Pulic governace in people management: institutional and social impacts
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6344 |
Resumo: | The governance of people in the public service is still extremely important for the performance of institutions, but it is still little implemented in their daily lives. Therefore, this study aimed to understand how the academy has dealt with this issue and, using published studies, how these can impact public administration and society through good practices. The research approach is qualitative and bibliography, of the State of the Question type. In a research carried out at the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations, 06 (six) works that dialogue with this theme were identified. After analysis, it was concluded that, despite pressures and contrary actions from some managers, governance applied in the management of people in the Brazilian public service, despite still being something new, is already a reality, being essential for the strengthening of the system. and for the provision of more efficient public services. |
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Pulic governace in people management: institutional and social impactsGovernança pública na gestão de pessoas: impactos institucionais e sociaisGovernança de pessoasAdministração PúblicaServiço PúblicoServidores PúblicosAdministração PúblicaPeople governancePublic administrationPublic servicePublic ServantsPublic administrationThe governance of people in the public service is still extremely important for the performance of institutions, but it is still little implemented in their daily lives. Therefore, this study aimed to understand how the academy has dealt with this issue and, using published studies, how these can impact public administration and society through good practices. The research approach is qualitative and bibliography, of the State of the Question type. In a research carried out at the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations, 06 (six) works that dialogue with this theme were identified. After analysis, it was concluded that, despite pressures and contrary actions from some managers, governance applied in the management of people in the Brazilian public service, despite still being something new, is already a reality, being essential for the strengthening of the system. and for the provision of more efficient public services.A governança de pessoas no serviço público ainda é algo de extrema importância para o desempenho das instituições, porém ainda pouco implementado no seu cotidiano. Por isto, este estudo objetivou compreender como a academia tem tratado este assunto e, valendo-se dos estudos publicados, como estes podem impactar a administração pública e a sociedade por meio das boas-práticas. A abordagem da pesquisa é qualitativa e bibliográfica, do tipo Estado da Questão. Em pesquisa realizada na Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações, identificou-se 06 (seis) trabalham que dialogam com este tema. Após análise, concluiu-se que, apesar de pressões e ações contrárias de alguns gestores, a governança aplicada na gestão de pessoas no serviço público brasileiro, apesar de ainda ser algo novo, já é uma realidade, sendo imprescindível para o próprio fortalecimento do sistema e por prestações de serviços públicos mais eficientes.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/634410.47149/pemo.v3i1.6344Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e316344Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e316344Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3163442675-519X10.47149/pemo.v3i1reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/6344/6114Copyright (c) 2021 Alessandro dos Santos Domont , João Augusto Pinto Viannahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDomont , Alessandro dos Santos Vianna, João Augusto Pinto2021-11-07T20:37:09Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6344Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-11-07T20:37:09Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
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