Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8832 |
Resumo: | The work presented is the result of a research on the theme: “Acquisition of reading and writing: the process of literacy-literacy”. In this perspective, the present work has the general objective to analyze how the acquisition of reading and writing happens by students in the literacy-literacy process. The methodology applied was characterized by a literature review. In view of the methodological procedures adopted to carry out this research, the importance of quality training for educators, participatory management, didactic material and an adequate place to conduct the reading and writing process is evident. With the results of this study, it is expected that the acquisition of reading and writing by students in the literacy and literacy process will be better understood by the teachers of this course. |
id |
UECE-7_2b20fe4c180dd713a2b40c775b2b0f6a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/8832 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy processAquisição da leitura e escrita: o processo da alfabetização-letramentoAlfabetização-letramentoDocenteFormaçãoAprendizagemLiteracy-literacyTeacherTrainingLearningThe work presented is the result of a research on the theme: “Acquisition of reading and writing: the process of literacy-literacy”. In this perspective, the present work has the general objective to analyze how the acquisition of reading and writing happens by students in the literacy-literacy process. The methodology applied was characterized by a literature review. In view of the methodological procedures adopted to carry out this research, the importance of quality training for educators, participatory management, didactic material and an adequate place to conduct the reading and writing process is evident. With the results of this study, it is expected that the acquisition of reading and writing by students in the literacy and literacy process will be better understood by the teachers of this course.O trabalho que se apresenta, é fruto de uma pesquisa sobre o tema: “Aquisição da leitura e escrita: o processo da alfabetização-letramento”. Nessa perspectiva, o presente trabalho tem como objetivo geral analisar como acontece a aquisição da leitura e escrita dos alunos no processo da alfabetização-letramento. A metodologia aplicada caracterizou-se por uma revisão de literatura. Diante dos procedimentos metodológicos adotados para a realização desta pesquisa, constata-se a importância de formação de qualidade para educadores, a gestão participativa, material didático e local adequado para conduzir o processo da leitura e da escrita. Com os resultados desse estudo, espera-se que a aquisição da leitura e escrita por parte dos alunos no processo de alfabetização e letramento seja mais bem compreendida pelos docentes desse curso.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8832Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-122675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8832/8090Copyright (c) 2022 Joaquim Silva Pereira, Meiriane da Silva Pinheiro, Aldemiza Correia da Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Joaquim Silva Pinheiro, Meiriane da Silva Silva, Aldemiza Correia da 2022-12-17T12:03:44Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8832Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:44Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process Aquisição da leitura e escrita: o processo da alfabetização-letramento |
title |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process |
spellingShingle |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process Pereira, Joaquim Silva Alfabetização-letramento Docente Formação Aprendizagem Literacy-literacy Teacher Training Learning |
title_short |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process |
title_full |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process |
title_fullStr |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process |
title_full_unstemmed |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process |
title_sort |
Acquisition of reading and writing: the literacy-literacy process |
author |
Pereira, Joaquim Silva |
author_facet |
Pereira, Joaquim Silva Pinheiro, Meiriane da Silva Silva, Aldemiza Correia da |
author_role |
author |
author2 |
Pinheiro, Meiriane da Silva Silva, Aldemiza Correia da |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Joaquim Silva Pinheiro, Meiriane da Silva Silva, Aldemiza Correia da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alfabetização-letramento Docente Formação Aprendizagem Literacy-literacy Teacher Training Learning |
topic |
Alfabetização-letramento Docente Formação Aprendizagem Literacy-literacy Teacher Training Learning |
description |
The work presented is the result of a research on the theme: “Acquisition of reading and writing: the process of literacy-literacy”. In this perspective, the present work has the general objective to analyze how the acquisition of reading and writing happens by students in the literacy-literacy process. The methodology applied was characterized by a literature review. In view of the methodological procedures adopted to carry out this research, the importance of quality training for educators, participatory management, didactic material and an adequate place to conduct the reading and writing process is evident. With the results of this study, it is expected that the acquisition of reading and writing by students in the literacy and literacy process will be better understood by the teachers of this course. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8832 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8832 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8832/8090 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Joaquim Silva Pereira, Meiriane da Silva Pinheiro, Aldemiza Correia da Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Joaquim Silva Pereira, Meiriane da Silva Pinheiro, Aldemiza Correia da Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213951882559488 |