Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
Texto Completo: | https://ri.uea.edu.br/handle/riuea/1361 |
Resumo: | This article presents research carried out in two classes of the 8th year of Ensino Fundamental at the Escola Municipal Wenceslau de Queiroz, Tefé-AM. The same activities were developed in both classes: Pre-test, review of fractions, activity with several exercises involving fractions, Test 1, fraction games and Test 2. The difference is that the order of application of the activity with exercises was reversed. and games. The qualitative research aimed to identify whether there is a difference in learning, in relation to the object of knowledge operations of addition and subtraction of fractions, regarding the moment of application of the fraction domino games and mathematical trail. |
id |
UEA_450b1965d26667eff0a5ad068623947f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ri.uea.edu.br:riuea/1361 |
network_acronym_str |
UEA |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
repository_id_str |
|
spelling |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de FraçõesUsing games as a Fraction Teaching ToolAdição de FraçõesAddition of FractionsSubtração de FraçõesSubtraction of FractionsJogos MatemáticosMathematical GamesThis article presents research carried out in two classes of the 8th year of Ensino Fundamental at the Escola Municipal Wenceslau de Queiroz, Tefé-AM. The same activities were developed in both classes: Pre-test, review of fractions, activity with several exercises involving fractions, Test 1, fraction games and Test 2. The difference is that the order of application of the activity with exercises was reversed. and games. The qualitative research aimed to identify whether there is a difference in learning, in relation to the object of knowledge operations of addition and subtraction of fractions, regarding the moment of application of the fraction domino games and mathematical trail.Este artigo apresenta uma pesquisa feita em duas turmas do 8º ano do Ensino Fundamental da Escola Municipal Wenceslau de Queiroz, Tefé-AM. Nas duas turmas desenvolveu-se as mesmas atividades: Pré-teste, revisão de frações, atividade com vários exercícios envolvendo frações, Teste 1, jogos de frações e Teste 2. A diferença é que houve a inversão da ordem de aplicação da atividade com exercícios e dos jogos. A pesquisa de natureza qualitativa, teve como objetivo identificar se há diferença na aprendizagem, em relação ao objeto de conhecimento operações de adição e subtração de frações, quanto ao momento de aplicação dos jogos dominó de frações e trilha matemática.Universidade do Estado do AmazonasBrasilUEACoutinho, Fernando SoaresCastro, David Willian Lima de2024-04-23T16:04:44Z2024-09-01T00:35:10Z2024-04-192024-04-23T16:04:44Z2024-02-15info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttps://ri.uea.edu.br/handle/riuea/1361porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA)instname:Universidade do Estado do Amazonas (UEA)instacron:UEA2024-09-01T00:35:10Zoai:ri.uea.edu.br:riuea/1361Repositório InstitucionalPUBhttps://ri.uea.edu.br/server/oai/requestbibliotecacentral@uea.edu.bropendoar:2024-09-01T00:35:10Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) - Universidade do Estado do Amazonas (UEA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações Using games as a Fraction Teaching Tool |
title |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações |
spellingShingle |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações Castro, David Willian Lima de Adição de Frações Addition of Fractions Subtração de Frações Subtraction of Fractions Jogos Matemáticos Mathematical Games |
title_short |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações |
title_full |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações |
title_fullStr |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações |
title_full_unstemmed |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações |
title_sort |
Uso de jogos como Ferramenta de Ensino de Frações |
author |
Castro, David Willian Lima de |
author_facet |
Castro, David Willian Lima de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Coutinho, Fernando Soares |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, David Willian Lima de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Adição de Frações Addition of Fractions Subtração de Frações Subtraction of Fractions Jogos Matemáticos Mathematical Games |
topic |
Adição de Frações Addition of Fractions Subtração de Frações Subtraction of Fractions Jogos Matemáticos Mathematical Games |
description |
This article presents research carried out in two classes of the 8th year of Ensino Fundamental at the Escola Municipal Wenceslau de Queiroz, Tefé-AM. The same activities were developed in both classes: Pre-test, review of fractions, activity with several exercises involving fractions, Test 1, fraction games and Test 2. The difference is that the order of application of the activity with exercises was reversed. and games. The qualitative research aimed to identify whether there is a difference in learning, in relation to the object of knowledge operations of addition and subtraction of fractions, regarding the moment of application of the fraction domino games and mathematical trail. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-23T16:04:44Z 2024-09-01T00:35:10Z 2024-04-19 2024-04-23T16:04:44Z 2024-02-15 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ri.uea.edu.br/handle/riuea/1361 |
url |
https://ri.uea.edu.br/handle/riuea/1361 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Amazonas Brasil UEA |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Amazonas Brasil UEA |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) instname:Universidade do Estado do Amazonas (UEA) instacron:UEA |
instname_str |
Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
instacron_str |
UEA |
institution |
UEA |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade do Estado do Amazonas (UEA) - Universidade do Estado do Amazonas (UEA) |
repository.mail.fl_str_mv |
bibliotecacentral@uea.edu.br |
_version_ |
1816701092374773760 |