Moving Images in the History Textbook
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717 |
Resumo: | This article aims to report a teaching experience developed, with experimental content, for the academic master's discipline "Diactic Book and its public policies", where the academic class was proposed to engage their research project in a class for the public of high school involving its object of study and the textbook. The investigation involves, more precisely, how teachers and students use this tool based on what is proposed in the book. This experience occurred at E.E.M.T.I. Governor César Cals de Oliveira Filho, headquartered in the municipality of Quixadá, state of Ceará. The report that deals with this work is about my experience in a 2nd class. Year of High School belonging to this institution. From this report, it is proposed to observe that the uses of moving images presented in the textbook of the historical discipline are favorable to teaching. |
id |
UECE-7_1368ffa6b7ce211565533f0ea14e8dcd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/6717 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Moving Images in the History TextbookImagens em movimento no Livro de didático de História Ensino de HistóriaImagens em movimento Livro DidáticoHistory TeachingMoving ImagesTextbookThis article aims to report a teaching experience developed, with experimental content, for the academic master's discipline "Diactic Book and its public policies", where the academic class was proposed to engage their research project in a class for the public of high school involving its object of study and the textbook. The investigation involves, more precisely, how teachers and students use this tool based on what is proposed in the book. This experience occurred at E.E.M.T.I. Governor César Cals de Oliveira Filho, headquartered in the municipality of Quixadá, state of Ceará. The report that deals with this work is about my experience in a 2nd class. Year of High School belonging to this institution. From this report, it is proposed to observe that the uses of moving images presented in the textbook of the historical discipline are favorable to teaching.O presente artigo tem com intuito relatar uma experiência de ensino desenvolvida, com teor experimental, para disciplina de mestrado acadêmico ”Livro Didático e suas políticas públicas”, onde, foi proposto a turma acadêmica engajar seu projeto de pesquisa em uma aula para o público do ensino médio envolvendo seu objeto de estudo e o livro didático. A investigação circunda, mais precisamente, em como os docentes e discentes utilizam essa ferramenta a partir do que é proposto pelo livro. Essa experiência ocorreu na E.E.M.T.I. Governador César Cals de Oliveira Filho, sediada no município de Quixadá, estado do Ceará. O relato que trata este trabalho é acerca da minha experiência em uma classe do 2º. Ano do Ensino Médio pertencente a esta instituição. A partir deste relato propõe-se observar que, os usos das imagens em movimento apresentadas no livro didático da disciplina histórica, são favoráveis ao ensino.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-142675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717/5680Copyright (c) 2021 Márcia de Freitas Oliveira Lima, Isaíde Bandeira da Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Lima, Márcia de Freitas OliveiraSilva, Isaíde Bandeira da 2022-10-03T18:21:55Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6717Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-10-03T18:21:55Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Moving Images in the History Textbook Imagens em movimento no Livro de didático de História |
title |
Moving Images in the History Textbook |
spellingShingle |
Moving Images in the History Textbook Lima, Márcia de Freitas Oliveira Ensino de História Imagens em movimento Livro Didático History Teaching Moving Images Textbook |
title_short |
Moving Images in the History Textbook |
title_full |
Moving Images in the History Textbook |
title_fullStr |
Moving Images in the History Textbook |
title_full_unstemmed |
Moving Images in the History Textbook |
title_sort |
Moving Images in the History Textbook |
author |
Lima, Márcia de Freitas Oliveira |
author_facet |
Lima, Márcia de Freitas Oliveira Silva, Isaíde Bandeira da |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Isaíde Bandeira da |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lima, Márcia de Freitas Oliveira Silva, Isaíde Bandeira da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de História Imagens em movimento Livro Didático History Teaching Moving Images Textbook |
topic |
Ensino de História Imagens em movimento Livro Didático History Teaching Moving Images Textbook |
description |
This article aims to report a teaching experience developed, with experimental content, for the academic master's discipline "Diactic Book and its public policies", where the academic class was proposed to engage their research project in a class for the public of high school involving its object of study and the textbook. The investigation involves, more precisely, how teachers and students use this tool based on what is proposed in the book. This experience occurred at E.E.M.T.I. Governor César Cals de Oliveira Filho, headquartered in the municipality of Quixadá, state of Ceará. The report that deals with this work is about my experience in a 2nd class. Year of High School belonging to this institution. From this report, it is proposed to observe that the uses of moving images presented in the textbook of the historical discipline are favorable to teaching. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6717/5680 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Márcia de Freitas Oliveira Lima, Isaíde Bandeira da Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Márcia de Freitas Oliveira Lima, Isaíde Bandeira da Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-14 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213951307939840 |