Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Palíndromo (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20827 |
Resumo: | The text addresses the writing of Argentine artist Mirtha Dermisache, one of the main devotees of asemic writing. Her texts unfold into a series of different writing systems in which we come across traits that develop from the concepts of repetition, alternation, symmetry and rhythm in a form of writing without a precise semantic content. As they lack words, the reader can only look at them. |
id |
UDESC-5_9654d2749574387a1e99a21a8a172845 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/20827 |
network_acronym_str |
UDESC-5 |
network_name_str |
Palíndromo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha DermisacheConsideraciones sobre la escritura asémica: el caso de Mirtha DermisacheConsiderações sobre a escrita assêmica: o caso de Mirtha Dermisacheescrita assêmicaescrita para verescrita de artistaAsemic writingWriting to seeArtist writingEscritura asémicaEscritura para mirarEscritura del artistaThe text addresses the writing of Argentine artist Mirtha Dermisache, one of the main devotees of asemic writing. Her texts unfold into a series of different writing systems in which we come across traits that develop from the concepts of repetition, alternation, symmetry and rhythm in a form of writing without a precise semantic content. As they lack words, the reader can only look at them.El texto aborda la escritura de la artista argentina Mirtha Dermisache, una de las principales cultoras de la escritura asémica. Sus textos se despliegan en una serie de sistemas escriturarios diferentes en los que nos enfrentamos con unos trazos que se desarrollan a partir de los conceptos de repetición, alternancia, simetria y ritmo en una forma de escritura sin um contenido semántico preciso. Como carecen de palabras, el lector solo puede mirarlas. O texto aborda a escrita da artista argentina Mirtha Dermisache, uma das principais devotas da escrita assêmica. Seus textos se desdobram em uma série de diferentes sistemas de escrita nos quais nos deparamos com traços que se desenvolvem a partir dos conceitos de repetição, alternância, simetria e ritmo em uma forma de escrita sem um conteúdo semântico preciso. Como carecem de palavras, o leitor só pode olhar para elas.Universidade do Estado de Santa Catarina2021-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/2082710.5965/2175234613312021008Palíndromo; Vol. 13 No. 31 (2021): Escritas de artista e outras proposições ; 8-23Palíndromo; v. 13 n. 31 (2021): Escritas de artista e outras proposições ; 8-232175-23461984-9532reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCspahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20827/13259Copyright (c) 2021 Belén Gachehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGache, Belén2024-02-29T12:51:22Zoai::article/20827Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2024-02-29T12:51:22Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache Consideraciones sobre la escritura asémica: el caso de Mirtha Dermisache Considerações sobre a escrita assêmica: o caso de Mirtha Dermisache |
title |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache |
spellingShingle |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache Gache, Belén escrita assêmica escrita para ver escrita de artista Asemic writing Writing to see Artist writing Escritura asémica Escritura para mirar Escritura del artista |
title_short |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache |
title_full |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache |
title_fullStr |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache |
title_full_unstemmed |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache |
title_sort |
Considerations on asemic writing: the case of Mirtha Dermisache |
author |
Gache, Belén |
author_facet |
Gache, Belén |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gache, Belén |
dc.subject.por.fl_str_mv |
escrita assêmica escrita para ver escrita de artista Asemic writing Writing to see Artist writing Escritura asémica Escritura para mirar Escritura del artista |
topic |
escrita assêmica escrita para ver escrita de artista Asemic writing Writing to see Artist writing Escritura asémica Escritura para mirar Escritura del artista |
description |
The text addresses the writing of Argentine artist Mirtha Dermisache, one of the main devotees of asemic writing. Her texts unfold into a series of different writing systems in which we come across traits that develop from the concepts of repetition, alternation, symmetry and rhythm in a form of writing without a precise semantic content. As they lack words, the reader can only look at them. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20827 10.5965/2175234613312021008 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20827 |
identifier_str_mv |
10.5965/2175234613312021008 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/20827/13259 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Belén Gache http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Belén Gache http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Palíndromo; Vol. 13 No. 31 (2021): Escritas de artista e outras proposições ; 8-23 Palíndromo; v. 13 n. 31 (2021): Escritas de artista e outras proposições ; 8-23 2175-2346 1984-9532 reponame:Palíndromo (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Palíndromo (Online) |
collection |
Palíndromo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
palindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br |
_version_ |
1797041813314338816 |