Rural education: social policy for human emancipation
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6423 |
Resumo: | The rural education policy presents solid elements that foster the construction of human and social emancipation of the peasant working class. From a qualitative approach and bibliographic review, this work discusses the constitution of this policy as well as the paths and perspectives of the formation of rural subjects from the implementation of Rural Education. It also presents the importance of an educational proposal that is directly linked to social movements and the history of peasant struggles for social justice. Its objective is to understand rural education as a struggle for human emancipation and land emancipation from the perspective of the peasant struggle for Agrarian Reform. The study considers that strong tensions permeate between the bodies that coordinate this policy, as they are antagonistic in their genesis and structural configuration. |
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Rural education: social policy for human emancipationEducação do campo: política social de emancipação humanaEducação do campoPolítica públicaEmancipaçãoRural educationPublic policyEmancipationThe rural education policy presents solid elements that foster the construction of human and social emancipation of the peasant working class. From a qualitative approach and bibliographic review, this work discusses the constitution of this policy as well as the paths and perspectives of the formation of rural subjects from the implementation of Rural Education. It also presents the importance of an educational proposal that is directly linked to social movements and the history of peasant struggles for social justice. Its objective is to understand rural education as a struggle for human emancipation and land emancipation from the perspective of the peasant struggle for Agrarian Reform. The study considers that strong tensions permeate between the bodies that coordinate this policy, as they are antagonistic in their genesis and structural configuration.A política de educação do campo apresenta sólidos elementos fomentadores da construção da emancipação humana e social da classe trabalhadora camponesa. A partir de uma abordagem qualitativa e de revisão bibliográfica, esse trabalho traz discussões sobre a constituição dessa política, assim como os percursos e perspectivas da formação dos sujeitos do campo a partir da implementação da Educação do Campo. Apresenta também a importância de uma proposta educacional que esteja diretamente interligada aos movimentos sociais e histórico de lutas dos camponeses por justiça social. Tem como objetivo compreender a educação do campo como bandeira de luta pela emancipação humana e da terra na perspectiva da luta camponesa e implementação da política pública de Reforma Agrária. O estudo considera que permeiam fortes tensões entre os órgãos que coordenam essa política, uma vez que são em sua gênese e configuração estrutural antagônicos.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6423Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-6Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-6Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-62675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6423/5529Copyright (c) 2021 Oziel Barbosa Teixeira, Alba Regina Andrade Mendes, Marcilia Nogueira do Nascimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Teixeira, Oziel BarbosaMendes, Alba Regina Andrade Nascimento, Marcilia Nogueira do2022-10-06T12:31:57Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6423Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-10-06T12:31:57Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
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