Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762 |
Resumo: | This study aimed to analyze how research with a quantitative approach is developed in master's dissertations of the Graduate Program in Education at Universidade Federal de Minas Gerais. To carry out the data collection, we consulted the CAPES Theses and Dissertations Database and the UFMG Dissertation and Theses Repository, with the time frame for consultation set from 2016 to 2019. As a result, we found a total of 159 dissertations, and we identified only one with a quantitative approach. To achieve the research's objective, we focused on the nuances of analysis judiciously, scrutinizing the dissertation with the quantitative approach. We verified that quantifying data to draw a professional profile, as was done in the dissertation, brings specific and necessary information for the various fields of education: those who work in schools, write educational policies, and also for those who research in the area. |
id |
UECE-7_b240870d48cc020636907e6104b6ee30 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/8762 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in EducationAbordagem quantitativa: um estudo das dissertações de mestrado em educaçãoAbordagem QuantitativaDissertaçõesPesquisaQuantitative ApproachDissertationsResearchThis study aimed to analyze how research with a quantitative approach is developed in master's dissertations of the Graduate Program in Education at Universidade Federal de Minas Gerais. To carry out the data collection, we consulted the CAPES Theses and Dissertations Database and the UFMG Dissertation and Theses Repository, with the time frame for consultation set from 2016 to 2019. As a result, we found a total of 159 dissertations, and we identified only one with a quantitative approach. To achieve the research's objective, we focused on the nuances of analysis judiciously, scrutinizing the dissertation with the quantitative approach. We verified that quantifying data to draw a professional profile, as was done in the dissertation, brings specific and necessary information for the various fields of education: those who work in schools, write educational policies, and also for those who research in the area.Este estudo teve como objetivo analisar como são desenvolvidas as pesquisas de abordagem quantitativa em dissertações de mestrado do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Federal de Minas Gerais. Para a realização da coleta de dados, consultamos o Banco de Teses e Dissertações da CAPES e o Repositório de Dissertações e Teses da UFMG, com o recorte temporal para consulta de 2016 a 2019. Como resultado da busca encontramos um total de 159 dissertações identificamos apenas uma com abordagem quantitativa. Em busca de responder ao objetivo que a pesquisa se propôs, nos debruçamos sobre as nuances de análise de forma criteriosa da dissertação com abordagem quantitativa. Verificamos que quantificar dados para traçar um perfil profissional como foi feito na dissertação, traz informações específicas e necessárias para os diversos campos da educação: para quem atua nas escolas, redige políticas educacionais e também para quem pesquisa na área. EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-11-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-122675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762/7908Copyright (c) 2022 Daliane do Nascimento dos Santos Rodrigues, Maria do Socorro Lopes da Silva, Kátia Maria de Moura Evênciohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos Silva, Maria do Socorro Lopes da Evêncio, Kátia Maria de Moura 2022-12-17T12:03:51Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8762Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:51Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education Abordagem quantitativa: um estudo das dissertações de mestrado em educação |
title |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education |
spellingShingle |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos Abordagem Quantitativa Dissertações Pesquisa Quantitative Approach Dissertations Research |
title_short |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education |
title_full |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education |
title_fullStr |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education |
title_full_unstemmed |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education |
title_sort |
Quantitative approach: a study of master's dissertations in Education |
author |
Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos |
author_facet |
Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos Silva, Maria do Socorro Lopes da Evêncio, Kátia Maria de Moura |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Maria do Socorro Lopes da Evêncio, Kátia Maria de Moura |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Daliane do Nascimento dos Santos Silva, Maria do Socorro Lopes da Evêncio, Kátia Maria de Moura |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Abordagem Quantitativa Dissertações Pesquisa Quantitative Approach Dissertations Research |
topic |
Abordagem Quantitativa Dissertações Pesquisa Quantitative Approach Dissertations Research |
description |
This study aimed to analyze how research with a quantitative approach is developed in master's dissertations of the Graduate Program in Education at Universidade Federal de Minas Gerais. To carry out the data collection, we consulted the CAPES Theses and Dissertations Database and the UFMG Dissertation and Theses Repository, with the time frame for consultation set from 2016 to 2019. As a result, we found a total of 159 dissertations, and we identified only one with a quantitative approach. To achieve the research's objective, we focused on the nuances of analysis judiciously, scrutinizing the dissertation with the quantitative approach. We verified that quantifying data to draw a professional profile, as was done in the dissertation, brings specific and necessary information for the various fields of education: those who work in schools, write educational policies, and also for those who research in the area. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8762/7908 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-12 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213951801819136 |