Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, David Willian Lima de
Data de Publicação: 2024
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
Texto Completo: https://ri.uea.edu.br/handle/riuea/1361
Resumo: This article presents research carried out in two classes of the 8th year of Ensino Fundamental at the Escola Municipal Wenceslau de Queiroz, Tefé-AM. The same activities were developed in both classes: Pre-test, review of fractions, activity with several exercises involving fractions, Test 1, fraction games and Test 2. The difference is that the order of application of the activity with exercises was reversed. and games. The qualitative research aimed to identify whether there is a difference in learning, in relation to the object of knowledge operations of addition and subtraction of fractions, regarding the moment of application of the fraction domino games and mathematical trail.
id UEA_450b1965d26667eff0a5ad068623947f
oai_identifier_str oai:ri.uea.edu.br:riuea/1361
network_acronym_str UEA
network_name_str Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
repository_id_str
spelling Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de FraçõesUsing games as a Fraction Teaching ToolAdição de FraçõesAddition of FractionsSubtração de FraçõesSubtraction of FractionsJogos MatemáticosMathematical GamesThis article presents research carried out in two classes of the 8th year of Ensino Fundamental at the Escola Municipal Wenceslau de Queiroz, Tefé-AM. The same activities were developed in both classes: Pre-test, review of fractions, activity with several exercises involving fractions, Test 1, fraction games and Test 2. The difference is that the order of application of the activity with exercises was reversed. and games. The qualitative research aimed to identify whether there is a difference in learning, in relation to the object of knowledge operations of addition and subtraction of fractions, regarding the moment of application of the fraction domino games and mathematical trail.Este artigo apresenta uma pesquisa feita em duas turmas do 8º ano do Ensino Fundamental da Escola Municipal Wenceslau de Queiroz, Tefé-AM. Nas duas turmas desenvolveu-se as mesmas atividades: Pré-teste, revisão de frações, atividade com vários exercícios envolvendo frações, Teste 1, jogos de frações e Teste 2. A diferença é que houve a inversão da ordem de aplicação da atividade com exercícios e dos jogos. A pesquisa de natureza qualitativa, teve como objetivo identificar se há diferença na aprendizagem, em relação ao objeto de conhecimento operações de adição e subtração de frações, quanto ao momento de aplicação dos jogos dominó de frações e trilha matemática.Universidade do Estado do AmazonasBrasilUEACoutinho, Fernando SoaresCastro, David Willian Lima de2024-04-23T16:04:44Z2024-09-01T00:35:10Z2024-04-192024-04-23T16:04:44Z2024-02-15info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://ri.uea.edu.br/handle/riuea/1361porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)instname:Universidade do Estado do Amazonas (UEA)instacron:UEA2024-09-01T00:35:10Zoai:ri.uea.edu.br:riuea/1361Repositório InstitucionalPUBhttps://ri.uea.edu.br/server/oai/requestbibliotecacentral@uea.edu.bropendoar:2024-09-01T00:35:10Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) - Universidade do Estado do Amazonas (UEA)false
dc.title.none.fl_str_mv Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
Using games as a Fraction Teaching Tool
title Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
spellingShingle Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
Castro, David Willian Lima de
Adição de Frações
Addition of Fractions
Subtração de Frações
Subtraction of Fractions
Jogos Matemáticos
Mathematical Games
title_short Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
title_full Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
title_fullStr Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
title_full_unstemmed Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
title_sort Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
author Castro, David Willian Lima de
author_facet Castro, David Willian Lima de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Coutinho, Fernando Soares
dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, David Willian Lima de
dc.subject.por.fl_str_mv Adição de Frações
Addition of Fractions
Subtração de Frações
Subtraction of Fractions
Jogos Matemáticos
Mathematical Games
topic Adição de Frações
Addition of Fractions
Subtração de Frações
Subtraction of Fractions
Jogos Matemáticos
Mathematical Games
description This article presents research carried out in two classes of the 8th year of Ensino Fundamental at the Escola Municipal Wenceslau de Queiroz, Tefé-AM. The same activities were developed in both classes: Pre-test, review of fractions, activity with several exercises involving fractions, Test 1, fraction games and Test 2. The difference is that the order of application of the activity with exercises was reversed. and games. The qualitative research aimed to identify whether there is a difference in learning, in relation to the object of knowledge operations of addition and subtraction of fractions, regarding the moment of application of the fraction domino games and mathematical trail.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-23T16:04:44Z
2024-09-01T00:35:10Z
2024-04-19
2024-04-23T16:04:44Z
2024-02-15
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ri.uea.edu.br/handle/riuea/1361
url https://ri.uea.edu.br/handle/riuea/1361
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Amazonas
Brasil
UEA
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Amazonas
Brasil
UEA
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
instname:Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
instacron:UEA
instname_str Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
instacron_str UEA
institution UEA
reponame_str Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
collection Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) - Universidade do Estado do Amazonas (UEA)
repository.mail.fl_str_mv bibliotecacentral@uea.edu.br
_version_ 1816701092374773760