Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8950 |
Resumo: | This paper aims to present the definition of Autism Spectrum Disorder (ASD) and the laws regarding inclusive education for students diagnosed with ASD. We did an extensive bibliographic research using the Brazilian Law of Inclusion (LDI), articles on the subject, and publications from international organizations. We came to the conclusion that Brazil is investing in new ways to ensure that the person with disabilities can integrate into society. . |
id |
UECE-7_adbe7c16d2584f799ab95371aac0e443 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/8950 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum DisorderDireitos educacionais em relação a alunos com Transtorno do Espectro AutistaEducação.Transtorno de Espectro Autista.Lei Brasileira de Inclusão.Education.Autistic Spectrum Disorder.Brazilian Law of Inclusion.This paper aims to present the definition of Autism Spectrum Disorder (ASD) and the laws regarding inclusive education for students diagnosed with ASD. We did an extensive bibliographic research using the Brazilian Law of Inclusion (LDI), articles on the subject, and publications from international organizations. We came to the conclusion that Brazil is investing in new ways to ensure that the person with disabilities can integrate into society. .O presente trabalho pretende apresentar a definição de Transtorno do Espectro Autista (TEA) e as leis a respeito da educação inclusiva para alunos diagnosticados com o TEA. Fizemos uma extensa pesquisa bibliográfica utilizando a Lei Brasileira de Inclusão (LDI), artigos sobre o tema e publicações de órgãos mundiais. Chegamos a conclusão de que o Brasil está investindo em novas formas de garantir que a pessoa com deficiência possa integrar a sociedade.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8950Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-52675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8950/7790Copyright (c) 2022 Letícia Maria Rodrigues Farias, Mirela Queiroz Martinshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFarias, Letícia Maria Rodrigues Martins, Mirela Queiroz 2022-12-17T12:04:06Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8950Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:04:06Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder Direitos educacionais em relação a alunos com Transtorno do Espectro Autista |
title |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder |
spellingShingle |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder Farias, Letícia Maria Rodrigues Educação. Transtorno de Espectro Autista. Lei Brasileira de Inclusão. Education. Autistic Spectrum Disorder. Brazilian Law of Inclusion. |
title_short |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder |
title_full |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder |
title_fullStr |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder |
title_full_unstemmed |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder |
title_sort |
Educational rights in relation to students with Autistic Spectrum Disorder |
author |
Farias, Letícia Maria Rodrigues |
author_facet |
Farias, Letícia Maria Rodrigues Martins, Mirela Queiroz |
author_role |
author |
author2 |
Martins, Mirela Queiroz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Farias, Letícia Maria Rodrigues Martins, Mirela Queiroz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação. Transtorno de Espectro Autista. Lei Brasileira de Inclusão. Education. Autistic Spectrum Disorder. Brazilian Law of Inclusion. |
topic |
Educação. Transtorno de Espectro Autista. Lei Brasileira de Inclusão. Education. Autistic Spectrum Disorder. Brazilian Law of Inclusion. |
description |
This paper aims to present the definition of Autism Spectrum Disorder (ASD) and the laws regarding inclusive education for students diagnosed with ASD. We did an extensive bibliographic research using the Brazilian Law of Inclusion (LDI), articles on the subject, and publications from international organizations. We came to the conclusion that Brazil is investing in new ways to ensure that the person with disabilities can integrate into society. . |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8950 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8950 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8950/7790 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Letícia Maria Rodrigues Farias, Mirela Queiroz Martins http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Letícia Maria Rodrigues Farias, Mirela Queiroz Martins http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-5 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213952334495744 |