Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Silva, Maria do Socorro Lopes da, Evêncio, Kátia Maria de Moura
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762
Resumo: This study aimed to analyze how research with a quantitative approach is developed in master's dissertations of the Graduate Program in Education at Universidade Federal de Minas Gerais. To carry out the data collection, we consulted the CAPES Theses and Dissertations Database and the UFMG Dissertation and Theses Repository, with the time frame for consultation set from 2016 to 2019. As a result, we found a total of 159 dissertations, and we identified only one with a quantitative approach. To achieve the research's objective, we focused on the nuances of analysis judiciously, scrutinizing the dissertation with the quantitative approach. We verified that quantifying data to draw a professional profile, as was done in the dissertation, brings specific and necessary information for the various fields of education: those who work in schools, write educational policies, and also for those who research in the area.
id UECE-7_b240870d48cc020636907e6104b6ee30
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/8762
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Quantitative approach: a study of master's dissertations in EducationAbordagem quantitativa: um estudo das dissertações de mestrado em educaçãoAbordagem QuantitativaDissertaçõesPesquisaQuantitative ApproachDissertationsResearchThis study aimed to analyze how research with a quantitative approach is developed in master's dissertations of the Graduate Program in Education at Universidade Federal de Minas Gerais. To carry out the data collection, we consulted the CAPES Theses and Dissertations Database and the UFMG Dissertation and Theses Repository, with the time frame for consultation set from 2016 to 2019. As a result, we found a total of 159 dissertations, and we identified only one with a quantitative approach. To achieve the research's objective, we focused on the nuances of analysis judiciously, scrutinizing the dissertation with the quantitative approach. We verified that quantifying data to draw a professional profile, as was done in the dissertation, brings specific and necessary information for the various fields of education: those who work in schools, write educational policies, and also for those who research in the area.Este estudo teve como objetivo analisar como são desenvolvidas as pesquisas de abordagem quantitativa em dissertações de mestrado do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal de Minas Gerais. Para a realização da coleta de dados, consultamos o Banco de Teses e Dissertações da CAPES e o Repositório de Dissertações e Teses da UFMG, com o recorte temporal para consulta de 2016 a 2019. Como resultado da busca encontramos um total de 159 dissertações identificamos apenas uma com abordagem quantitativa. Em busca de responder ao objetivo que a pesquisa se propôs, nos debruçamos sobre as nuances de análise de forma criteriosa da dissertação com abordagem quantitativa. Verificamos que quantificar dados para traçar um perfil profissional como foi feito na dissertação, traz informações específicas e necessárias para os diversos campos da educação: para quem atua nas escolas, redige políticas educacionais e também para quem pesquisa na área.  EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-11-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-122675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762/7908Copyright (c) 2022 Daliane do Nascimento dos Santos Rodrigues, Maria do Socorro Lopes da Silva, Kátia Maria de Moura Evênciohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos Silva, Maria do Socorro Lopes da Evêncio, Kátia Maria de Moura 2022-12-17T12:03:51Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8762Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:51Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
Abordagem quantitativa: um estudo das dissertações de mestrado em educação
title Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
spellingShingle Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos
Abordagem Quantitativa
Dissertações
Pesquisa
Quantitative Approach
Dissertations
Research
title_short Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
title_full Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
title_fullStr Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
title_full_unstemmed Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
title_sort Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
author Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos
author_facet Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos
Silva, Maria do Socorro Lopes da
Evêncio, Kátia Maria de Moura
author_role author
author2 Silva, Maria do Socorro Lopes da
Evêncio, Kátia Maria de Moura
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos
Silva, Maria do Socorro Lopes da
Evêncio, Kátia Maria de Moura
dc.subject.por.fl_str_mv Abordagem Quantitativa
Dissertações
Pesquisa
Quantitative Approach
Dissertations
Research
topic Abordagem Quantitativa
Dissertações
Pesquisa
Quantitative Approach
Dissertations
Research
description This study aimed to analyze how research with a quantitative approach is developed in master's dissertations of the Graduate Program in Education at Universidade Federal de Minas Gerais. To carry out the data collection, we consulted the CAPES Theses and Dissertations Database and the UFMG Dissertation and Theses Repository, with the time frame for consultation set from 2016 to 2019. As a result, we found a total of 159 dissertations, and we identified only one with a quantitative approach. To achieve the research's objective, we focused on the nuances of analysis judiciously, scrutinizing the dissertation with the quantitative approach. We verified that quantifying data to draw a professional profile, as was done in the dissertation, brings specific and necessary information for the various fields of education: those who work in schools, write educational policies, and also for those who research in the area.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-11-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762/7908
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213951801819136