Student protagonism in school science fair

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Simone Cabral Marinho dos
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Sousa, José Raul de, Fontes, Alvanisa Lopes de Lima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Formação (Fortaleza)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/2151
Resumo: The Science Fair promotes student protagonism in that it favors their autonomy and arouses a taste for the practice of science. This article aims to analyze the science fair as a space for the promotion of a protagonist posture in the student as a builder and promoter of knowledge. The research scenario was the Potiguar West Science Fair, under the eyes of the participating student, highlighting the development of the taste for the practice of science and how it is stimulated to use the scientific method in the social life of the school, capable of revealing the leading role student From the results obtained, we conclude that the science fair enables the production of knowledge, under conditions of permanent learning, promoting the interaction between teacher and student, so that they are willing to learn together: the student who learns from the teacher and the teacher who Learn from the student. KEY WORDS: Science fair. Student Protagonism. School
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The research scenario was the Potiguar West Science Fair, under the eyes of the participating student, highlighting the development of the taste for the practice of science and how it is stimulated to use the scientific method in the social life of the school, capable of revealing the leading role student From the results obtained, we conclude that the science fair enables the production of knowledge, under conditions of permanent learning, promoting the interaction between teacher and student, so that they are willing to learn together: the student who learns from the teacher and the teacher who Learn from the student. KEY WORDS: Science fair. Student Protagonism. SchoolLa Feria de Ciencias promueve el protagonismo de los estudiantes, ya que favorece su autonomía y despierta un gusto por la práctica de la ciencia. Este artículo tiene como objetivo analizar la feria de ciencias como un espacio para la promoción de una postura protagonista en el alumno, como constructor y promotor del conocimiento. El escenario de la investigación fue la Feria de Ciencias Potiguar West, bajo los ojos del estudiante participante, destacando el desarrollo del gusto por la práctica de la ciencia y cómo se estimula el uso del método científico en la vida social de la escuela, capaz de revelar el papel principal. estudiante A partir de los resultados obtenidos, concluimos que la feria de ciencias permite la producción de conocimiento, en condiciones de aprendizaje permanente, promoviendo la interacción entre profesor y alumno, de modo que estén dispuestos a aprender juntos: el alumno que aprende del profesor y el profesor que Aprende del alumnoL'Expo-sciences met en avant le protagonisme des étudiants en favorisant leur autonomie et en suscitant un goût pour la pratique de la science. Cet article vise à analyser la foire scientifique en tant qu’espace de promotion d’une posture de protagoniste chez l’étudiant en tant que constructeur et promoteur du savoir. Le scénario de recherche était la Foire des sciences Potiguar West, sous les yeux de l'étudiant participant, soulignant le développement du goût pour la pratique de la science et la façon dont l'utilisation de la méthode scientifique dans la vie sociale de l'école est encouragée, capable de révéler le rôle moteur étudiant D'après les résultats obtenus, nous concluons que la foire scientifique permet de produire des connaissances, dans des conditions d'apprentissage permanent, en favorisant l'interaction entre l'enseignant et l'élève, afin qu'ils soient disposés à apprendre ensemble: l'élève qui apprend de l'enseignant et l'enseignant qui Apprenez de l'étudiant.    A Feira de ciências promove o protagonismo do estudante na medida em que favorece sua autononia e desperta o gosto pela prática da ciência. Esse artigo tem como objetivo analisar a feira de ciência como espaço para a promoção de uma postura protagônica no aluno, enquanto construtor e promotor de conhecimento. O cenário de investigação foi a Feira de Ciências do Oeste Potiguar, sob o olhar do aluno participante, destacando o desenvolvimento do gosto pela prática da ciência e de como é estimulado para utilização do método científico na vida social da escola, capaz de revelar o protagonismo estudantil. Dos resultados obtidos, concluímos que a feira de ciências possibilita a produção de conhecimentos, sob condições de permanente aprendizagem, promovendo a interação entre professor e aluno, de modo que estejam dispostos a aprender juntos: o aluno que aprende com o professor e o professor que aprende com o aluno.   EdUECE2020-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/215110.25053/redufor.v5i15set/dez.2151Educ. Form.; Vol. 5 No. 3 (2020): Educação & Formação; e2151Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 3 (2020): Educação & Formação; e2151Éducation et formation; Vol. 5 No 3 (2020): Educação & Formação; e2151Educ. 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