Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048 |
Resumo: | This project is about several creative writing authors and their main theories. Since these authors and with our contributions, we have elaborated educational intervention proposal with the aim of promoting creativity and writing, as well as improving the communication both oral and written and the improvement of the orthography. The proposal, which consists of nine sessions, is aimed especially at the first cycle of Primary Education, specifically the 2nd year. After the theoretical analysis, we will show this proposal and we will conclude by reflecting on it. |
id |
UECE-6_5b9e1c733a2cee68493c8810fdf58015 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/4048 |
network_acronym_str |
UECE-6 |
network_name_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository_id_str |
|
spelling |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroomPropuesta didáctica para el fomento de la escritura creativa en el aula de Educación PrimariaProposta didática para a promoção da escrita criativa em sala de aula do Ensino FundamentalCreative writing. Creativity. Written production.Escritura creativa. Creatividad. Producción escrita.Escritura creativaCreatividadProducción escritaThis project is about several creative writing authors and their main theories. Since these authors and with our contributions, we have elaborated educational intervention proposal with the aim of promoting creativity and writing, as well as improving the communication both oral and written and the improvement of the orthography. The proposal, which consists of nine sessions, is aimed especially at the first cycle of Primary Education, specifically the 2nd year. After the theoretical analysis, we will show this proposal and we will conclude by reflecting on it. En el presente trabajo se hace un breve recorrido por varios de los autores más destacados en materia de escritura creativa a lo largo de la historia. Basándonos en ellos y con aportaciones propias, hemos elaborado una propuesta de intervención educativa con el objetivo de fomentar en todo momento la creatividad y la escritura. Se pretende a su vez la mejora de la comunicación, tanto oral como escrita y el perfeccionamiento progresivo de la ortografía. El taller, que consta de nueve sesiones, está dirigido al alumnado del primer ciclo de Educación Primaria, concretamente al 2º curso. Después de un primer análisis teórico, mostraremos dicha propuesta didáctica y concluiremos reflexionando sobre ella. Neste artigo, é feito um breve passeio por vários dos autores mais proeminentes da escrita criativa ao longo da história. Com base neles e com os nossos próprios contributos, desenvolvemos uma proposta de intervenção educativa com o objectivo de promover a criatividade e a escrita em todos os momentos. Ao mesmo tempo, o objetivo é melhorar a comunicação, tanto oral como escrita, e o aprimoramento progressivo da ortografia. O workshop, que consiste em nove sessões, é dirigido a alunos do 1.º ciclo da Educação Básica, especificamente do 2.º ano. Após uma primeira análise teórica, mostraremos esta proposta didática e concluiremos com uma reflexão sobre ela.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/404810.47149/pemo.v3i1.4048Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3140482675-519X10.47149/pemo.v3i1reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEspahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048/3526Copyright (c) 2020 Rocío Maraver Landero (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLandero, Rocío Maraver2021-06-04T17:54:21Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/4048Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2021-06-04T17:54:21Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom Propuesta didáctica para el fomento de la escritura creativa en el aula de Educación Primaria Proposta didática para a promoção da escrita criativa em sala de aula do Ensino Fundamental |
title |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom |
spellingShingle |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom Landero, Rocío Maraver Creative writing. Creativity. Written production. Escritura creativa. Creatividad. Producción escrita. Escritura creativa Creatividad Producción escrita |
title_short |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom |
title_full |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom |
title_fullStr |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom |
title_full_unstemmed |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom |
title_sort |
Educational intervention proposal in order to promote the creative writing in the Primary School classroom |
author |
Landero, Rocío Maraver |
author_facet |
Landero, Rocío Maraver |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Landero, Rocío Maraver |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Creative writing. Creativity. Written production. Escritura creativa. Creatividad. Producción escrita. Escritura creativa Creatividad Producción escrita |
topic |
Creative writing. Creativity. Written production. Escritura creativa. Creatividad. Producción escrita. Escritura creativa Creatividad Producción escrita |
description |
This project is about several creative writing authors and their main theories. Since these authors and with our contributions, we have elaborated educational intervention proposal with the aim of promoting creativity and writing, as well as improving the communication both oral and written and the improvement of the orthography. The proposal, which consists of nine sessions, is aimed especially at the first cycle of Primary Education, specifically the 2nd year. After the theoretical analysis, we will show this proposal and we will conclude by reflecting on it. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048 10.47149/pemo.v3i1.4048 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048 |
identifier_str_mv |
10.47149/pemo.v3i1.4048 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/4048/3526 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Rocío Maraver Landero (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Rocío Maraver Landero (Autor) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 1 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e314048 2675-519X 10.47149/pemo.v3i1 reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
collection |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository.name.fl_str_mv |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rev.pemo@uece.br |
_version_ |
1801213153006059520 |