Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271 |
Resumo: | In the economic and business context in which we live, characterized by several changes and advances, mainly in consumption, we can see that creative and purposeful businesses and entrepreneurs have been consolidated. Fashion is one of the markets that has shown such changes evidenced by some brands that are concerned with issues of sustainability and purpose. The main objective of this article is to identify the applicability and uses of the concepts of entrepreneurship, fashion and purpose, based on a case study of the Somos Numa brand. The methodology used is descriptive, with the case study of the brand. The data were collected through in-depth interviews with the owners and documentary analysis. |
id |
UDSC-2_0c08c7fbab6875c589d9f4daf62fb0f8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/20271 |
network_acronym_str |
UDSC-2 |
network_name_str |
ModaPalavra e-periódico |
repository_id_str |
|
spelling |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study Moda con propósito: un caso de estudio de la marca Somos NumaModa com propósito: um estudo de caso da marca somos numa FashionPorpouseSustainabilityModaPropósitoSustentabilidadeModaPropósitoSustentabilidadeIn the economic and business context in which we live, characterized by several changes and advances, mainly in consumption, we can see that creative and purposeful businesses and entrepreneurs have been consolidated. Fashion is one of the markets that has shown such changes evidenced by some brands that are concerned with issues of sustainability and purpose. The main objective of this article is to identify the applicability and uses of the concepts of entrepreneurship, fashion and purpose, based on a case study of the Somos Numa brand. The methodology used is descriptive, with the case study of the brand. The data were collected through in-depth interviews with the owners and documentary analysis.En el contexto económico y empresarial en el que vivimos, caracterizado por varios cambios y avances, principalmente el no consumo, podemos ver que empresas y emprendedores creativos han consolidado su propósito. En la moda, hay dos mercados que presentan estos cambios evidenciados por algunas marcas que se preocupan por los temas de sostenibilidad y propósito. El objetivo principal de este artículo es identificar la aplicabilidad y uso de dos conceptos de emprendimiento, moda y propósito, a partir de un estudio de caso de la marca Somos Numa. La metodología utilizada es descriptiva, como un caso de estudio de la marca. Los datos se recopilan a través de entrevistas en profundidad con los propietarios y análisis de documentos.No contexto econômico e empresarial no qual vivemos, caracterizado por diversas mudanças e avanços, principalmente no consumo, podemos perceber que negócios e empreendedores criativos e com propósito têm se consolidado. A moda é um dos mercados que tem apresentado tais mudanças evidenciadas por algumas marcas que apresentam a preocupação com questões de sustentabilidade e propósito. Este artigo tem como objetivo principal identificar a aplicabilidade e os usos dos conceitos de empreendedorismo, moda e propósito, a partir de um estudo de caso da marca Somos Numa. A metodologia utilizada é a descritiva, com o estudo de caso da marca. Os dados foram coletados através de entrevistas em profundidade com os proprietários e da análise documental.Universidade do Estado de Santa Catarina2022-04-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/2027110.5965/1982615x15362022035ModaPalavra e-periódico; Vol. 15 No. 36 (2022): Variata ; 35-60ModaPalavra e-periódico; Vol. 15 Núm. 36 (2022): Variata ; 35-60 Modapalavra e-periódico; v. 15 n. 36 (2022): Variata ; 35-601982-615X10.5965/1982615x15362022reponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271/14202Copyright (c) 2022 Luiza Lippo Barbiero, claudia schemes, Maria Cristina Bohnenbergerhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarbiero, Luiza LippoSchemes, ClaudiaBohnenberger, Maria Cristina2024-02-29T11:42:11Zoai::article/20271Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2024-02-29T11:42:11ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study Moda con propósito: un caso de estudio de la marca Somos Numa Moda com propósito: um estudo de caso da marca somos numa |
title |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study |
spellingShingle |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study Barbiero, Luiza Lippo Fashion Porpouse Sustainability Moda Propósito Sustentabilidade Moda Propósito Sustentabilidade |
title_short |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study |
title_full |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study |
title_fullStr |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study |
title_full_unstemmed |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study |
title_sort |
Fashion with purpose: Somos Numa a brand case study |
author |
Barbiero, Luiza Lippo |
author_facet |
Barbiero, Luiza Lippo Schemes, Claudia Bohnenberger, Maria Cristina |
author_role |
author |
author2 |
Schemes, Claudia Bohnenberger, Maria Cristina |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbiero, Luiza Lippo Schemes, Claudia Bohnenberger, Maria Cristina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Fashion Porpouse Sustainability Moda Propósito Sustentabilidade Moda Propósito Sustentabilidade |
topic |
Fashion Porpouse Sustainability Moda Propósito Sustentabilidade Moda Propósito Sustentabilidade |
description |
In the economic and business context in which we live, characterized by several changes and advances, mainly in consumption, we can see that creative and purposeful businesses and entrepreneurs have been consolidated. Fashion is one of the markets that has shown such changes evidenced by some brands that are concerned with issues of sustainability and purpose. The main objective of this article is to identify the applicability and uses of the concepts of entrepreneurship, fashion and purpose, based on a case study of the Somos Numa brand. The methodology used is descriptive, with the case study of the brand. The data were collected through in-depth interviews with the owners and documentary analysis. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-04-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271 10.5965/1982615x15362022035 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271 |
identifier_str_mv |
10.5965/1982615x15362022035 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/20271/14202 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Luiza Lippo Barbiero, claudia schemes, Maria Cristina Bohnenberger http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Luiza Lippo Barbiero, claudia schemes, Maria Cristina Bohnenberger http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
ModaPalavra e-periódico; Vol. 15 No. 36 (2022): Variata ; 35-60 ModaPalavra e-periódico; Vol. 15 Núm. 36 (2022): Variata ; 35-60 Modapalavra e-periódico; v. 15 n. 36 (2022): Variata ; 35-60 1982-615X 10.5965/1982615x15362022 reponame:ModaPalavra e-periódico instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
ModaPalavra e-periódico |
collection |
ModaPalavra e-periódico |
repository.name.fl_str_mv |
ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||modapalavra@gmail.com |
_version_ |
1798321056712228864 |