The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa por |
Título da fonte: | Educação & Formação (Fortaleza) |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839 |
Resumo: | The aim of this article is to propose a methodology for the analysis and understanding of advertising messages in the Spanish Language and Literature classroom during Secondary Education and High School in Spain. Given the semiotic complexity of this type of message, this paper proposes the possibility of carrying out a multimodal analysis that will allow us to unravel the different modes that make up the message and thus reach its overall meaning. In order to achieve this objective, we will first present a section in which we will point out the need to find new forms of analysis for the different forms of advertising. Then, we will propose a theoretical framework around the concept of multimodality and the type of analysis that derives from this discipline. Finally, we will propose the theoretical bases on which to make a multimodal analysis of an audiovisual advertisement. |
id |
UECE-1_2bea24a24aa64324fead19b9ebf1240d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/2839 |
network_acronym_str |
UECE-1 |
network_name_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository_id_str |
|
spelling |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and BaccalaureateEl análisis multimodal del anuncio publicitario audiovisual para el aula de Lengua Castellana y Literatura en Educación Secundaria y BachilleratoA análise multimodal da publicidade audiovisual para as aulas de Língua e Literatura Espanhola no Ensino Secundário e no Ensino MédioPublicidadeAnálise de ConteúdoEducação SecundáriaLínguaAdvertising, Content Analysis, Secondary Education, LanguagePublicidad, Análisis de contenido, Educación Secundaria, LenguaMensaje publicitarioMultimodalidadAnálisis multimodalLengua y Literatura CastellanaEducación Secundaria y BachilleratoThe aim of this article is to propose a methodology for the analysis and understanding of advertising messages in the Spanish Language and Literature classroom during Secondary Education and High School in Spain. Given the semiotic complexity of this type of message, this paper proposes the possibility of carrying out a multimodal analysis that will allow us to unravel the different modes that make up the message and thus reach its overall meaning. In order to achieve this objective, we will first present a section in which we will point out the need to find new forms of analysis for the different forms of advertising. Then, we will propose a theoretical framework around the concept of multimodality and the type of analysis that derives from this discipline. Finally, we will propose the theoretical bases on which to make a multimodal analysis of an audiovisual advertisement.El objetivo de este artículo consiste en proponer una metodología para el análisis y la comprensión de mensajes publicitarios en el aula de Lengua Castellana y Literatura durante la Educación Secundaria y el Bachillerato en España. Dada la complejidad semiótica de este tipo de mensajes, en el presente trabajo se plantea la posibilidad de llevar a cabo un análisis de tipo multimodal que permita desentrañar los diferentes modos que integran el mensaje y llegar a alcanzar así su significado de conjunto. Para lograr este objetivo, expondremos, en primer lugar, un apartado en el que se apuntará la necesidad de encontrar nuevas formas de análisis para las distintas formas de publicidad. Posteriormente, propondremos un marco teórico en torno al concepto de multimodalidad y el tipo de análisis que deriva de esta disciplina. Finalmente, plantearemos las bases teóricas sobre las que hacer un análisis multimodal de un anuncio audiovisual. O objetivo deste artigo é propor uma metodologia para a análise e compreensão das mensagens publicitárias na aula de Língua e Literatura Espanhola durante o Ensino Secundário en Espanha. Dada a complexidade semiótica deste tipo de mensagem, este trabalho propõe a possibilidade de realizar uma análise multimodal que nos permitirá desvendar os diferentes modos que compõem a mensagem e assim alcançar o seu significado global. Para alcançar este objectivo, apresentaremos primeiro uma secção na qual salientaremos a necessidade de encontrar novas formas de análise para as diferentes formas de publicidade. Em seguida, vamos propor um quadro teórico em torno do conceito de multimodalidade e do tipo de análise que deriva desta disciplina. Finalmente, vamos propor as bases teóricas sobre as quais fazer uma análise multimodal de um anúncio audiovisual. EdUECE2020-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/283910.25053/redufor.v5i15set/dez.2839Educ. Form.; Vol. 5 No. 3 (2020): Educação & Formação; e2839Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 3 (2020): Educação & Formação; e2839Éducation et formation; Vol. 5 No 3 (2020): Educação & Formação; e2839Educ. Form.; v. 5 n. 3 (2020): Educação & Formação; e28392448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEspaporhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839/2798https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839/2799https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839/3387Copyright (c) 2020 Zósimo López Penahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPena, Zósimo López2021-05-19T19:29:38Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/2839Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2021-05-19T19:29:38Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate El análisis multimodal del anuncio publicitario audiovisual para el aula de Lengua Castellana y Literatura en Educación Secundaria y Bachillerato A análise multimodal da publicidade audiovisual para as aulas de Língua e Literatura Espanhola no Ensino Secundário e no Ensino Médio |
title |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate |
spellingShingle |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate Pena, Zósimo López Publicidade Análise de Conteúdo Educação Secundária Língua Advertising, Content Analysis, Secondary Education, Language Publicidad, Análisis de contenido, Educación Secundaria, Lengua Mensaje publicitario Multimodalidad Análisis multimodal Lengua y Literatura Castellana Educación Secundaria y Bachillerato |
title_short |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate |
title_full |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate |
title_fullStr |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate |
title_full_unstemmed |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate |
title_sort |
The multimodal analysis of the audiovisual advertisement for the Spanish Language and Literature classroom in Secondary Education and Baccalaureate |
author |
Pena, Zósimo López |
author_facet |
Pena, Zósimo López |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pena, Zósimo López |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Publicidade Análise de Conteúdo Educação Secundária Língua Advertising, Content Analysis, Secondary Education, Language Publicidad, Análisis de contenido, Educación Secundaria, Lengua Mensaje publicitario Multimodalidad Análisis multimodal Lengua y Literatura Castellana Educación Secundaria y Bachillerato |
topic |
Publicidade Análise de Conteúdo Educação Secundária Língua Advertising, Content Analysis, Secondary Education, Language Publicidad, Análisis de contenido, Educación Secundaria, Lengua Mensaje publicitario Multimodalidad Análisis multimodal Lengua y Literatura Castellana Educación Secundaria y Bachillerato |
description |
The aim of this article is to propose a methodology for the analysis and understanding of advertising messages in the Spanish Language and Literature classroom during Secondary Education and High School in Spain. Given the semiotic complexity of this type of message, this paper proposes the possibility of carrying out a multimodal analysis that will allow us to unravel the different modes that make up the message and thus reach its overall meaning. In order to achieve this objective, we will first present a section in which we will point out the need to find new forms of analysis for the different forms of advertising. Then, we will propose a theoretical framework around the concept of multimodality and the type of analysis that derives from this discipline. Finally, we will propose the theoretical bases on which to make a multimodal analysis of an audiovisual advertisement. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-05-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839 10.25053/redufor.v5i15set/dez.2839 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839 |
identifier_str_mv |
10.25053/redufor.v5i15set/dez.2839 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa por |
language |
spa por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839/2798 https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839/2799 https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2839/3387 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Zósimo López Pena http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Zósimo López Pena http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educ. Form.; Vol. 5 No. 3 (2020): Educação & Formação; e2839 Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 3 (2020): Educação & Formação; e2839 Éducation et formation; Vol. 5 No 3 (2020): Educação & Formação; e2839 Educ. Form.; v. 5 n. 3 (2020): Educação & Formação; e2839 2448-3583 reponame:Educação & Formação (Fortaleza) instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
collection |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br |
_version_ |
1754565259588272128 |