Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | ModaPalavra e-periódico |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5121 |
Resumo: | The current Zeitgeist - the spirit of the time - is an unrestricted pluralism with extremely rapid changes that reflect the current fashion. And fashion, as a business, is a complex mixture of personal, cultural, economic and social factors. Major part of the fashion industry meets market demand and align with them and, by creating business models that offer affordable novelties, the consumer starts to consume more and more, mainly throwaway products. On the other hand, another sector of the industry, the sustainable and ethical fashion, seeks to bring alternatives to this scenario in which sees solutions that bring limitations to the contemporary lifestyle, but propose lives that are worth living. How can the sustainable fashion enter this arena and snatch a share of this market? |
id |
UDSC-2_e56ac11d1977df52b2d026741f8b2493 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/5121 |
network_acronym_str |
UDSC-2 |
network_name_str |
ModaPalavra e-periódico |
repository_id_str |
|
spelling |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estéticaconsumosustentabilidademodaconsumptionsustainabilityfashionThe current Zeitgeist - the spirit of the time - is an unrestricted pluralism with extremely rapid changes that reflect the current fashion. And fashion, as a business, is a complex mixture of personal, cultural, economic and social factors. Major part of the fashion industry meets market demand and align with them and, by creating business models that offer affordable novelties, the consumer starts to consume more and more, mainly throwaway products. On the other hand, another sector of the industry, the sustainable and ethical fashion, seeks to bring alternatives to this scenario in which sees solutions that bring limitations to the contemporary lifestyle, but propose lives that are worth living. How can the sustainable fashion enter this arena and snatch a share of this market?O atual Zeitgeist - espírito do tempo - é um pluralismo incondicional com mudanças extremamente rápidas que refletem a moda atual. E a moda, enquanto negócio, é uma mistura complexa de fatores pessoais, culturais, econômicos e sociais. Grande parte da indústria da moda procura atender o mercado e se alinhar a estas demandas e, ao criar modelos de negócio que oferecem a novidade a preços acessíveis, o consumidor passa a consumir cada vez mais, principalmente produtos descartáveis. Em contrapartida, outro setor desta indústria, o da moda sustentável ou ética, busca trazer alternativas para este cenário no qual enxerga soluções que trazem limitações ao estilo de vida contemporâneo, mas que propõem vidas que valem a pena ser vividas. Como a moda sustentável pode entrar nessa arena e conseguir trazer para si um quinhão deste mercado?Universidade do Estado de Santa Catarina2014-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/512110.5965/1982615x07132014112ModaPalavra e-periódico; Vol. 7 No. 13 (2014): Dossiê Sustentabilidade & Moda: Interações Possíveis Para um Novo Paradigma; 112 - 123ModaPalavra e-periódico; Vol. 7 Núm. 13 (2014): Dossiê Sustentabilidade & Moda: Interações Possíveis Para um Novo Paradigma; 112 - 123 Modapalavra e-periódico; v. 7 n. 13 (2014): Dossiê Sustentabilidade & Moda: Interações Possíveis Para um Novo Paradigma; 112 - 1231982-615Xreponame:ModaPalavra e-periódicoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5121/3319Copyright (c) 2014 Tatiana Messer Rybalowskihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRybalowski, Tatiana Messer 2023-03-07T12:08:58Zoai::article/5121Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavraPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/oai||modapalavra@gmail.com1982-615X1982-615Xopendoar:2023-03-07T12:08:58ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética |
title |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética |
spellingShingle |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética Rybalowski, Tatiana Messer consumo sustentabilidade moda consumption sustainability fashion |
title_short |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética |
title_full |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética |
title_fullStr |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética |
title_full_unstemmed |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética |
title_sort |
Daquilo que a moda trata: o consumidor busca a estética |
author |
Rybalowski, Tatiana Messer |
author_facet |
Rybalowski, Tatiana Messer |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rybalowski, Tatiana Messer |
dc.subject.por.fl_str_mv |
consumo sustentabilidade moda consumption sustainability fashion |
topic |
consumo sustentabilidade moda consumption sustainability fashion |
description |
The current Zeitgeist - the spirit of the time - is an unrestricted pluralism with extremely rapid changes that reflect the current fashion. And fashion, as a business, is a complex mixture of personal, cultural, economic and social factors. Major part of the fashion industry meets market demand and align with them and, by creating business models that offer affordable novelties, the consumer starts to consume more and more, mainly throwaway products. On the other hand, another sector of the industry, the sustainable and ethical fashion, seeks to bring alternatives to this scenario in which sees solutions that bring limitations to the contemporary lifestyle, but propose lives that are worth living. How can the sustainable fashion enter this arena and snatch a share of this market? |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5121 10.5965/1982615x07132014112 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5121 |
identifier_str_mv |
10.5965/1982615x07132014112 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/modapalavra/article/view/5121/3319 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Tatiana Messer Rybalowski http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Tatiana Messer Rybalowski http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
ModaPalavra e-periódico; Vol. 7 No. 13 (2014): Dossiê Sustentabilidade & Moda: Interações Possíveis Para um Novo Paradigma; 112 - 123 ModaPalavra e-periódico; Vol. 7 Núm. 13 (2014): Dossiê Sustentabilidade & Moda: Interações Possíveis Para um Novo Paradigma; 112 - 123 Modapalavra e-periódico; v. 7 n. 13 (2014): Dossiê Sustentabilidade & Moda: Interações Possíveis Para um Novo Paradigma; 112 - 123 1982-615X reponame:ModaPalavra e-periódico instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
ModaPalavra e-periódico |
collection |
ModaPalavra e-periódico |
repository.name.fl_str_mv |
ModaPalavra e-periódico - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
||modapalavra@gmail.com |
_version_ |
1798321054374952960 |