Moving Images in the History Textbook

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, Márcia de Freitas Oliveira
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Silva, Isaíde Bandeira da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717
Resumo: This article aims to report a teaching experience developed, with experimental content, for the academic master's discipline "Diactic Book and its public policies", where the academic class was proposed to engage their research project in a class for the public of high school involving its object of study and the textbook. The investigation involves, more precisely, how teachers and students use this tool based on what is proposed in the book. This experience occurred at E.E.M.T.I. Governor César Cals de Oliveira Filho, headquartered in the municipality of Quixadá, state of Ceará. The report that deals with this work is about my experience in a 2nd class. Year of High School belonging to this institution. From this report, it is proposed to observe that the uses of moving images presented in the textbook of the historical discipline are favorable to teaching.
id UECE-7_1368ffa6b7ce211565533f0ea14e8dcd
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/6717
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Moving Images in the History TextbookImagens em movimento no Livro de didático de História Ensino de HistóriaImagens em movimento Livro DidáticoHistory TeachingMoving ImagesTextbookThis article aims to report a teaching experience developed, with experimental content, for the academic master's discipline "Diactic Book and its public policies", where the academic class was proposed to engage their research project in a class for the public of high school involving its object of study and the textbook. The investigation involves, more precisely, how teachers and students use this tool based on what is proposed in the book. This experience occurred at E.E.M.T.I. Governor César Cals de Oliveira Filho, headquartered in the municipality of Quixadá, state of Ceará. The report that deals with this work is about my experience in a 2nd class. Year of High School belonging to this institution. From this report, it is proposed to observe that the uses of moving images presented in the textbook of the historical discipline are favorable to teaching.O presente artigo tem com intuito relatar uma experiência de ensino desenvolvida, com teor experimental, para disciplina de mestrado acadêmico ”Livro Didático e suas políticas públicas”, onde, foi proposto a turma acadêmica engajar seu projeto de pesquisa em uma aula para o público do ensino médio envolvendo seu objeto de estudo e o livro didático. A investigação circunda, mais precisamente, em como os docentes e discentes utilizam essa ferramenta a partir do que é proposto pelo livro. Essa experiência ocorreu na E.E.M.T.I. Governador César Cals de Oliveira Filho, sediada no município de Quixadá, estado do Ceará. O relato que trata este trabalho é acerca da minha experiência em uma classe do 2º. Ano do Ensino Médio pertencente a esta instituição. A partir deste relato propõe-se observar que, os usos das imagens em movimento apresentadas no livro didático da disciplina histórica, são favoráveis ao ensino.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-142675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717/5680Copyright (c) 2021 Márcia de Freitas Oliveira Lima, Isaíde Bandeira da Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Lima, Márcia de Freitas OliveiraSilva, Isaíde Bandeira da 2022-10-03T18:21:55Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6717Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-10-03T18:21:55Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Moving Images in the History Textbook
Imagens em movimento no Livro de didático de História
title Moving Images in the History Textbook
spellingShingle Moving Images in the History Textbook
Lima, Márcia de Freitas Oliveira
Ensino de História
Imagens em movimento
Livro Didático
History Teaching
Moving Images
Textbook
title_short Moving Images in the History Textbook
title_full Moving Images in the History Textbook
title_fullStr Moving Images in the History Textbook
title_full_unstemmed Moving Images in the History Textbook
title_sort Moving Images in the History Textbook
author Lima, Márcia de Freitas Oliveira
author_facet Lima, Márcia de Freitas Oliveira
Silva, Isaíde Bandeira da
author_role author
author2 Silva, Isaíde Bandeira da
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima, Márcia de Freitas Oliveira
Silva, Isaíde Bandeira da
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino de História
Imagens em movimento
Livro Didático
History Teaching
Moving Images
Textbook
topic Ensino de História
Imagens em movimento
Livro Didático
History Teaching
Moving Images
Textbook
description This article aims to report a teaching experience developed, with experimental content, for the academic master's discipline "Diactic Book and its public policies", where the academic class was proposed to engage their research project in a class for the public of high school involving its object of study and the textbook. The investigation involves, more precisely, how teachers and students use this tool based on what is proposed in the book. This experience occurred at E.E.M.T.I. Governor César Cals de Oliveira Filho, headquartered in the municipality of Quixadá, state of Ceará. The report that deals with this work is about my experience in a 2nd class. Year of High School belonging to this institution. From this report, it is proposed to observe that the uses of moving images presented in the textbook of the historical discipline are favorable to teaching.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717/5680
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Márcia de Freitas Oliveira Lima, Isaíde Bandeira da Silva
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Márcia de Freitas Oliveira Lima, Isaíde Bandeira da Silva
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14
Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14
Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213951307939840