110.5965/2764747101022012reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestãoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910/2182Copyright (c) 2012 Diego Joel Pilger, Marcel Hugohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPilger, Diego JoelHugo, Marcel2023-08-31T20:32:43Zoai::article/2910Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/indexPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/oairbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br2764-74712764-7471opendoar:2023-08-31T20:32:43Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
Aplicación del razonamiento basado en casos en el apoyo a la decisión de un sistema WEB de HELP DESK
Aplicação de raciocínio baseado em casos no suporte a decisão de um sistema Web de HELP DESK
title Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
spellingShingle Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
Pilger, Diego Joel
MVC
JPA
Java
Web
sistemas de suporte a decisão
inteligência artificial
raciocínio baseado em caos
MVC
JPA
Java
Web
decision support systems
artificial intelligence
case based reasoning
MVC
JPA
Java
Web
sistemas de soporte a la decisión
inteligencia artificial
razonamiento basado en el caos
title_short Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
title_full Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
title_fullStr Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
title_full_unstemmed Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
title_sort Application of case-based reasoning in the support to the decision of a help DESK WEB SYSTEM
author Pilger, Diego Joel
author_facet Pilger, Diego Joel
Hugo, Marcel
author_role author
author2 Hugo, Marcel
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pilger, Diego Joel
Hugo, Marcel
dc.subject.por.fl_str_mv MVC
JPA
Java
Web
sistemas de suporte a decisão
inteligência artificial
raciocínio baseado em caos
MVC
JPA
Java
Web
decision support systems
artificial intelligence
case based reasoning
MVC
JPA
Java
Web
sistemas de soporte a la decisión
inteligencia artificial
razonamiento basado en el caos
topic MVC
JPA
Java
Web
sistemas de suporte a decisão
inteligência artificial
raciocínio baseado em caos
MVC
JPA
Java
Web
decision support systems
artificial intelligence
case based reasoning
MVC
JPA
Java
Web
sistemas de soporte a la decisión
inteligencia artificial
razonamiento basado en el caos
description This paper presents the development of a web help desk using the technique of artificial intelligence Case Based Reasoning (CBR). The system is applied in the field of technical help desk from a company developer of business automation applications. Using the Java programming language in conjunction with web development frameworks, the system was developed to assist in decision support technicians involved with customer service.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910
10.5965/2764747101022012001
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910
identifier_str_mv 10.5965/2764747101022012001
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/2910/2182
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2012 Diego Joel Pilger, Marcel Hugo
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2012 Diego Joel Pilger, Marcel Hugo
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 1 No. 2 (2012); 01-09
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 1 Núm. 2 (2012); 01-09
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 1 n. 2 (2012); 01-09
2764-7471
10.5965/2764747101022012
reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
collection Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv rbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br
_version_ 1797048020278181888