Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Landero, Rocío Maraver
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048
Resumo: This project is about several creative writing authors and their main theories. Since these authors and with our contributions, we have elaborated educational intervention proposal with the aim of promoting creativity and writing, as well as improving the communication both oral and written and the improvement of the orthography. The proposal, which consists of nine sessions, is aimed especially at the first cycle of Primary Education, specifically the 2nd year. After the theoretical analysis, we will show this proposal and we will conclude by reflecting on it.
id UECE-6_5b9e1c733a2cee68493c8810fdf58015
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/4048
network_acronym_str UECE-6
network_name_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository_id_str
spelling Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroomPropuesta didáctica para el fomento de la escritura creativa en el aula de Educación PrimariaProposta didática para a promoção da escrita criativa em sala de aula do Ensino FundamentalCreative writing. Creativity. Written production.Escritura creativa. Creatividad. Producción escrita.Escritura creativaCreatividadProducción escritaThis project is about several creative writing authors and their main theories. Since these authors and with our contributions, we have elaborated educational intervention proposal with the aim of promoting creativity and writing, as well as improving the communication both oral and written and the improvement of the orthography. The proposal, which consists of nine sessions, is aimed especially at the first cycle of Primary Education, specifically the 2nd year. After the theoretical analysis, we will show this proposal and we will conclude by reflecting on it. En el presente trabajo se hace un breve recorrido por varios de los autores más destacados en materia de escritura creativa a lo largo de la historia. Basándonos en ellos y con aportaciones propias, hemos elaborado una propuesta de intervención educativa con el objetivo de fomentar en todo momento la creatividad y la escritura. Se pretende a su vez la mejora de la comunicación, tanto oral como escrita y el perfeccionamiento progresivo de la ortografía. El taller, que consta de nueve sesiones, está dirigido al alumnado del primer ciclo de Educación Primaria, concretamente al 2º curso. Después de un primer análisis teórico, mostraremos dicha propuesta didáctica y concluiremos reflexionando sobre ella. Neste artigo, é feito um breve passeio por vários dos autores mais proeminentes da escrita criativa ao longo da história. Com base neles e com os nossos próprios contributos, desenvolvemos uma proposta de intervenção educativa com o objectivo de promover a criatividade e a escrita em todos os momentos. Ao mesmo tempo, o objetivo é melhorar a comunicação, tanto oral como escrita, e o aprimoramento progressivo da ortografia. O workshop, que consiste em nove sessões, é dirigido a alunos do 1.º ciclo da Educação Básica, especificamente do 2.º ano. Após uma primeira análise teórica, mostraremos esta proposta didática e concluiremos com uma reflexão sobre ela.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/404810.47149/pemo.v3i1.4048Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3140482675-519X10.47149/pemo.v3i1reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEspahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048/3526Copyright (c) 2020 Rocío Maraver Landero (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLandero, Rocío Maraver2021-06-04T17:54:21Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/4048Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-06-04T17:54:21Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
Propuesta didáctica para el fomento de la escritura creativa en el aula de Educación Primaria
Proposta didática para a promoção da escrita criativa em sala de aula do Ensino Fundamental
title Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
spellingShingle Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
Landero, Rocío Maraver
Creative writing. Creativity. Written production.
Escritura creativa. Creatividad. Producción escrita.
Escritura creativa
Creatividad
Producción escrita
title_short Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
title_full Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
title_fullStr Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
title_full_unstemmed Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
title_sort Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
author Landero, Rocío Maraver
author_facet Landero, Rocío Maraver
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Landero, Rocío Maraver
dc.subject.por.fl_str_mv Creative writing. Creativity. Written production.
Escritura creativa. Creatividad. Producción escrita.
Escritura creativa
Creatividad
Producción escrita
topic Creative writing. Creativity. Written production.
Escritura creativa. Creatividad. Producción escrita.
Escritura creativa
Creatividad
Producción escrita
description This project is about several creative writing authors and their main theories. Since these authors and with our contributions, we have elaborated educational intervention proposal with the aim of promoting creativity and writing, as well as improving the communication both oral and written and the improvement of the orthography. The proposal, which consists of nine sessions, is aimed especially at the first cycle of Primary Education, specifically the 2nd year. After the theoretical analysis, we will show this proposal and we will conclude by reflecting on it.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048
10.47149/pemo.v3i1.4048
url https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048
identifier_str_mv 10.47149/pemo.v3i1.4048
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048/3526
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Rocío Maraver Landero (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Rocío Maraver Landero (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048
2675-519X
10.47149/pemo.v3i1
reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
collection Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository.name.fl_str_mv Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv rev.pemo@uece.br
_version_ 1801213153006059520