A Publicidade e a Linguagem de Moda: Analisando os Anúncios de Revista da Marca Colcci
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7653 |
Resumo: | In this paper I propose a reflection on the advertisements placed in magazines by fashion advertiser Colcci. Colcci is one of the AMC Têxtil Group brands, and in the last years has been active in the domestic and international markets. The general objective of this paper is to analyze the importance of language in Fashion advertisements in Santa Catarina’s scenario. In order to raise subsidies to enrich this reflection, we shall be analyzing bibliographic material about fashion, language and communication, as well as analyzing magazine advertisements for the 4 latest Colcci collections. From the material analyzed, it can be seen that fashion communication still persists in placing a pretty image to represent its collection. Fashion brands have more potential than simply presenting an übber model as the ad girl. The disclosure of values, brand characteristics, as well as of the collections, would not be simply to make fashion equal to any other product. The information about fashion can add value to the product and have old and new customers identify with the brand and the new collections. |
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A Publicidade e a Linguagem de Moda: Analisando os Anúncios de Revista da Marca ColcciFashionLanguageAdversementPublicidadeLinguagemModaIn this paper I propose a reflection on the advertisements placed in magazines by fashion advertiser Colcci. Colcci is one of the AMC Têxtil Group brands, and in the last years has been active in the domestic and international markets. The general objective of this paper is to analyze the importance of language in Fashion advertisements in Santa Catarina’s scenario. In order to raise subsidies to enrich this reflection, we shall be analyzing bibliographic material about fashion, language and communication, as well as analyzing magazine advertisements for the 4 latest Colcci collections. From the material analyzed, it can be seen that fashion communication still persists in placing a pretty image to represent its collection. Fashion brands have more potential than simply presenting an übber model as the ad girl. The disclosure of values, brand characteristics, as well as of the collections, would not be simply to make fashion equal to any other product. The information about fashion can add value to the product and have old and new customers identify with the brand and the new collections.Com este artigo, proponho a reflexão sobre os anúncios veiculados em revistas pela anunciante de moda Colcci, que é uma das marcas do grupo AMC Têxtil que, nos últimos anos, vem atuando no mercado nacional e internacional. O objetivo geral deste artigo é analisar a importância da linguagem nos anúncios de Moda dentro do cenário catarinense. Para levantar subsídios que enriqueçam esta reflexão, serão analisados materiais bibliográficos que tratam sobre moda, linguagem e comunicação, bem como a análise de anúncios de revistas das quatro últimas coleções da Colcci. Por meio de materiais analisados, é possível perceber que a comunicação de moda ainda persiste em colocar uma imagem bonita para representar sua coleção. As marcas de moda têm mais potencial do que simplesmente apresentar uma übber model como garota propaganda. A divulgação de valores, características das marcas e das coleções, não seria apenas igualar a moda a qualquer outro produto. A informação sobre a moda pode agregar valores ao produto e ainda a fazer com que antigos e novos clientes se identifiquem com a marca e com as novas coleções.Universidade do Estado de Santa Catarina2009-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7653ModaPalavra e-periódico; Vol. 2 No. 3 (2009): ModaPalavraModaPalavra e-periódico; Vol. 2 Núm. 3 (2009): ModaPalavra Modapalavra e-periódico; v. 2 n. 3 (2009): ModaPalavra1982-615Xreponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/7653/5199Copyright (c) 2016 Rochelle Cristina dos Santoshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessdos Santos, Rochelle Cristina2019-09-26T17:25:59Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/7653Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2019-09-26T17:25:59ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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ModaPalavra e-periódico; Vol. 2 No. 3 (2009): ModaPalavra ModaPalavra e-periódico; Vol. 2 Núm. 3 (2009): ModaPalavra Modapalavra e-periódico; v. 2 n. 3 (2009): ModaPalavra 1982-615X reponame:ModaPalavra e-periódico instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
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