Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbiero, Luiza Lippo
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Schemes, Claudia, Bohnenberger, Maria Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: ModaPalavra e-periódico
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271
Resumo: In the economic and business context in which we live, characterized by several changes and advances, mainly in consumption, we can see that creative and purposeful businesses and entrepreneurs have been consolidated. Fashion is one of the markets that has shown such changes evidenced by some brands that are concerned with issues of sustainability and purpose. The main objective of this article is to identify the applicability and uses of the concepts of entrepreneurship, fashion and purpose, based on a case study of the Somos Numa brand. The methodology used is descriptive, with the case study of the brand. The data were collected through in-depth interviews with the owners and documentary analysis.
id UDSC-2_0c08c7fbab6875c589d9f4daf62fb0f8
oai_identifier_str oai::article/20271
network_acronym_str UDSC-2
network_name_str ModaPalavra e-periódico
repository_id_str
spelling Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study Moda con propósito: un caso de estudio de la marca Somos NumaModa com propósito: um estudo de caso da marca somos numa FashionPorpouseSustainabilityModaPropósitoSustentabilidadeModaPropósitoSustentabilidadeIn the economic and business context in which we live, characterized by several changes and advances, mainly in consumption, we can see that creative and purposeful businesses and entrepreneurs have been consolidated. Fashion is one of the markets that has shown such changes evidenced by some brands that are concerned with issues of sustainability and purpose. The main objective of this article is to identify the applicability and uses of the concepts of entrepreneurship, fashion and purpose, based on a case study of the Somos Numa brand. The methodology used is descriptive, with the case study of the brand. The data were collected through in-depth interviews with the owners and documentary analysis.En el contexto económico y empresarial en el que vivimos, caracterizado por varios cambios y avances, principalmente el no consumo, podemos ver que empresas y emprendedores creativos han consolidado su propósito. En la moda, hay dos mercados que presentan estos cambios evidenciados por algunas marcas que se preocupan por los temas de sostenibilidad y propósito. El objetivo principal de este artículo es identificar la aplicabilidad y uso de dos conceptos de emprendimiento, moda y propósito, a partir de un estudio de caso de la marca Somos Numa. La metodología utilizada es descriptiva, como un caso de estudio de la marca. Los datos se recopilan a través de entrevistas en profundidad con los propietarios y análisis de documentos.No contexto econômico e empresarial no qual vivemos, caracterizado por diversas mudanças e avanços, principalmente no consumo, podemos perceber que negócios e empreendedores criativos e com propósito têm se consolidado. A moda é um dos mercados que tem apresentado tais mudanças evidenciadas por algumas marcas que apresentam a preocupação com questões de sustentabilidade e propósito. Este artigo tem como objetivo principal identificar a aplicabilidade e os usos dos conceitos de empreendedorismo, moda e propósito, a partir de um estudo de caso da marca Somos Numa. A metodologia utilizada é a descritiva, com o estudo de caso da marca. Os dados foram coletados através de entrevistas em profundidade com os proprietários e da análise documental.Universidade do Estado de Santa Catarina2022-04-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/2027110.5965/1982615x15362022035ModaPalavra e-periódico; Vol. 15 No. 36 (2022): Variata ; 35-60ModaPalavra e-periódico; Vol. 15 Núm. 36 (2022): Variata ; 35-60 Modapalavra e-periódico; v. 15 n. 36 (2022): Variata ; 35-601982-615X10.5965/1982615x15362022reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271/14202Copyright (c) 2022 Luiza Lippo Barbiero, claudia schemes, Maria Cristina Bohnenbergerhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarbiero, Luiza LippoSchemes, ClaudiaBohnenberger, Maria Cristina2024-02-29T11:42:11Zoai::article/20271Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2024-02-29T11:42:11ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
Moda con propósito: un caso de estudio de la marca Somos Numa
Moda com propósito: um estudo de caso da marca somos numa
title Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
spellingShingle Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
Barbiero, Luiza Lippo
Fashion
Porpouse
Sustainability
Moda
Propósito
Sustentabilidade
Moda
Propósito
Sustentabilidade
title_short Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
title_full Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
title_fullStr Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
title_full_unstemmed Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
title_sort Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
author Barbiero, Luiza Lippo
author_facet Barbiero, Luiza Lippo
Schemes, Claudia
Bohnenberger, Maria Cristina
author_role author
author2 Schemes, Claudia
Bohnenberger, Maria Cristina
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barbiero, Luiza Lippo
Schemes, Claudia
Bohnenberger, Maria Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Fashion
Porpouse
Sustainability
Moda
Propósito
Sustentabilidade
Moda
Propósito
Sustentabilidade
topic Fashion
Porpouse
Sustainability
Moda
Propósito
Sustentabilidade
Moda
Propósito
Sustentabilidade
description In the economic and business context in which we live, characterized by several changes and advances, mainly in consumption, we can see that creative and purposeful businesses and entrepreneurs have been consolidated. Fashion is one of the markets that has shown such changes evidenced by some brands that are concerned with issues of sustainability and purpose. The main objective of this article is to identify the applicability and uses of the concepts of entrepreneurship, fashion and purpose, based on a case study of the Somos Numa brand. The methodology used is descriptive, with the case study of the brand. The data were collected through in-depth interviews with the owners and documentary analysis.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-04-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271
10.5965/1982615x15362022035
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271
identifier_str_mv 10.5965/1982615x15362022035
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271/14202
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Luiza Lippo Barbiero, claudia schemes, Maria Cristina Bohnenberger
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Luiza Lippo Barbiero, claudia schemes, Maria Cristina Bohnenberger
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv ModaPalavra e-periódico; Vol. 15 No. 36 (2022): Variata ; 35-60
ModaPalavra e-periódico; Vol. 15 Núm. 36 (2022): Variata ; 35-60
Modapalavra e-periódico; v. 15 n. 36 (2022): Variata ; 35-60
1982-615X
10.5965/1982615x15362022
reponame:ModaPalavra e-periódico
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str ModaPalavra e-periódico
collection ModaPalavra e-periódico
repository.name.fl_str_mv ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv ||modapalavra@gmail.com
_version_ 1798321056712228864