Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação & Formação (Fortaleza) |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/277 |
Resumo: | This article makes a cut of a master's research that aimed to understand the Educational Policy of Youth and Adults (EJA), in the final years of Elementary School, in the municipality of Ibirataia, Bahia (SILVA, 2016). The question of the research was: what are the perceptions of the teachers who teach the EJA modality in the city of Ibirataia, about this educational policy? The data were collected through document analysis, questionnaires and the realization of the Focal Group technique. The methodology had a qualitative approach, based on Bogdan and Biklen (1994) and Minayo (2000). The systematization of the data is justified in the dialectical methodology and the results pointed out contradictions that require several actions and partnerships with organs of other federated entities. |
id |
UECE-1_727be3bae664ce0af14058b13ba0ee6a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/277 |
network_acronym_str |
UECE-1 |
network_name_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository_id_str |
|
spelling |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BALa práctica educativa para los profesores que enseñan EJA en Ibirataia – BAPractice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BAA prática pedagógica dos professores que lecionam a EJA no município de Ibirataia–BAPolítica educacionalEducação de Jovens e Adultos Ensino fundamentalPrática pedagógica.Educational policyYouth and Adult EducationElementary schoolPedagogical practicePolítica educacionalEPJAEnseñanza fundamentalPráctica docenteThis article makes a cut of a master's research that aimed to understand the Educational Policy of Youth and Adults (EJA), in the final years of Elementary School, in the municipality of Ibirataia, Bahia (SILVA, 2016). The question of the research was: what are the perceptions of the teachers who teach the EJA modality in the city of Ibirataia, about this educational policy? The data were collected through document analysis, questionnaires and the realization of the Focal Group technique. The methodology had a qualitative approach, based on Bogdan and Biklen (1994) and Minayo (2000). The systematization of the data is justified in the dialectical methodology and the results pointed out contradictions that require several actions and partnerships with organs of other federated entities.Este artículo hace un recorte de una encuesta de maestría que tuvo como objetivo comprender la política Educativa de Jóvenes y Adultos en los años finales de la Enseñanza Fundamental en el municipio de Ibirataia, Bahia (SILVA, 2016). La cuestión de la investigación fue: ¿qué percepciones tienen los profesores que enseñan la referida modalidad en el municipio de Ibirataia sobre esa política educativa? Los datos fueron recolectados a través de análisis de documentos, cuestionarios y realización de la técnica de Grupo Focal. La metodología tuvo un enfoque cualitativo, fundamentado en Bogdan y Biklen (1994) y Minayo (2000). La sistematización de los datos se justifica en la metodología dialéctica y los resultados apuntaron contradicciones que exigen varias acciones y alianzas con órganos de otros entes federados.Este artigo faz um recorte de uma pesquisa de mestrado que teve como objetivo compreender a política Educacional de Jovens e Adultos nos anos finais do Ensino Fundamental no município de Ibirataia, Bahia (SILVA, 2016). A questão da pesquisa foi: quais as percepções dos professores que lecionam a referida modalidade no município de Ibirataia sobre esta política educacional? Os dados foram colhidos através de análise de documentos, questionários e realização da técnica de Grupo Focal. A metodologia teve abordagem qualitativa, fundamentada em Bogdan e Biklen (1994) e Minayo (2000). A sistematização dos dados justifica-se na metodologia dialética e os resultados apontaram contradições que exigem várias ações e parcerias com órgãos de outros entes federados.EdUECE2018-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/27710.25053/redufor.v3i8.277Educ. Form.; Vol. 3 No. 8 (2018): Educação & Formação; 191-209Educ. Form.; Vol. 3 Núm. 8 (2018): Educação & Formação; 191-209Éducation et formation; Vol. 3 No 8 (2018): Educação & Formação; 191-209Educ. Form.; v. 3 n. 8 (2018): Educação & Formação; 191-2092448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/277/205Copyright (c) 2018 Letícia Andrade Silva, Arlete Ramos dos Santoshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Letícia AndradeSantos, Arlete Ramos dos2023-06-29T11:41:49Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/277Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2023-06-29T11:41:49Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA La práctica educativa para los profesores que enseñan EJA en Ibirataia – BA Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA A prática pedagógica dos professores que lecionam a EJA no município de Ibirataia–BA |
title |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA |
spellingShingle |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA Silva, Letícia Andrade Política educacional Educação de Jovens e Adultos Ensino fundamental Prática pedagógica . Educational policy Youth and Adult Education Elementary school Pedagogical practice Política educacional EPJA Enseñanza fundamental Práctica docente |
title_short |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA |
title_full |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA |
title_fullStr |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA |
title_full_unstemmed |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA |
title_sort |
Practice educational for teachers who teach EJA in Ibirataia – BA |
author |
Silva, Letícia Andrade |
author_facet |
Silva, Letícia Andrade Santos, Arlete Ramos dos |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Arlete Ramos dos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Letícia Andrade Santos, Arlete Ramos dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Política educacional Educação de Jovens e Adultos Ensino fundamental Prática pedagógica . Educational policy Youth and Adult Education Elementary school Pedagogical practice Política educacional EPJA Enseñanza fundamental Práctica docente |
topic |
Política educacional Educação de Jovens e Adultos Ensino fundamental Prática pedagógica . Educational policy Youth and Adult Education Elementary school Pedagogical practice Política educacional EPJA Enseñanza fundamental Práctica docente |
description |
This article makes a cut of a master's research that aimed to understand the Educational Policy of Youth and Adults (EJA), in the final years of Elementary School, in the municipality of Ibirataia, Bahia (SILVA, 2016). The question of the research was: what are the perceptions of the teachers who teach the EJA modality in the city of Ibirataia, about this educational policy? The data were collected through document analysis, questionnaires and the realization of the Focal Group technique. The methodology had a qualitative approach, based on Bogdan and Biklen (1994) and Minayo (2000). The systematization of the data is justified in the dialectical methodology and the results pointed out contradictions that require several actions and partnerships with organs of other federated entities. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-05-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/277 10.25053/redufor.v3i8.277 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/277 |
identifier_str_mv |
10.25053/redufor.v3i8.277 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/277/205 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Letícia Andrade Silva, Arlete Ramos dos Santos http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Letícia Andrade Silva, Arlete Ramos dos Santos http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educ. Form.; Vol. 3 No. 8 (2018): Educação & Formação; 191-209 Educ. Form.; Vol. 3 Núm. 8 (2018): Educação & Formação; 191-209 Éducation et formation; Vol. 3 No 8 (2018): Educação & Formação; 191-209 Educ. Form.; v. 3 n. 8 (2018): Educação & Formação; 191-209 2448-3583 reponame:Educação & Formação (Fortaleza) instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Educação & Formação (Fortaleza) |
collection |
Educação & Formação (Fortaleza) |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br |
_version_ |
1798329443092004864 |