Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Palíndromo (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19695 |
Resumo: | This work is a visual essay composed of eight drawings from a series named Liquid Stitching, made with ink on paper in the year 2020. The works stem from poetic and conceptual connections with works by female artists and writers that are references for the author, constituting records of fictional encounters. The production of this series was triggered by reflections about the construct of misogyny within the history of western philosophy, and the paths that were taken during the production process led to a poetic approch that involves the concept of liquidity as a creative power and fabulation as a creative procedure for a narrative where the stitching is done through the drawn ink lines. |
id |
UDESC-5_eb410a5cb65f51b1eea0af76fe1ab49c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/19695 |
network_acronym_str |
UDESC-5 |
network_name_str |
Palíndromo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrationsCostura líquida: una historia de enlaces e infiltracionesCostura líquida: uma história de enlaces e infiltraçõesArte contemporâneaDesenhoFabulaçãoMulheres artistasSubjetividade na arteContemporary artDrawingFabulationWomen artistsSubjectivity in ArtArte contemporáneoDibujo FabulaciónMujeres artistasSubjetividad nel arteThis work is a visual essay composed of eight drawings from a series named Liquid Stitching, made with ink on paper in the year 2020. The works stem from poetic and conceptual connections with works by female artists and writers that are references for the author, constituting records of fictional encounters. The production of this series was triggered by reflections about the construct of misogyny within the history of western philosophy, and the paths that were taken during the production process led to a poetic approch that involves the concept of liquidity as a creative power and fabulation as a creative procedure for a narrative where the stitching is done through the drawn ink lines.Esta obra es un ensayo visual compuesto por ocho dibujos de una serie titulada Costura Líquida, realizados a tinta sobre papel en el año 2020. Las obras están conectadas a relaciones poéticas y conceptuales con las producciones de mujeres artistas y escritoras que son referencias para la autora, constituyendo registros de encuentros ficticios. La producción partió de reflexiones sobre la constitución del pensamiento misógino dentro de la historia de la filosofía occidental, y la trayectoria recorrida en el proceso de producción dieron como resultado una poética relacionada com el concepto de liquidez como poder creador y la fabulación como procedimiento para crear una narrativa donde la costura se realiza a través de las líneas de tinta del dibujo.Este trabalho é um ensaio visual composto por oito desenhos da série nomeada Costura Líquida, realizados em nanquim sobre papel no ano de 2020. As obras envolvem relações poéticas e conceituais com produções de mulheres artistas e escritoras que são referências para a autora, constituindo registros de encontros ficcionais. A série foi produzida a partir de questionamentos acerca da construção do pensamento misógino na história da filosofia ocidental, e os caminhos percorridos no processo de produção resultaram em uma poética que envolve o conceito de liquidez como potência criadora e a fabulação como procedimento de criação de uma narrativa em que a costura é realizada pelas linhas de tinta do desenho.Universidade do Estado de Santa Catarina2022-01-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/1969510.5965/2175234614322022371Palíndromo; Vol. 14 No. 32 (2022): Formação de professores de artes no Brasil: problematizações a partir do projeto em rede observatório; 371-384Palíndromo; v. 14 n. 32 (2022): Formação de professores de artes no Brasil: problematizações a partir do projeto em rede observatório; 371-3842175-23461984-9532reponame:Palíndromo (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19695/13882Copyright (c) 2021 Luanda de Oliveira Rainho Ribeirohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Luanda de Oliveira Rainho2024-02-29T13:06:21Zoai::article/19695Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/oaipalindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br2175-23461984-9532opendoar:2024-02-29T13:06:21Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations Costura líquida: una historia de enlaces e infiltraciones Costura líquida: uma história de enlaces e infiltrações |
title |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations |
spellingShingle |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations Ribeiro, Luanda de Oliveira Rainho Arte contemporânea Desenho Fabulação Mulheres artistas Subjetividade na arte Contemporary art Drawing Fabulation Women artists Subjectivity in Art Arte contemporáneo Dibujo Fabulación Mujeres artistas Subjetividad nel arte |
title_short |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations |
title_full |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations |
title_fullStr |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations |
title_full_unstemmed |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations |
title_sort |
Liquid stitching: a story of bonds and infiltrations |
author |
Ribeiro, Luanda de Oliveira Rainho |
author_facet |
Ribeiro, Luanda de Oliveira Rainho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ribeiro, Luanda de Oliveira Rainho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Arte contemporânea Desenho Fabulação Mulheres artistas Subjetividade na arte Contemporary art Drawing Fabulation Women artists Subjectivity in Art Arte contemporáneo Dibujo Fabulación Mujeres artistas Subjetividad nel arte |
topic |
Arte contemporânea Desenho Fabulação Mulheres artistas Subjetividade na arte Contemporary art Drawing Fabulation Women artists Subjectivity in Art Arte contemporáneo Dibujo Fabulación Mujeres artistas Subjetividad nel arte |
description |
This work is a visual essay composed of eight drawings from a series named Liquid Stitching, made with ink on paper in the year 2020. The works stem from poetic and conceptual connections with works by female artists and writers that are references for the author, constituting records of fictional encounters. The production of this series was triggered by reflections about the construct of misogyny within the history of western philosophy, and the paths that were taken during the production process led to a poetic approch that involves the concept of liquidity as a creative power and fabulation as a creative procedure for a narrative where the stitching is done through the drawn ink lines. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19695 10.5965/2175234614322022371 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19695 |
identifier_str_mv |
10.5965/2175234614322022371 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/19695/13882 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Luanda de Oliveira Rainho Ribeiro http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Luanda de Oliveira Rainho Ribeiro http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Palíndromo; Vol. 14 No. 32 (2022): Formação de professores de artes no Brasil: problematizações a partir do projeto em rede observatório; 371-384 Palíndromo; v. 14 n. 32 (2022): Formação de professores de artes no Brasil: problematizações a partir do projeto em rede observatório; 371-384 2175-2346 1984-9532 reponame:Palíndromo (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Palíndromo (Online) |
collection |
Palíndromo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Palíndromo (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
palindromorevista@gmail.com || revistapalindromo@udesc.br |
_version_ |
1797041813275541504 |