MOODLE acceptance in distance education: an application of the UTAUT conceptual model
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/5052 |
Resumo: | The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) model by Venkatesh et al. (2003) was applied in this research in order to verify the effects of influencing factors of Intention to Use and Real Use of the MOODLE platform in distance education. The research sample corresponds to 1.370 valid questionnaires, in a population of 300.000 subjects who use or have used MOODLE in Brazil. Data analysis was performed by structural equations modeling, generalized least squares and Jackknife resampling to identify the effect between variables. As the UTAUT requires many parameters, it was concluded that the model may be saturated. Low variability in responses suggests the execution of further investigations. |
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MOODLE acceptance in distance education: an application of the UTAUT conceptual modelLa aceptación del MOODLE en la educación a distancia: una aplicación del modelo conceptual UTAUTA aceitação do MOODLE na educação a distância: uma aplicação do modelo conceitual UTAUTmodelo conceitual UTAUTaceitação da tecnologiaadoção de TIconceptual model UTAUT technology acceptanceIT Adoptionmodelo conceptual UTAUTaceptación de tecnologíaadopción de TI The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) model by Venkatesh et al. (2003) was applied in this research in order to verify the effects of influencing factors of Intention to Use and Real Use of the MOODLE platform in distance education. The research sample corresponds to 1.370 valid questionnaires, in a population of 300.000 subjects who use or have used MOODLE in Brazil. Data analysis was performed by structural equations modeling, generalized least squares and Jackknife resampling to identify the effect between variables. As the UTAUT requires many parameters, it was concluded that the model may be saturated. Low variability in responses suggests the execution of further investigations.A esta investigación se aplicó el modelo Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) de Venkatesh et al. (2003) buscando verificar los efectos de los factores que influyen en la Intención de Uso y el Uso Real de la plataforma Moodle en la educación a distancia. La muestra de la investigación corresponde a 1.370 cuestionarios válidos, de un universo de 300.000 sujetos que utilizan o que utilizaron Moodle en Brasil. El análisis de los datos se realizó mediante modelos de ecuaciones estructurales, mínimos cuadrados generalizados y el método de muestreo Jackknife para identificar el efecto entre las variables. Como UTAUT requiere muchos parámetros, se concluyó que el modelo puede estar saturado. La poca variabilidad en las respuestas sugiere que se necesitan más investigaciones.Aplicou-se nesta pesquisa o modelo Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) de Venkatesh et al. (2003) buscando verificar efeitos de fatores influenciadores da Intenção de Uso e o Uso Real da plataforma Moodle no ensino a distância. A amostra da pesquisa corresponde a 1.370 questionários válidos, de um universo de 300.000 sujeitos que utilizam ou utilizaram o Moodle no Brasil. A análise dos dados foi feita por meio de modelagem de equações estruturais, mínimos quadrados generalizados e do método de reamostragem Jackknife para identificar o efeito entre variáveis. Como o UTAUT exige muitos parâmetros, concluiu-se que o modelo pode estar saturado. A pouca variabilidade nas respostas sugere que mais investigações sejam realizadas.Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC2014-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/505210.5965/2316419003042014040Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 3 No. 6 (2014); 40-53Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 3 Núm. 6 (2014); 40-53Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 3 n. 6 (2014); 40-532764-747110.5965/2764747103062014reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestãoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/5052/4209Copyright (c) 2015 JOSIVANIA SILVA FARIAS, DANILO SANTANA PEREIRA, PEDRO H.MELO ALBUQUERQUE, MATEUS DE SOUSA MARTINShttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFarias, Josivania SilvaPereira, Danilo SantanaAlbuquerque, Pedro Henrique Melo Martins, Mateus de Sousa2023-09-18T14:21:24Zoai::article/5052Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/indexPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/oairbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br2764-74712764-7471opendoar:2023-09-18T14:21:24Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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