HUMAN EMANCIPATION AND POLICIES OF HUGHER EDUCATION IN BRAZIL
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Germinal: Marxismo e Educação em Debate |
Texto Completo: | https://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9636 |
Resumo: | Funding programs and development of higher education have been growing in recent years, however we realize that autonomy of public universities has been on debate. Thus, this articles aims to discuss the policies of higher education in Brazil in a perspective of human emancipation. This is a literature of authors such as Marx (2010); Jimenez (2010); Arcary (2009); Bertoldo (2007; 2011); Saviani (2204); Lukacs (1978). The results lead us to reflect on the direction and challenges in relation to public policy in the continuing process of socialization and democratization of higher education in Brazil. |
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HUMAN EMANCIPATION AND POLICIES OF HUGHER EDUCATION IN BRAZILLA EMANCIPACIÓN HUMANA Y LAS POLITICAS DE EDUCACIÓN SUPERIOR EM BRASILEMANCIPAÇÃO HUMANA E AS POLÍTICAS DA EDUCAÇÃO SUPERIOR NO BRASILEducação SuperiorEmancipação HumanaPolíticas Públicas.Higher educationHuman emancipationPublic policy.Educación superiorEmancipación humanaPolíticas públicas.Funding programs and development of higher education have been growing in recent years, however we realize that autonomy of public universities has been on debate. Thus, this articles aims to discuss the policies of higher education in Brazil in a perspective of human emancipation. This is a literature of authors such as Marx (2010); Jimenez (2010); Arcary (2009); Bertoldo (2007; 2011); Saviani (2204); Lukacs (1978). The results lead us to reflect on the direction and challenges in relation to public policy in the continuing process of socialization and democratization of higher education in Brazil.Programas de financiación y El desarrollo de La educación superior han ido creciendo em lós últimos años, sin embargo, nos damos cuenta de que La autonomia de lãs universidades públicas há estado en debate. Por ló tanto, este artículo tiene como objetivo discutir lãs políticas de educación superior em Brasil, em uma perspectiva de La emancipación humana. Se trata de uma literatura de autores como Marx (2010, Jimenez (2010); Arcary (2009); Bertoldo (2007), 2011); Saviani (2004), Lukács (1978). Los resultados nos lievan a reflexionar sobre El sentido y los desafios em materia de política pública em el processo continuo de socialización y democratización de La educación superior em Brasil. Resumo: Os programas de financiamento e desenvolvimento da Educação Superior vêm crescendo nos últimos anos, em contrapartida percebemos que a autonomia das universidades públicas tem sido colocada em debate. Sendo assim, esse artigo tem como objetivo discutir as políticas da educação superior do Brasil em uma perspectiva da emancipação humana. Esta é uma pesquisa bibliográfica de autores como Marx (2010); Jimenez (2010); Arcary (2009); Bertoldo (2007; 2011); Saviani (2004), Lukács (1978). Os resultados remetem-nos à reflexão sobre os rumos e desafios em relação às políticas públicas na continuidade dos processos de socialização e democratização da educação superior brasileira. Palavras-chave: Educação Superior. Emancipação Humana. Políticas Públicas. Universidade Federal da Bahia2013-10-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos ParesREVISÃO DE LITERATURAReview of LiteratureRevisión de la Literaturaapplication/pdfhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/963610.9771/gmed.v5i1.9636Germinal: marxismo e educação em debate; v. 5 n. 1 (2013): EDUCAÇÃO E EMANCIPAÇÃO HUMANA; 77-872175-5604reponame:Germinal: Marxismo e Educação em Debateinstname:Universidade Federal da Bahia (UFBA)instacron:UFBAporhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9636/7050Copyright (c) 2018 Germinal: Marxismo e Educação em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Moura, Dalmo CavalcanteGuimarães Santos, Soraya Dayanna2017-10-19T15:50:57Zoai:ojs.periodicos.ufba.br:article/9636Revistahttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/PUBhttps://periodicos.ufba.br/index.php/revistagerminal/oairevistagerminal@ufba.br2175-56042175-5604opendoar:2017-10-19T15:50:57Germinal: Marxismo e Educação em Debate - Universidade Federal da Bahia (UFBA)false |
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